تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های خواندنی برای سالم تر و سر حال تر بودن

image توصیه های خواندنی برای سالم تر و سر حال تر بودن

ماست بخورید دندان‌هایتان کیف کنند

محققان ژاپنی به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که به طور مرتب مواد غذایی حاوی اسیدلاکتیک مانند ماست مصرف می‌کنند کمتر دچار مشکلات لثه و عفونت‌های مربوط به افتادن دندان می‌شوند. توجه داشته باشید عفونت و بیماری‌های دهان و دندان حتی می‌تواند به بیماری‌های قلبی منجر شود. ماست مانع رشد و گسترش باکتری‌های مضر دهان می‌شود. 

پیاده روی کنید تا حال و هوایتان عوض شود

ورزش و پیاده‌روی به زن‌ها انرژی و شادی مضاعف می‌دهد. روزانه ده دقیقه پیاده‌روی کنید تا حال و هوایتان عوض شود. ورزش سبک و منظم انرژی شما را به میزان ۲۰ درصد افزایش و ۶۵ درصد از خستگی‌هایتان را کاهش می‌دهد.

تکفارس آی آر

تغذیه‌ی سالم برای چشمان سالم

چشم‌های ما پنجره‌ای به روی تمام زیبایی‌های جهان هستند پس لازم است برای حفظ سلامت آن‌ها تلاش کنیم. نتایج پژوهش‌های دانشگاه Tufts آمریکا که در سال ۲۰۰۷ و در The American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسید نشان می‌دهد مصرف زیاد مواد غذایی که شاخص گلیسمی بالا دارند مثل سیب زمینی یا غلات تصفیه شده خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری را بالا می‌برد.

این بیماری عامل اصلی نابینایی در افراد سالخورده محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم به جای سیب زمینی، بروکلی یا سیب زمینی شیرین میل کنید. این مواد غذایی مفید سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه بتاکاروتن و ویتامین C می‌باشد که خطر این بیماری را کاهش می‌دهند.

فیلم خنده دار ببینید و از ته دلتان بخندید

چند دقیقه خندیدن میزان هورمون اندورفین را بالا می‌برد و میزان ترشح هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۸ انجام شد نشان می‌دهد دیدن یک فیلم خنده دار میزان هورمون‌های استرس یعنی کورتیزول و آدرنالین را به ترتیب ۳۹ و ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

www.takfars.ir

امان از دست این نوشابه های انرژی‌ زا

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد نوشیدنی‌های انرژی‌زا بیشترین آسیب را به مینای دندان می‌رسانند. هیچ چیز جای آب را نمی‌گیرد. فقط دونده‌ها و ورزشکاران حرفه‌ای که به مدت بیش از یک ساعت ورزش سنگین انجام می‌دهند نیاز به مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا دارند.

از شر شکم‌های قلمبه خلاص شوید

نتایج پژوهش جدیدی که در مجله‌ی Neurology به چاپ رسیده نشان می‌دهد چربی‌های دور شکم که بیشتر بعد از چهل سالگی انباشته می‌شود خطر زوال عقل را در ۷۰ سالگی بیشتر می‌کند. بزرگ بودن دور شکم همچنین خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را نیز بالا می‌برد.

برای خلاص شدن از چربی‌های دور شکم و یا کوچک‌تر کردن آن میزان کالری‌های دریافتیتان را کاهش دهید و تا می‌توانید دانه‎های کامل میل کنید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افراد چاقی که دو توصیه بالا را در پیش می‌گیرند کمر باریک‌تر از افرادی می‌شوند که همیشه در رژیم به سر می‌برند اما از دانه‌های تصفیه شده (بدون سبوس) استفاده می‌کنند.

حواستان به میزان کلسترول خونتان باشد

اگر تصور می‌کنید کلسترول خونتان بالاست حتماً به پزشک مراجعه کنید. به عقیده‌ی محققان دانشگاه میشیگان امریکا ۴۵ درصد افرادی که کلسترول خونشان بالاست با چند بار مصرف داروهای لازم می‌توانند کلسترول بد را تا ۱۵ درصد کاهش دهند. متخصصان توصیه می‌کنند روزانه ۱۰ تا ۲۵ گرم فیبر محلول در آب مصرف کنید. یعنی مواد غذایی مفیدی مثل جو دو سر، حبوبات، میوه و سبزیجات.

قهوه برای مقابله با سرطان تخمدان

نتایج پژوهش‌های محققان مدرسه‌ی پزشکی هاروارد نشان می‌دهد مصرف کافئین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زن‌های یائسه را کاهش دهد. با وجود این توصیه می‌کنیم خانم‌های باردار تا جایی که می‌توانند مصرف قهوه را محدود کنند و یا اینکه قهوه‌ی بدون کافئین بخورند.

اگر چاق هستید به فکر کاهش وزن باشید

تک فارس

نتایج یک نظر سنجی در کانادا نشان می‌دهد ۸۰ درصد کانادایی‌ها در آرزوی لاغری هستند و ۴۶ درصد آن‌ها معتقدند اضافه وزنشان نتیجه‌ی استرس زیاد است. در هر حال توجه داشته باشید که چاقی و اضافه وزن خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را بالا می‌برد.

اگر دلتان می‌خواهد لاغر شوید و به تنهایی از عهده‌ی آن بر نمی‌آیید به پزشک مراجعه کنید. نتایج پژوهشی که در Journal of the American Medical Association به چاپ رسیده نشان می‌دهد افرادی که هر ماه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به صورت حضوری یا تلفنی مشاوره‌ی لاغری می‌گیرند بیشتر از افرادی که به تنهایی قصد لاغری دارند وزن کم می‌کنند. متخصصان تغذیه بهترین راهنمای لاغری هستند.

لطفاً اعصاب خود را خرد نکنید

عصبانیت و تندخویی فشارخون و ضربان قلب را بالا می‌برد و باعث ترشح هورمون‌های استرس می‌شود. در نتیجه ابتلا بیماری‌های قلبی و افسردگی ردخور ندارد. حرص نخورید و عصبی نشوید. راه حل‌هایی برای آرامش اعصابتان پیدا کنید. دعا کنید. نفس عمیق بکشید. از تنش دوری کنید. مدیتیشن انجام دهید. خلاصه حرص نخورید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر