تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کار کنید تا سلامت و شادتر باشید

image چه کار کنید تا سلامت و شادتر باشید

داشتن سگ خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

سطح بالای استرس مزمن علت اصلی بیماری های قلبی است. احتمالا نمی دانید چه چیزی به کاهش استرس کمک می کند. داشتن یک سگ. طبق گفته های انجمن قلب آمریکا، صاحبان سگ ها به طور معمول فشار خون و کلسترول خون پایین تری دارند که هر دوی این ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند. بنابراین اگر زندگی شما تحت تاثیر استرس زیاد است ، بد نیست که یک دوست سگی داشته باشید.

مصرف آنتی هیستامین قبل از خواب گودی زیر چشم را از بین می برد

به طور کلی اگر خوب غذا بخورید، خوب بخوابید و آب زیادی بنوشید، می توانید از گودی تیره زیر چشمان خود جلوگیری کنید. با این حال ، اگر علت این موضوع آلرژی باشد، مشکل شما با موارد بالا حل نخواهد شد. همچنین عوامل فصلی همراه با مواد تحریک کننده موجود در فضای اتاق خواب مانند گرد و غبار نیز می توانند عامل بروز این گودی ها باشند.در نتیجه خوب است قبل از خواب آنتی هیستامین را امتحان کنید. از آن جایی که داروهای ضدحساسیت غالبا باعث خواب آلودگی می شوند، شما سریع تر به خواب می روید و کیفیت خواب بالاتری را تجربه خواهید کرد.

تکفارس آی آر

تشکر کردن روحیه شما را بهبود می بخشد

بر اساس مطالعه ای در سال ۲۰۰۳ که در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی منتشر شد، ابراز سپاسگذاری می تواند کلید سعادت باشد. محققان گزارش دادند که با سپاسگزاری، شما می توانید خوبی را در زندگی خود بشناسید که برای غلبه بر افسردگی از اهمیت بسیاری برخوردار است. در کتاب منتشر شده سال ۲۰۰۷ با عنوان با تشکر.: چگونه علم جدید قدردانی می تواند شما را خوشحال تر کند (Thanks.: How the New Science of Gratitude Can Make You Happier)، دانشمندان خاطرنشان می کنند که: تفکر قدردانی مداوم می تواند باعث افزایش شادی تا ۲۵ درصد شود.

مورگان گرینوالد (Morgan Greenwald)

کلسترول بالا از روی ظاهر پوست قابل تشخیص است

بیشتر مردم می دانند که کلسترول بالا می تواند منجر به شرایط تهدید کننده برای زندگی مانند حمله قلبی و بیماری های عروقی شود. آن چه که کمتر مورد توجه قرار می گیرد این است که علائم کلسترول بالا می تواند در پوست شما نیز ظاهر شود. به گفته مرکز بیماری های پوستی کالج درمان استخوان آمریکا (AOCD)، تکه های زرد ناهموار به نام زانتلاسما (Xanthelasma) یا چربی پلک می توانند در نتیجه تولید بیش از حد کلسترول بوده و روی پلک و اطراف چشم ظاهر شوند.

www.takfars.ir

افراد در حال حاضر نسبت به دهه ۷۰ میلادی ۶۰۰ کالری بیشتر در روز مصرف می کنند.

وقتی به عکس های نسل گذشته نگاه کنیم، روشن است که آمریکایی ها به طور متوسط، چاق تر شده اند. این امر تا حدودی به دلیل افزایش در دسترس بودن فست فودها، هورمون های موجود در گوشت و لبنیات و کمتر شدن فعالیت بدنی به دلیل سادگی کارها رخ داده است. تمام این عوامل همچنین باعث افزایش حیرت انگیز میزان کالری مصرفی روزانه ای که بدن ما دریافت می کند، می شود. طبق آمار وزارت بهداشت درمان و خدمات انسانی آمریکا (HHS)، میانگین کالری مصرفی روزانه از سال ۱۹۷۰ تا سال ۲۰۰۸ به میزان ۶۰۰ کالری افزایش یافته است.

موز و قهوه روحیه را تقویت می کنند

اگر احساس افسردگی و کمبود انرژی دارید، موز بخورید. موزها نه تنها یک میان وعده سالم، بلکه خوراکی نشاط آور هستند. طبق ۲۰۰۰ تحقیق منتشر شده در ژورنال کشاورزی و مواد غذایی شیمیایی، پالپ موز حاوی ۱۰ میلی گرم دوپامین به عنوان هورمون شادی است. البته پوست موز حاوی مقادیر بیشتری از این هورمون است که توصیه نمی کنیم پوست آن را بخورید.

کافئین نیز در واقع می تواند به شما در جلوگیری از افسردگی کمک کند. یک بررسی سال ۲۰۱۶ در مورد رابطه قهوه و افسردگی که در مجله روانپزشکی استرالیا و نیوزلند منتشر شد، مشخص نمود که هر فنجان قهوه کافئین دار مصرف شده در روز، ۸ درصد خطر افسردگی فرد را کاهش می دهد.

گرفتن عکس حافظه شما را خراب می کند

دفعه بعدی که به تعطیلات رفتید، دوربین خود را کنار بگذارید و در عوض لحظه های خوبتان را گرامی بدارید. در غیر این صورت، به احتمال زیاد آن روز را فراموش خواهید کرد. یک مطالعه مربوط به سال ۲۰۱۸ که در ژورنال تحقیقات کاربردی در زمینه حافظه و شناخت منتشر شده، این موضوع را به اثبات رسانده است. محققان برای انجام این تحقیقات از دانش آموزان برای یادآوری یک سری از نقاشی ها در سه موقعیت: بدون دوربین، با دوربین و با یک اپلیکشن مشابه اسنپ چت کمک گرفته اند. آن ها اثرات عکس گرفتن برای ثبت لحظات را بر روی حافظه افراد آزمایش کرده اند. محققان در نهایت دریافتند افرادی که عکاسی می کنند، همیشه یادآوری جزئیات صحنه ها برایشان سخت تر است.

پوست ماهی برای بهبود سوختگی بسیار مفید است

در برزیل، پزشکان از پوست تیلاپیا برای بانداژ و درمان سوختگی درجه دوم و سوم استفاده می کنند. طبق تحقیقات انجام شده توسط PBS News Hour، بنا بر گزارش ها پوست ماهی زمان بهبودی زخم را کاهش می دهد و نیاز به داروهای مسکن درد را نیز کم می کند. پوست ماهی به دلیل مقدار زیادی پروتئین کلاژن درون خود، باعث بهبود سریع تر زخم و اسکار می شود. در سال ۲۰۱۶ دانشمندان دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور نیز کشف کردند که به طور کلی، کلاژن مشتق از تمام ماهی ها می تواند به بهبود زخم ها کمک کند.

ماساژ زخم ها به محو شدنشان کمک می کند

تک فارس

بیشتر داروخانه ها پر از کرم ها و روغن های بدون نسخه برای محو کردن زخم ها هستند. با این حال، درمانی موثر و ساده تر برای این قضیه نیز وجود دارد که کاملا بدون هزینه است: ماساژ دادن یا مالش محل زخم. بله، درست شنیدید. ماساژ اسکارها به طور مداوم و چند بار در روز، می تواند از تجمع بیش از حد کلاژن ها در محل زخم جلوگیری کند. تجمع کلاژن ها همان چیزی است که باعث می شود جای زخم ها ضخیم تر و متورم شوند. در مقاله ای برای Verywell Health، برت سیرز (Brett Sears) به عنوان پزشک فیزیوتراپی پیشنهاد می کند که از یک یا دو انگشت برای ماساژ اسکار خود در جهت عمود بر خط زخم استفاده کنید. این حرکت به ترمیم مجدد پوست شما کمک می کند.

افرادی که به طور روزانه شکلات می خورند لاغرتر از کسانی هستند که مصرف شکلات پایین تری دارند

یک مطالعه مربوط به سال ۲۰۱۲ در زمینه چاقی که در JAMA Internal Medicine منتشر شده نشان می دهد افرادی که شکلات بیشتری مصرف می کنند، لاغرتر از دیگران هستند. این نتایج درباره تمام انواع شکلات های مصرفی صدق می کنند. کسانی که حداقل ۵ بار در هفته هر نوع شکلاتی بخورند، از نظر آماری لاغرتر از بقیه افراد هستند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر