تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای انتخاب و خرید بهترین فرش شوی خانگی

image راهنمای انتخاب و خرید بهترین فرش شوی خانگی

فرش شوی (Carpet Extractors)

همانطور که از نام این سیستم کاملا مشخص است یک فرش شوی می تواند به راحتی سطوح نرمی مانند موکت و فرش را به سرعت و در راحت ترین حالت ممکن تمیز کند و عملا شما را از قالیشویی بی نیاز کند. به همین خاطر هم فرش شوی ها با قابلیت های قدرتمندی در تمیز کردن سطوح نرم و خشک به بازار عرضه شده اند.

جلادهنده ها یا براشرها (Burnishers)

همانطور که می دانید بسیاری از سطوح سخت به شکلی طراحی شده اند که در حالت عادی درخشندگی بالایی داشته باشند. در همین راستا هم وجود جلادهنده ها به عنوان نوعی سرامیک شوی می تواند نقش به سزایی در تمیز کاری حرفه ای تر داشته باشد. در حالت کلی، جلادهنده ها معمولا در محیط های داخلی و فقط بر روی سطوح سخت قابل استفاده هستند و از آنجایی که امکاناتی متنوع دارند، قابل خرید در انواع سایزها و مدل های متنوع هستند.

تکفارس آی آر

جارو سوییپر (Sweepers)

اصولا با وجود یک سوییپر می توانید به راحتی، زباله ها و گرد و خاک را از سطح هر نوع کف پوشی پاک کنید. البته باید توجه داشته باشید که این نوع از ماشین ها تنها شامل کفی های سخت نمی شوند بلکه کفی های نرمی مانند موکت و فرش را هم پشتیبانی می کنند. به علاوه با استفاده از یک سوییپر می توانید به سرعت داخل ماشین و حتی پارکینگ خود را تمیز کنید.

زمین شوی (Scrubbers)

طبیعی است که جارو کردن مکرر محیط با یک سوییپر می تواند به جمع آوری بهینه ی گرد و غبار و زباله ها از محیط به شدت یاری کند، اما خرید یک زمین شوی برای حذف سایر آلودگی ها و لکه ها، آن هم در مقیاس وسیع، بسیار کاربردی تر است. لازم به ذکر است که این نوع از ابزارهای شست شوی کف اغلب در داخل خانه و تنها بر روی سطوح سخت قابل استفاده هستند، این در حالی است که مدل های کوچک تر برای فضاهایی کوچک تر مانند داخل حمام و سرویس بهداشتی هم کاربردی است.

جاروبرقی ها

www.takfars.ir

تمیز کردن فرش یا کف خانه با جاروبرقی از جمله فعالیت هایی است که این روزها همه با آن آشنا هستند. با این حال در کنار مدل های نام آشنای خانگی جاروبرقی های تجاری جزو گزینه هایی هستند که می توانند عملکرد و دوام قابل توجهی را نسبت به مدل های خانگی به کاربران هدیه کنند. به طور کلی جاروبرقی ها در انواع مدل ها با توجه به نیازهای شما از نوع عمودی، مخزن دار و سبک وزن گرفته تا مدل هایی با قابلیت مانور بر روی راه پله ها و کفی های سخت را شامل می شود. انواع جاروبرقی ها در نمونه های سیم دار و شارژی در بازار وجود دارند که در زمان تمیز کردن لابی ها یا مکان هایی که به پریز برق دسترسی وجود ندارد، کاملا کاربردی اند.

۵ نکته ی اساسی که قبل از انتخاب و خرید فرش شوی باید بدانید

اهمیت وزن فرش شوی در زمان انتخاب کالا

به طور کلی ماشین های فرش شوی وقتی خالی هستند، سنگین اند؛ چه برسد به اینکه بعد از پر کردن مخزن با پودر و آب بخواهید آن را جابه جا کنید. در چنین حالتی قالی شوی به معنی واقعی کلمه سنگین تر می شود. یک مخزن پر از محلول تمیزکننده حدودا ۳ الی ۷ کیلوگرم بسته به مدل کالا به وزن آن اضافه می کند.

به یاد داشته باشید سنگین ترین مدل های قالی شوی خانگی وزنی به اندازه ی حدودا ۲۹ کیلوگرم دارند که ممکن است در صورت پر شدن با محلول شست وشو حرکت و مانور دادن آن برای یک نفر دشوار باشد. در عین حال سبک ترین نمونه های این محصول در حالت خالی تنها ۶ کیلوگرم وزن دارد و هنگامی که مخزن پر است، وزن آن به حدودا ۸ کیلوگرم می رسد. بنابراین انتخاب فرش شوی هایی با وزن مناسب، دسته و قابلیت حمل آسان جزو اولین نکات در خرید این نوع ماشین تمیزکاری خانه است.

بررسی تنظیمات و لوازم جانبی ماشین

انتخاب فرش شوی هایی با وزن مناسب، دسته و قابلیت حمل آسان جزو اولین نکات در خرید این نوع ماشین تمیزکاری خانه است.

در زمان خرید فرش شوی تنظیمات، لوازم جانبی، طول سیم و خرطوم دستگاه را بررسی کنید. برخی از قالی شوی ها تنها یک مخزن دارند. در حالی که برخی مدل های دیگر بازار دارای دو مخزن مجزا، یکی برای آب و دیگری برای محلول تمیز کننده است. توصیه می کنید در زمان انتخاب به گزینه های دو مخزن بیشتر فکر کنید، چرا که راحت تر از سایر مدل ها هستند. برخی از قالی شوی ها می توانند به طور خودکار ماده ی تمیز کننده را به آب اضافه کنند و شما را از زحمت اندازه گیری میزان آب مخزن و بررسی مقدار لازم پاک کننده در هر بار استفاده نجات دهند.

برخی از تولیدکنندگان ادعا می کنند که فرش شوی هایی که دارند می تواند سطوح سخت مانند چوب، کاشی و همچنین فرش ها را تمیز کند. همچنین نمونه هایی در بازار وجود دارند که دارای تنظیمات خشک هستند تا بتوانید بعد از تمیز کردن اولیه ی محیط آب بیشتری را جمع کند و ممکن است زمان خشک شدن را تسریع کند. در مورد لوازم جانبی، اگرچه یک برس چرخان مستقل تمیز کردن ایدئال سطوح را تضمین نمی کند، اما این نوع از برس ها نسبت به یک برس ثابت (یا اصلاً بدون برس) در هر حالتی انتخابی بهتر هستند. برخی از فرش شوی های بازار ابزارهای مختلفی را برای کاربردهای خاص ارائه می دهند، که می توان به لوازمی همچون تمیزکننده ی روکش مبلمان، برس پاک سازی لکه های کوچک، تمیزکننده ی پله ها، گوشه ها و شکاف ها اشاره کرد.

وجود یک سیم بلندتر و یک خرطوم بلندتر در ساختار دستگاه می تواند کمی از تلاش شما برای تغییر موقعیت صرفه جویی کند. گزینه هایی با سیم هایی به طول ۲۰ تا ۲۲ فوت (۶ الی ۷ متر) جزو معقول ترین انتخاب ها هستند. با این حال تعداد کمی فرش شوی با سیمی به طول بیش از ۸ متر در بازار وجود دارد. به یاد داشته باشید که خرطومی بلند هم به اندازه ی سیم برق بااهمیت است. چنین وسیله هایی سنگین هستند و احتمالا هیچ کس دوست ندارد که دائما آن را برای یک تمیزکاری ساده در پله ها بکشد و جابه جا کند. اغلب مدل های کاربردی بازار خطومی به اندازه ی ۲.۵ الی ۳ متر دارند، اگرچه برخی از مدل ها، به ویژه پاک کننده های صنعتی، با خرطوم های بلندتری عرضه می شوند.

تک فارس

از محلول استاندارد برای دستگاه استفاده کنید

تولیدکنندگان توصیه می کنند که از محلول تمیزکننده اختصاصی ماشین در زمان استفاده از آن استفاده کنید، چراکه در صورت استفاده از سایر پاک کننده ها و آسیب به دستگاه، مشکل شما شامل گارانتی نمی شود.

صدای بلند قالی شوی را در نظر داشته باشید

یک جاروبرقی متوسط می تواند تا ۷۰ دسی بل صدا تولید کند. با این حال صدای قالی شوی ها بسیار بسیار بلندتر از این مقدار است. در حالت کلی میانگین سطح نویز چنین سیستم هایی ۸۰ دسی بل بود. (در مقیاس دسی بل، صدای ۸۰ دسی بلی دو برابر بلندتر از ۷۰ است.). به همین علت هم توصیه می کنیم که در زمان کار با این ماشین از محافظ شنوایی استفاده کنید، به خصوص اگر برای مدت طولانی از دستگاه استفاده می کنید.

نظافت با فرش شوی زمان بر است

زمانی که می خواهید از یک جاروبرقی استفاده کنید تنها کافیست که آن را از کمد بیرون بیاید. اما در مورد قالی شوی چطور؟ داستان به سادگی قبلی نیست. ابتدا باید بخش مدنظر خود را با جاروبرقی تمیز کنید. سپس دستگاه را با محلول تمیز کننده و آب پر کنید. بعد از این کار، آن را مانند جاروبرقی به زمین فشار می دهید و می کشید. همچنین به منظور خشک کردن قالی، ماشه را رها کنید و همان مراحل را کامل کنید. از طرفی پس از تمیزکاری باید قبل از اینکه شما (یا حیوانات خانگی تان) روی آن راه برود باید اجازه دهید که فرش کاملا خشک شود. پس از این کار باید دستگاه را از برق بکشید، مخزن را تمیز کنید، و هر گونه زباله را از برس ها به دنبال دستورالعمل های دستگاه جدا کنید. به همین دلایل هم تاکید داریم که کار با یک ماشین فرش شوی چندان هم راحت نیست.

نکات کلیدی در انتخاب انواع سرامیک شوی

سرامیک شوی شارژی یا برقی؟

طی یک نگاه کلی بسته به اینکه چقدر انعطاف پذیری و جابه جایی دستگاه برای شما مهم است، می توانید گزینه های شارژی را در اولویت خود قرار دهید. با این حال، سرامیک شوی شارژی ممکن است به مرور زمان دچار مشکلات مربوط به باتری شوند بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید که باتری کار شده بر روی دستگاه از نوع لیتیوم یونی است. محصولات سیمی برای فضاهای کوچک انتخابی بهتر هستند و امکان مانور در همه ی بخش های اتاق را دارند. بننابراین اگر فضای کوچکی دارید سخت گیر نباشید. وجود یک سیم بلندتر و یک خرطوم بلندتر در ساختار دستگاه می تواند کمی از تلاش شما برای تغییر موقعیت صرفه جویی کند. گزینه هایی با سیم هایی به طول ۶ الی ۷ متر جزو معقول ترین انتخاب ها هستند.

مدل های چند منظوره را انتخاب کنید

T A K F A R S

بعضی از سرامیک شوی ها می توانند با جدا کردن یک ضمیمه، تبدیل به جلادهنده شوند و در کنار تمیز کردن محیط، رنگ و رخی خاص به سرامیک ها دهند. در واقع سیستم هایی که به راحتی روی هر سطحی قابل استفاده اند، هم سرمایه گذاری خوبی از لحاظ ارزش خرید دارند و هم در مواردی قابلیت کوچک شدن دارند، که برای خانه هایی با مشکل کمبود فضا کاربردی است.

هزینه های جاری را در نظر بگیرید

نباید فراموش کنید که دستگاه های سرامیک شوی یا به طور کلی کف شوی به موارد مصرفی ای مانند فیلتر، انواع برس و البته مواد شیمیایی پاک کنند، احتیاج دارند. با توجه به همین مساله هم در زمان خرید توجه داشته باشید که آیا موارد مصرفی دستگاه به راحتی قابل دسترسی هست یا خیر؟ لازم به ذکر است که این موضوع شامل فرش شوی هم می شود.

وزن کم، انعطاف پذیری بالا همراه با سری های بزرگ

قابلیت مانور آسان و منعطف، عدم فشار به دست در زمان کار با سیستم و وجود کارتریج قابل شارژ مجدد همه و همه ازجمله ویژگی های یک محصول باکیفیت است. وجود سری بزرگ همراه با پد یا پدهای میکروفایبر هم از جمله دیگر مواردی است که در زمان خرید سرامیک شوی باید به آن توجه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر