تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

میخواهم همیشه شاد باشم باید چه کنم

image میخواهم همیشه شاد باشم باید چه کنم

هر روز بر روی آرزوها، نیازها و اهدافتان تامل کنید

مردم اغلب بخاطر سنگهای کوچک و خرد، از آب بیرون می پرند. شما نباید به آنچه دیگران درباره شما فکر میکنند، اهمیت دهید . چنانچه از همین مردم درباره گامهای عملی دستیابی به اهداف و ارائه نمونه ای از این گامها بپرسید، بطرز عجیبی ساکت می مانند. شما نمی توانید تنها گوش به زنگ بازخوردهای خانواده و یا دوستانتان باشید، شما احتیاج دارید بفهمید که چه چیزی در حقیقت باعث یک احساس خوب در شما می شود و یا چه چیزی در زندگی، به شما انگیزه لازم را می بخشد.

شما احتیاج دارید تا بنشینید و یک صحبت خوب و طولانی درباره برخی مسائل زندگیتان، با خود داشته باشید . برنامه تان را برای یک یا دو روز خالی کنید، بنشینید، یک موسیقی آرامش بخش برای خود بگذارید، یک فضای راحت برای خودتان ایجاد کنید، نوشیدنی مورد علاقه تان را آماده کرده، شروع کنید به تعریف کردن خواسته هایتان، اولویت های زندگی تان و اهدافی که برای آینده خود در نظر دارید. اگر چنانچه ایده خوبی به ذهنتان رسید، آن را روی یک کاغذ نوشته و هر روز ۱۰-۱۵ دقیقه را به این ایده اختصاص دهید و آن را به ذهن ناخودآگاهتان بفرستید. و آنچه را برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید به خودتان یادآوری کنید.

شروع کنید به پس انداز و حداقل ۲۰-۲۵ درصد از حقوقتان را به کنار بگذارید

تکفارس آی آر

نمی خواهم بگویم که پول برای شما شادی می آورد، زیرا پول تنها یک ساده کننده است. اما پول داشتن تلاشی است برای نگه داشتن سقفی بالای سرتان و گذاشتن غذایی روی میز تان، چیزی که میتواند واقعا حالت شما را معتدل کند. البته مسئله این است که افراد بدون اینکه ضرورتا توجهی به درآمدشان داشته باشند مقداری از آن را دور میریزند. این مسئله می تواند از روی نادانی محض و یا به خاطر برخی رفتارهای تحریک آمیز باشد. مثل وقتی که بعد از یک روز شنبه طولانی فقط دلتان می خواهد از یک سوپر مارکت خرید کنید، یا وقتی حوصله آشپزی ندارید و از بیرون غذا تهیه میکنید.

با این حال اگر شما کمی فداکاری کنید و به خودتان زحمت بدهید، خیلی مشکل نیست بتوانید حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد درآمدتان را پس انداز کنید.

تلاش کنید در سریع ترین زمان ممکن، مشکلاتتان را حل کرده و وظایفتان را انجام دهید

ممکن است در ابتدا فایده این قسمت زیاد بنظر نیاید، اما طرز برخورد شما با مشکلات بطور سریع، با عزم جدی و قاطعیت، در حقیقت دارای فوائد پنهان روانشناسی است. بله، در نگاه اول به نظر می رسد، شما کمتر احساس استرس خواهید داشت چون دیگر تعهدات و کارهای سخت انباشته شده ای را ندارید، اما در یک نگاه عمیق تر، شما قادر خواهید بود تا یک ذهن فعال و کارآمد ارائه دهید که می تواند در تمام جنبه های زندگی تان کاربردی باشد. اینها همه به دلیل داشتن یک زمان بندی تاکتیکی است که اجازه میدهد تا شما فرصتهای بزرگ را به چنگ آورده و مشکلات را در نطفه نابود سازید. پس زمان آزاد زیاد و افسوس خیلی کم برای موقعیت های از دست رفته خواهید داشت.

در هر هفته ۴-۵ ساعت تمرینات ورزشی انجام دهید

www.takfars.ir

شما هنگامی که ورزش میکنید، نیازی نیست به چیزی بیش از حد فکر کنید. البته کلید این کار این است که ثابت قدم بوده و بدنتان را هر روز و هفته به هفته در حرکت نگه دارید. در هر هفته سه تا چهار مرتبه، به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه تمرینات مقاومتی انجام دهید. سه روز دیگر هفته با دوچرخه سواری، دویدن، طناب بازی یا اینتروال ترینینگ ( interval Training، آموزش فیزیکی متشکل از دوره های متناوب فعالیت شدید و کم و شدید) ترکیبش کنید.

میتوانید در باشگاهی ثبت نام کنید و یا حتی بدون تجهیزات در منزل تمرین کنید. اگر چنانچه ورزشی را دوست ندارید، میتوانید به مدت طولانی قدم بزنید، پیاده گردی کنید ( فعالیتی در محیط باز است که شامل پیاده‌روی در طبیعت، عموماً کوهستان یا دیگر مناطق با مناظر زیبا است) یا ورزش هایی که به صورت بازی است را انجام دهید. این کار باعث میشود تا طبیعت بدنتان پمپاژ شده و احساس نرمی و قدرت را همزمان داشته باشید. همچنین باعث بالا بردن اعتماد به نفس شما شده و نیز باعث میشود احساس خوبی در پوست خود داشته باشید.

سهمی برای مطالعه در نظر بگیرید و حداقل یک ساعت در روز کتاب بخوانید

این به طرزی باورنکردنی مهم است که شما خود را حداقل با این سخنان توجیه نکنید که، آه بله، من تعدادی کتاب گرفتم و منظورم از این کار این بوده است که آنها را بخوانم. آخر هفته که مقداری وقت آزاد دارم، کتاب خواندن را شروع می کنم. همین الان شروع کنید، یک کتاب بردارید و ساعتی را با آن بگذرانید یا حداقل از میان چند کتاب، یک لیست برای خواندن درست کنید. وقت را تلف نکنید و حتی خودتان را تنها به خواندن کتاب های خوب رمان محدود نکنید ( خواندن کتاب های غیر رمان روش خوبی برای بالا بردن سطح اطلاعات شماست، کتاب هایی در زمینه های مختلف، از تجارت گرفته تا مدیریت زمان، تناسب اندام، آشپزی و …).

یادبگیرید با مواد سالم آشپزی کنید و استفاده از غذاهای بی کیفیت و شیرینی ها را محدود کنید

استفاده از گوشت بوقلمون سرد و خودداری کردن از شیرینی جات و غذاهای بی کیفیت، در مجموع ممکن است بهترین راه نباشد، بخصوص اگر احساس اضطراب و افسردگی به شما بدهد. اما میشود گفت که، شما باید خودتان را محدود کنید به اینکه، بیرون از خانه میان وعده های کوچک و کمی را بخورید و سعی کنید تا در زمانی که برایتان در خانه موجود است، از غذاهای خوب پخته شده خانگی استفاده کنید. نه تنها غذای مغذی خوشمزه احساس خوبی به شما می دهد و به شما کمک میکند تا کمرتان باریک شود، بلکه مهارت های جدید آشپزی شما به عنوان یک منبع عالی از افتخار و راهی عالی برای تحت تاثیر قرار دادن افرادی است که به آنها اهمیت می دهید.

آنچه را میخواهید، بی درنگ دنبال کنید

این کار میتواند بسیار ساده باشد که آنچه را درباره برخورد با مشکلات آموخته اید، به محض پدیدار شدن، استفاده کنید. البته باید اذعان کرد که استفاده از این روشها به نیروی اراده و شجاعت فراوان نیاز دارد. در کل معمولا ما از هر نوع تغییر، بخصوص در سطوح اولیه آن هراس داریم. زیرا بیشترین قسمتهای کهنه از مغز ما، برای بقاء دانسته ها آماده شده است که هر تغییری در وضعیت موجود خطرات آشکار نشده ای را به همراه دارد.

با این حال، اگرچه نیروی ذهنی زیادی نیاز هست تا از میان ترس هایتان بگذارید و به آنچه میخواهید برسید، اما ارزش تلاشش را دارد. این بار که به کسی یا چیزی علاقه مند شدید حتما درباره آن صحبت کنید. اگر همیشه دوست داشتید ورزش بوکس کار کنید ولی از این میترسیدید که ممکن است بنظر دیگران احمقانه بنظر آید، تنها کافی است از روی این فکر بپرید. البته این کار در آغاز ممکن است کمی اعصاب خورد کن باشد، ولی بعد از اینکه شما از دایره راحتی خود چند بار خارج شدید، مطمئن باشید شروعی است برای اینکه یک راه شادتر را آغاز کنید.

برای تعیین کردن مرزهایتان آماده، ولی مودب و آرام باشید

تک فارس

ممکن است به نظرتان شعاری باشد، اما اگر میخواهید خودتان احساس خوبی داشته باشید باید کاری کنید که اطرافیانتان احساس آرامش داشته باشند. حالا نتیجه اینکه، این جادوگری نیست مردم با شما خوب رفتار میکنند، چون احساس میکنند آدم خوبی هستید.

به یاد داشته باشید که مودب بودن، همان مطیع بودن و همیشه با دیگران موافقت کردن نیست. شما باید مرزهای تعیین شده داشته باشید و هر از گاهی برآنها تاکید کنید، اینگونه حداقل اگر تضادی پیش آمد شما می دانید که هرکاری می توانستید انجام دادید تا حقوقتان را حفظ کنید و البته کمی تضاد و ناسازگاری اجتناب ناپزیر است.

هنگامی که مشارکت ناکام میماند، بیشتر بخندید، خوب باشید و روی پاهای خود بایستید، این کارها به مقدار قابل ملاحظه ای استرس شما را در زندگی کاهش می دهد.

بیرون بروید، کارهای اجتماعی انجام دهید و رفتار مردم را زیر نظر داشته باشید

زمانی که شما وقت بیشتری را با مردم بگذرانید، بیشتر هم یاد خواهید گرفت. برخی از ما کمی دورماندن را ترجیح می دهیم، اما وقتی از واقعیت های دنیای خارج دور می مانید به دلیل عجز شما در درک و مقابله موثر با مردم شما دچار غم و اندوه در این جاده زندگی می شوید.بیرون رفتن در روزهای تعطیل نه تنها شما را شاد میکند و به شما این شانس را می دهد که با افراد جدیدی آشنا شده و از آنها برای خودتان دوست بسازید، بلکه شما را با انواع شخصیت ها و چگونگی برقراری تعامل اجتماعی آشنا میکند.

وقتی شما با افراد مختلف و موقعیت های متفاوت آشنا می شوید، برای شما بسیار راحت تر خواهد بود که خونسردی خود را حفظ کرده و انتخاب های بهتری در روزمرگی های زندگی تان داشته باشید.

گاهی لازم است کمی دیرباور باشید و اطلاعاتی را که به شما میدهند خوب بررسی کنید

دانستن این نکته که مردم چگونه فکر میکنند یا کار میکنند، یک راهنمایی فوق العاده مهم برای اجتناب از فریب و سوء استفاده توسط دیگران می باشد. باید بدانید که مباحث زیادی در مورد سلامت، سلامت روانی یا اخلاق و معنویات یک فرد، درست مثل فروش یک جنس است. اگر فردی تلاش میکند تا چیزی را به شما بفروشد، یا شما را برای انجام کاری متقاعد کند، خجالت نکشید، سوالاتی بپرسید و به دنبال اثبات جامعی از ادعاهای آنها باشید.

چنانچه ادعاهای دیگران را کورکورانه قبول نکرده و با احتیاط درباره صحبتهای شیرین دیگران داوری کنید، پول تان، اعصاب تان و خودتان را از مشکلات و مشکلات سلامتی حفظ خواهید کرد.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر