تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز پخت بیف استروگانف روسی مجلسی در خانه

image طرز پخت بیف استروگانف روسی مجلسی در خانه

روش تهیه بیف استروگانف روسی

روغن و پیاز را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت اجاق تفت دهید. فلفل دلمه ای و قارچ را نیز بیفزائید و اندکی دیگر تفت دهید و تابه را از روی حرارت بردارید. حالا در تابه ای دیگر قدری روغن بریزید و گوشت را در آن تفت دهید. سپس نمک، فلفل و سس سویا را اضافه کنید و قدری دیگر تفت دهید.

اینک آرد را نیز بیفزائید گوشت و آرد را روی حرارت پیوسته هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود. آن گاه آب گوشت را اضافه کنید تا گوشت بپزد. رب گوجه فرنگی را نیز افزوده و ۲ دقیقه تفت دهید. اکنون سبزیجات آماده کرده را اضافه کنید و در نهایت خامه و جوز هندی را بیفزائید. حالا در ظرف مناسبی خوراک را بکشید و با خلال سیب زمینی و گوجه گیلاسی آن را بیارائید.

مواد لازم

تکفارس آی آر

روغن » به میزان لازم

پیاز خلالی خرد کرده » ۲۰۰ گرم

فلفل دلمه ای خلالی خرد کرده » ۱۵۰ گرم

قارچ خرد کرده » ۲۰۰ گرم

گوشت فیله گوساله (خلالی کرده) » ۴۰۰ گرم

www.takfars.ir

نمک و فلفل سیاه » به میزان لازم

سس سویا » ۲ قاشق سوپخوری

آرد سفید » ۲ قاشق سوپخوری

استاک گوشت » به میزان لازم

رب گوجه فرنگی » یک قاشق چایخوری

خامه » ۱۰۰ گرم

پودر جوز هندی » یک هشتم قاشق چایخوری

سیب زمینی خلالی کرده » به میزان لازم

گوجه گیلاسی » به میزان لازم

image طرز پخت بیف استروگانف روسی مجلسی در خانه

تک فارس

طرز تهیه بیف استراگانف کلاسیک

خوراک گوشت یکی از محبوب ترین خوراک هایی است در کشور های مختلف به روش های متفاوت تهیه و سرو می شود. برای مثال طرز تهیه خوراک راگو گوشت به سبک فرانسوی ها را پیش از این به شما آموزش داده ایم که طعمی به یاد ماندنی دارد و بسیار خوشمزه است. امروز هم قصد داریم طرز تهیه بیف استراگانف روسی را با هم یاد بگیریم که یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذا های روسی در دنیا است. برای شروع ابتدا قارچ ها را خوب بشویید. برای این کار بهتر است یک قابلمه یا یک ظرف گود را از آب پر کنید و قارچ ها را داخل آن بریزید. اجازه دهید تا قارچ ها چند دقیقه خیس بخورند تا تمام گرد و غبار و آلودگی ها از آن ها خارج شوند. قارچ ها را داخل یک آبکش بریزید تا خشک شوند. سپس آن ها را برش بزنید.

یک ماهیتابه بزرگ بردارید و یک قاشق غذاخوری کره پاستوریزه داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا کره آب شود. قارچ های برش خورده را اضافه کنید و حرارت را کمی زیاد کنید. حدود دو دقیقه قارچ ها را تفت دهید تا نرم شوند. سپس قارچ ها را از ماهیتابه خارج کنید و کنار بگذارید. آرد را داخل یک کاسه بریزید. گوشت راسته از پیش خرد شده را داخل کاسه حاوی آرد بریزید و خوب مخلوط کنید تا همه جای گوشت به آرد آغشته شود. یک عدد پیاز را پوست بکنید و به صورت خلالی خرد کنید. باقیمانده کره (یک قاشق غذاخوری) را داخل همان ماهیتابه بریزید و حرارت دهید تا آب شود. پیاز های خلالی شده را داخل ماهیتابه بریزید و حدود دو دقیقه تفت دهید.

در همین حین که پیاز ها کم کم سرخ می شوند، تکه های گوشت را به ماهیتابه اضافه کنید و همه مواد را به مدت دو تا سه دقیقه تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و قهوه ای شود. سیر را رنده کنید و داخل ماهیتابه بریزید و با بقیه مواد تفت دهید. اکنون یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را همراه با عصاره گوشت داخل ماهیتابه بریزید. دانه خردل آسیاب شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید.

قارچ های سرخ شده را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. اجازه دهید تا حدود ۱۰-۱۵ دقیقه تکه های گوشت به آرامی در کنار بقیه مواد پخته و نرم شوند. خامه ترش را داخل یک کاسه بریزید و حدود یک ملاقه از سس گوشت داخل ماهیتابه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا هم خامه گرم شود و هم کمی رقیق شود. سپس مخلوط را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

کمی از مزه مخلوط را بچشید و با توجه به ذائقه تان نمک و فلفل سیاه آسیاب شده اضافه کنید. اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه دیگر خوراک روی حرارت متوسط بماند و گوشت های ـن خوب پخته شود. بیف استراگانف شما آماده سرو است. آن را داخل بشقاب مورد نظرتان بریزید و همراه با مقداری سیب زمینی خلالی و نان باگت نوش جان کنید.

نکاتی که باید حین تهیه بیف استراگانف به آن ها توجه کنید

اگر از قرص عصاره گوشت استفاده می کنید بهتر است ابتدا آن را در حدود یک لیتر آب گرم حل کنید و سپس به بقیه مواد اضافه کنید.

برای تزئین بشقاب خود می توانید مقداری جعفری را ریز خرد کنید و روی بیف استراگانف بریزید تا ظاهر زیباتری داشته باشد.

اگر از طعم این خوراک خوشتان آمد طرز تهیه چیکن استراگانف روسی را نیز حتما امتحان کنید.

T A K F A R S

مواد لازم

کره پاستوریزه » دو قاشق غذاخوری

قارچ » ۲۵۰ گرم

گوشت راسته گوساله » ۶۰۰ گرم

پیاز (خلالی شده) » یک عدد

سیر (رنده شده) » یک حبه

آرد معمولی » دو قاشق غذاخوری

عصاره گوشت کم نمک » یک لیتر

دانه خردل آسیاب شده » (اختیاری) نصف قاشق چای خوری

خامه ترش » ۴۰۰ گرم

تک فارس www.takfars.ir

رب گوجه فرنگی » یک قاشق غذاخوری

فلفل سیاه آسیاب شده » یک چهارم قاشق چای خوری

نمک » نصف قاشق چای خوری

نان باگت (برای سرو) » به مقدار لازم

image طرز پخت بیف استروگانف روسی مجلسی در خانه

طرز تهیه ی چیکن استراگانف

برای شروع قارچ ها را به صورت حلقه ای برش بزنید. دقت کنید که قطر برش ها خیلی نازک نباشند.

قارچ ها را با کمی کره و روغن در تابه تفت دهید تا جایی که آب آن ها تبخیر شود و کمی سرخ شوند. از ۱۰۰ گرم کره ۴۰ گرم را برای تهیه کردن سس بشامل کنار بگذارید و مابقی را برای سرخ کردن قارچ ها، پیاز و مرغ استفاده کنید.

فیله یا سینه مرغ را به صورت نواری یا به فرم دلخواه برش بزنید و سپس در همان تابه ای که قارچ ها را در آن سرخ کردید با کمی کره و روغن و با حرارت بالا تفت دهید. دقت کنید که مرغ ها نباید آب بیندازند. بعد از چند دقیقه که مرغ ها تفت خوردند نمک و فلفل را به آن ها اضافه و آن ها را از تابه خارج کنید.

برای تهیه کردن سس بشامل، آرد را همراه ۴۰ گرم کره روی حرارت کم تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود، اما رنگ آن تغییری نکند.

تکفارس

شیر گرم را کم کم به مخلوط کره و آرد اضافه کنید و با همزن دستی به صورت مداوم هم بزنید تا آرد گلوله نشود و مخلوط غلظتی مانند فرنی پیدا کند. سپس نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید تا مزه دار شود.

در یک تابه ی بزرگ پیاز را با کره و روغن تفت دهید و سیر له شده را به آن اضافه کنید.

بعد از کمی تفت خوردن و بلند شدن عطر سیر، مرغ، قارچ و سس بشامل را به آن اضافه و همه ی مواد را با هم مخلوط کنید.

در آخر شعله ی گاز را خاموش، خامه را به غذا اضافه و نمک و فلفل آن را تنظیم کنید.

سیب زمینی های خلال شده را بشویید، خشک کنید و در روغن داغ شده بریزید تا به صورت غوطه ور سرخ شوند. پس از سرخ شدن، سیب زمینی ها را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافه ی آن ها گرفته شود. در نهایت سیب زمینی را با جعفری خردشده کنار چیکن استراگانف سرو کنید.

مواد لازم

سینه یا فیله مرغ خرد شده: ۵۰۰ گرم

قارچ: ۴۰۰ گرم

سیب زمینی رنده شده یا خلالی ریز: ۲ عدد

شیر: ۲ پیمانه

takfars.ir

کره: ۱۰۰ گرم

خامه: ۲۰۰ گرم

پیاز متوسط: ۱ عدد

سیر: ۳ حبه

آرد: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

محصولات معتبر
محصولات معتبر