تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای تربیت فرزند خوش سلیقه در لباس پوشیدن

image راهکارهای تربیت فرزند خوش سلیقه در لباس پوشیدن

اگر بگذارید کودکتان خودش لباس هایش را بپوشد، باعث تقویت احساس موفقیت در وی خواهد شد. همچنین پوشیدن لباس، مهارت های حرکتی آنها را بهبود می بخشد. با حمایت اندک بگذارید این کار را خودشان انجام دهند. مواقعی که قصد بیرون رفتن ندارید، بگذارید لباس پوشیدن را تمرین کنند تا در موقعیت های اصلی عملکرد بهتری داشته باشند. فقط بنشینید و از لباس پوشیدن آنها لذت ببرید.

او را با هنر مد آشنا کنید

با افزایش سن، کودکان را از ترکیب رنگ ها و اهمیت آنها باخبر سازید. برای اینکه توصیه های ماندگاری داشته باشید، بحث مد را با موضوع های دیگر ترکیب کنید. مثلاً اگر دختر شما به هنر و نقاشی علاقه مند است و تقارن را می آموزد، با او در خصوص تناسب سبک لباس ها و تعادل ظاهر صحبت کنید. یا یک دامن، به همراه بلوز خوش دوخت متناسب با آن، چه ظاهر زیبایی می سازد. در مقابل همین دامن با یک ژاکت ضخیم چه ترکیب نامناسبی است.

اعتماد به نفس او را با تشویق های به موقع بهبود ببخشید

تکفارس آی آر

آموزش غنیمت شمردن داشته هایشان، آنها را برای مراحل بعدی زندگی آماده می سازد. تفاوت ها و برتری های او را برشمارید. به عنوان مثال رنگ های لباسی که به رنگ چهره او می آید را تحسین کنید و در مورد خودتان برعکس عمل کنید. این گفتگوها وی را برای مراحل بعدی زندگی آماده میکند. هنگامی که در آینده از سبک خاص او انتقاد کردید، دوران کودکی را به خاطر آورده و این انتقاد را نیز یک تحسین بشمار می آورد.

مرزها را برای او ترسیم کنید

به کودک خود بفهمانید که گاهی اوقات شما برای انتخاب لباس هایی که بیرون می پوشد، تصمیم می گیرید. تا زمانی که لباسش مناسب سن و سال و البته آب و هوا باشد، آزادی عمل را از آنها نگیرید و بگذارید خودشان انتخاب کنند. ممکن است گاهی اوقات ایده های شما را نیز کپی برداری کنند و احساس عجیبی به شما دست دهد. اما در نظر داشته باشید، بیش از هر چیزی به سبک و ایده های شما افتخار میکنند. برای موقعیت های خاص، چندین گزینه مناسب در اختیار او بگذارید، اما در نهایت انتخاب را به خودش واگذار کنید.

مد روز را زیر نظر داشته باشید

بچه های هم سن و سال اطراف او را زیر نظر بگیرید و در صورت امکان، از لباس هایشان الگوبرداری کنید. اگر کودکتان هنوز فهم درستی از سبک پوشش ندارد به او بفهمانید که مد چقدر می تواند او را در جامعه مطرح و یا برعکس، طرد کند.

www.takfars.ir

از سبک های مختلف الهام بگیرید

از مجله های طراحی لباس، سایت های مد و مانند اینها، الهام گرفته و سبک های مورد تأیید خود را با فرزندانتان به اشتراک بگذارید. ببینید کدام عکس ها بیشتر نظر او را جلب میکنند. ممکن است کودک ۴ ساله شما محو تماشای سبک پانک دهه ۶۰ یا ستارگان نوجوان مدرن شود.

در نهایت، قدرت تخیل و استعدادهای کودکتان را دست کم نگیرید. سعی کنید با فرزند خود همیشه در تعامل باشید. داستان های خیالی از لباس پریان برایش تعریف کنید یا از وقار شاهزاده قصه ها به او بگویید. به یاد داشته باشید زیبایی های کودکی فقط در کودکان نهفته است و لباس تنها یکی از نمادهای ظاهر آنها است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر