تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راز داشتن عمر سالم وطولانی با مصرف کشمش و بادمجان

image راز داشتن عمر سالم وطولانی با مصرف کشمش و بادمجان

اگر به سلامت اعضای خانواده‌ خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید سال‌های دور و درازی را در کنار آنها با آرامش و سلامت زندگی کنید، میوه‌ها و سبزیجات ارغوانی و سیاه را در برنامه غذایی خود در طول هفته بگنجانید. به گفته محققان خوراکی‌های ارغوانی و مشکی رنگ منبعی غنی از آنتوسیانین‌ها هستند که قابلیت بدن را برای مبارزه با بیماری‌ها و پیر شدن سلول‌ها افزایش می‌دهند. به این ترتیب افرادی که مصرف سبزیجات و میوه‌هایی مانند انگور سیاه، بادمجان، گیلاس، تمشک، آلوی سیاه و زغال اخته را در برنامه غذایی هفتگی‌ خود می‌گنجانند و دست‌کم ۵ روز در هفته از این مواد طبیعی و تازه مصرف می‌کنند، می‌توانند امیدوار باشند که در مقایسه با دیگران مغزی سالم‌تر دارند و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و ناراحتی‌های قلبی در آنها بسیار اندک است. از طرفی خانواده‌هایی که از دوران کودکی فرزندانشان را به مصرف این مواد عادت می‌دهند، حافظه کوتاه‌مدت آنها را تقویت کرده و میزان یادگیری‌شان را بهبود می‌بخشند.

نسخه طلایی:

برای اعضای خانواده‌تان کیک بپزید و به جای پوشاندن آن با شکلات و خامه از کشمش‌های سیاه رنگ استفاده کنید. برای دسر از بستنی و میوه‌های ارغوانی مثل گیلاس، زغال‌اخته و تمشک استفاده کرده و سعی کنید در طول هفته دست‌کم دو بار کباب بادمجان با پوره گوجه‌فرنگی تهیه کنید.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر