تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفند های واقعی برای از بین بردن بوی بد کفش

image ترفند های واقعی برای از بین بردن بوی بد کفش

استفاده از یک قالب صابون

یکی دیگر از راه های از بین بردن بوی بد کفش ها، قرار دادن یک قالب صابون داخل کفش می باشد. صابون متخلخل است؛ بنابراین می تواند بوی بد را به خود جذب کند و یک بوی معطر به آن بدهد.

جوش شیرین

از یک فیلتر قهوه استفاده کنید. مقدار کمی جوش شیرین را داخل آن بریزید. جوش شیرین یکی از بهترین مواد برای از بین بردن بوی بد می باشد. چند قاشق غذاخوری جوش شیرین برای این کار کافی است. می توانید چند قطره روغن طبیعی هم که بوی مطبوعی دارد را به آن اضافه کنید.

تکفارس آی آر

سپس فیلتر را در هم بپیچانید و آن را با یک بند گره بزنید و داخل هر کدام از کفش هایتان یکی از این فیلترها را قرار دهید تا رطوبت و بوی بد را به خودشان جذب کنند.

برای این که این کار سریع تر و آسان تر انجام شود، همچنین می توانید پودر کفش درست کنید.

این گونه که چند قطره روغن خوشبو به مقدار کمی جوش شیرین اضافه کنید و آن را داخل کفش بپاشید. اجازه دهید که شب تا صبح داخل کفش بماند. سپس صبح روز بعد با یک دستمال آن را پاک کنید و شاهد رفع بوی بد کفش هایتان خواهید بود.

استفاده از تکه های پنبه

چند عدد پنبه را به چند قطره روغن طبیعی آغشته کنید و آن ها را داخل کفش قرار دهید و اجازه دهید که تا صبح داخل کفش باقی بمانند. پیشنهاد ما استفاده از روغن لیمو یا دیگر روغن های مرکبات می باشد که بوی خوشی دارد.

www.takfars.ir

استفاده از نور آفتاب

کفش های خود را مقابل نور آفتاب قرار دهید. رطوبت یکی از مهم ترین عواملی است که باعث بد بویی کفش ها می شود و قرار دادن آن ها مقابل نور مستقیم آفتاب، باعث خشک شدن رطوبت اضافی و جلوگیری از رشد باکتری خواهد شد.

از فریزر استفاده کنید

حتی می توانید از فریز هم برای از بین بردن بوی بد کفش استفاده کنید. کفش هایتان را داخل یک پلاستیک قرار دهید. در آن را محکم ببندید و آن را داخل فریزر بگذارید و اجازه دهید که شب تا صبح بماند. دمای بسیار پایین داخل فریزر باکتری هایی که برای بوی بد هستند را از بین می برند و باعث می شود که کفش های شما بوی مطبوع به خود بگیرند.

استفاده از پوست لیمو

چند عدد پوست لیمو را داخل کفش قرار دهید و اجازه دهید که شب تا صبح باقی بماند. اگر بوی بد کفش شما به دلیل رطوبت نباشد، این روش به شما کمک می کند که کفش هایتان بوی خوبی بگیرند.

استفاده از اسپری الکل

کافی است که کمی الکل را داخل کفش ها اسپری کنید. این روش به شما کمک می کند تا منبعی که باعث ایجاد بوی بد شده، سریع خشک شود و دوباره بتوانید از کفش ها استفاده کنید. الکل نه تنها کفش ها را ضد عفونی می کند، بلکه به سرعت هم تبخیر می شود. اثر آن نیز طولانی مدت است. یعنی اگر دوباره پای شما عرق کند، به سرعت رطوبت را تبخیر خواهد کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر