تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

درمان فشارخون بالا با ماساژ کف پا

image درمان فشارخون بالا با ماساژ کف پا

ماساژ کف پا یکی از روش های ماساژ درمانی است که با فشار روی نقاط خاصی از پا به کنترل و رفع مشکلاتی همچون فشار خون بالا کمک می کند. برای دریافت این ماساژ و هر نوع ماساژ دیگری اول باید مراحل آماده سازی را انجام دهید. قبل از هرچیز پاهای شما باید کاملا تمیز باشد. سپس برای ماساژ درمانی به یک محیط آرام و دلپذیر نیاز دارید. مراکز اسپا و ماساژ معمولا این محیط ها را به بهترین نحو ممکن برای سرویس دهی به مراجعه کنندگان آماده می کنند.

توجه داشته باشید که صندلی های ماساژ قابلیت ماساژ در نواحی مختلف از گردن تا کف پا را دارند؛ بنابراین اگر وقت کافی برای استفاده از خدمات مراکز اسپا و ماساژ را ندارید، یکی از گزینه ها اقدام برای خرید صندلی ماساژور است. توجه داشته باشید که قیمت صندلی ماساژور با توجه به قابلیت ها و امکاناتش متفاوت خواهد بود؛ بنابراین با مشاهده ویژگی های محصول، صندلی که برای پاسخگویی به نیازهایتان مناسب است را انتخاب کنید.

گرم کردن پا برای انجام ماساژ کف پا با حرکات کششی و روغن ها

یکی دیگر از کارهای مهم برای دریافت ماساژ کف پا و ماساژ برای کاهش فشار خون، گرم کردن است. استفاده از روغن ماساژ یا روغن های طبیعی و حرکات کششی به گرم کردن پا کمک می کند. به این ترتیب ماساژ بهتری دریافت خواهید کرد. استفاده از روغن نیز باعث می شود که حرکت دست روی پوست راحت تر باشد.

تکفارس آی آر

گرم کردن پا با حرکات پیچ و تابی انجام می شود. برای این کار دست ها را دو طرف پا بگذارید. سمت راست پا را به جلو و سمت چپ را به عقب فشار دهید. سپس جهت ها را جابه جا کرده و این حرکت چرخشی را تکرار کنید. سپس با نوک انگشتان دست از مچ تا نوک انگشتان پا را به آرامی فشار دهید. این کارها باعث گرم شدن و دریافت بهتر ماساژ کمک می کند.

به طور کلی دریافت ماساژ نقش مهمی بر تنظیم فشار خون، کاهش استرس، انرژی های منفی و دردهای موضعی دارد. اگر در کنار فشار خون بالا در ناحیه خاصی از بدنتان احساس درد می کنید، بهتر است که برای رفع درد ماساژور مخصوص به همان بخش را تهیه کنید.

تمرکز روی نقاط فشاری برای کاهش فشار خون در ماساژ کف پا

در ماساژ کف پا برای کاهش استرس، تسکین احساس هیجان و پایین آوردن فشار خون باید نقطه درست را فشار دهید. نقطه مورد نظر در این نوع ماساژ برای پایین آوردن فشار خون قسمت زیر شست پا است. با استفاده از انگشتان دست این نقطه را به ترتیب در هر پا بین ۲۰ تا ۳۰ ثانیه فشار دهید. تکرار این کار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تاثیر بسزایی در کاهش فشار خون و کنترل آن خواهد داشت.

توجه داشته باشید که دریافت روزانه ماساژ کف پا باعث کاهش استرس، تنظیم فشار خون و تزریق احساس آرامش می شود؛ بنابراین اگر به فشار خون بالا مبتلا هستید و فرصت کافی برای رفتن به جلسات ماساژ ندارید، خرید ماساژور کف پا برای تان مفید خواهد بود. با خرید این دستگاه در هر زمان از شبانه روز می توانید ماساژ کف پا دریافت کنید. البته قبل از استفاده از دستگاه های ماساژ و دریافت هرگونه ماساژ مشورت با پزشک را فراموش نکنید.

www.takfars.ir

انجام تکنیک های ماساژ کف پا برای کاهش فشار خون بالا در خانه

تکنیک های ماساژ کف پا و ماساژ برای فشار خون بالا را می توانید در خانه هم انجام دهید. ابتدا در یک محیط راحت بشینید. حالت نشستن باید به صورتی باشد که تسلط کامل به پاهایتان داشته باشید. از روغن ماساژ یا طبیعی برای چرب کردن کف پا استفاده کنید. سپس به صورت کلی همه قسمت های کف پا را ماساژ دهید.

در قدم بعدی یک دست را روی پا و دست دیگر را کف پا قرار دهید. سپس به شکل موازی، از انگشتان پا به سمت قوزک بروید و سپس این مسیر را به سمت انگشتان برگردید. بعد از انجام این مرحله فشار انگشتان پا و کشیدن آن ها را انجام دهید. مرحله بعدی استفاده از شست دست و ماساژ از قسمت بالایی تا پایین کف پا به صورت رفت و برگشتی است. در آخرین مرحله نیز پاشنه پا را به صورت دو انگشتی ماساژ دهید.

اهمیت تکرار ماساژ کف پا برای کنترل فشار خون بالا

ماساژ کف پا معمولا نتایج کوتاه مدتی دارد و باعث کاهش موقت فشار خون می شود؛ بنابراین برای کنترل فشار خون باید این کار به صورت مداوم تکرار شود. دریافت ماساژ کف پا به صورت مرتب به مرور زمان نقش مهمی در کنترل فشار خون بالا خواهد داشت.

کنترل فشار خون بالا به کمک انواع دستگاه های ماساژ مبل ماساژ

ماساژ کف پا یک تکنیک درمانی لذت بخش و تسکین دهنده برای کاهش فشار خون و کنترل فشار خون بالا محسوب می شود؛ بنابراین برای کاهش سریع فشار خون می توانید از این تکنیک استفاده کنید. برای دریافت نتیجه بهتر، در کنار ماساژ بهتر است در سبک زندگی نیز تغییراتی ایجاد شود. به عنوان مثال در کنار دریافت ماساژ یا استفاده از دستگاه های ماساژ باید به تغذیه سالم، انجام تمرینات ورزشی، کاهش مصرف نمک و کنترل استرس نیز توجه داشته باشید.

قبل از دریافت هرگونه ماساژ یا استفاده از دستگاه های ماساژ پیشنهاد می کنیم که حتما با پزشک مشورت کنید. با بررسی شرایط فیزیکیتان پزشک به شما خواهد گفت آیا ماساژ کف پا برایتان مناسب است یا خیر؟ اگر فرصت کافی برای مراجعه به مراکز ماساژ ندارید بهترین و جذاب ترین راه حل جایگزین برای شما خرید ماساژور کف پا است. این ماساژور با رفع هرگونه گرفتگی باعث بهبود گردش خون و تنظیم فشار خون می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر