تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خوراکی جادویی برای درمان یبوست

image خوراکی جادویی برای درمان یبوست

خوردن گردو با انجیر کوبیده در رفع یبوست افراد بسیار موثر است و در رفع فراموشی کمک‌کننده است.

“گردو” میوه درختی دارای سه پوست جداگانه است که هر کدام خواص خاص خود را دارند مثلا پوست سبز گردو در رنگرزی استفاده می‌شود، قسمت خوراکی آن مغز “گردو”است که دارای ترکیبات روغنی بسیار غنی و سرشار از ویتامین‌های A،B،E و از همه مهمتر املاحی نظیر آهن، روی، فسفر و مس دارد.

از دیدگاه طب سنتی “گردو” در درجه دوم گرمی و در درجه اول خشکی قرار دارد هر چه خشک شود، حرارت آن زیاد شده و از رطوبت آن کاسته می‌شود.

مغز “گردو” بسیار لطیف بوده و به هضم غذا کمک می‌کند و داروی مقوی معده به شمار می‌رود، خوردن “گردو” با انجیر کوبیده در رفع یبوست افراد بسیار موثر است و به عنوان ضد سم محسوب می‌شود، “گردو” از داروهای بسیار خوب برای تقویت مغز به شمار می‌رود و در رفع فراموشی کمک‌کننده است؛ “گردو”با انجیر و مویز در افراد با سن بالا توصیه می‌شود و برای تقویت بارداری نیز مفید است.

تکفارس آی آر

“گردو” بسیار مغذی و سرشار از املاح معدنی و ملین بوده و برای افراد دیابتی نیز توصیه می‌شود، خوابیدن در زیر درخت “گردو” با توجه به پخش کردن برخی ترکیبات فرار توسط درخت، توصیه نمی‌شود.

روغن “گردو” برای بیماری‌های سر‌درد، فلج و درد مفاصل ناشی از سردی توصیه می‌شود، مصرف زیاد “گردو” موجب جوش صورت و بیماری‌های ناحیه دهان (ورم لوزه‌ها و بثورات دهانی) می‌شود و مصلح “گردو” آب انار و رب انار است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر