تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

سیر درمان جادویی برای آلزایمر

image سیر درمان جادویی برای آلزایمر

سیر و خواص دارویی قوی

سیر شباهت نزدیکی به موسیر و پیازچه دارد. هر بخش یک سیر را بوته می نامند. در حدود ۱۰-۲۰ عدد سیر در یک بوته وجود دارد. سیر در بسیاری از نقاط جهان رشد می کند و به دلیل بوی شدید و طعم خوشمزه، یک ماده محبوب در پخت و پز است.

در طول تاریخ باستان، اصلی ترین کاربرد سیر برای خواص درمانی و دارویی آن بوده است. مصرف سیر توسط بسیاری از تمدن های بزرگ، از جمله مصریان، بابلی ها، یونانی ها، رومی ها و چینی ها ثبت شده است.

دانشمندان اکنون می دانند که بیشتر فواید سیر به خاطر وجود ترکیبات گوگرد است که در هنگام له شدن و یا جویده شدن یک حبه سیر ایجاد می شود.

تکفارس آی آر

یکی از مشهورترین این ترکیبات معروف به آلیسین است. آلیسین ترکیبی ناپایدار است و فقط در هنگام له شدن یا خرد شدن، به میزان اندکی درسیر تازه آزاد می شود. ترکیبات گوگرد حاصل از سیر از دستگاه گوارش وارد بدن شده و به تمام نقاط بدن حرکت می کند و اثرات بیولوژیکی قوی خود را اعمال می کند.

خلاصه: سیر گیاهی در خانواده پیاز است که به دلیل طعم و فوایدی که برای سلامتی دارد بسیار پر مصرف است. سیر دارای ترکیبات حاوی گوگرد است که به نظر می رسد برای سلامتی فواید زیادی دارد.

سیر و مواد مغذی مناسب برای بدن

با وجود اینکه سیر فوق العاده مغذی است اما کالری کمی دارد.

یک بوته (۳ گرم) سیر خام حاوی

www.takfars.ir

منگنز

ویتامین B6

ویتامین C

سلنیوم

فیبر

مقادیر قابل توجهی کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر، آهن و ویتامین B1

همچنین دارای ۴.۵ کالری، ۰.۲ گرم پروتئین و ۱ گرم کربوهیدرات است.

سیر همچنین حاوی مقادیر کمی از مواد مغذی دیگر است و در حقیقت، سیرتقریبا همه مواد مورد نیاز بدن شما را شامل می شود.

خلاصه: سیر کم کالری و سرشار از ویتامین C، ویتامین B6 و منگنز است. این ماده همچنین حاوی مقدار کمی از مواد مغذی دیگر است.

سیر برای کاهش فشار خون

تک فارس

بیماری های قلبی عروقی مانند سکته های قلبی و سکته های مغزی بزرگترین قاتلان جهان هستند. فشار خون بالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد کننده این بیماری است. مطالعات انسانی نشان داده است که مکمل های سیر تاثیر زیادی در کاهش فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا دارد.

در یک مطالعه نشان داده شد ۶۰۰-۱.۵۰۰ میلی گرم عصاره سیر به همان اندازه داروی آتنولول (داروی کاهش فشار خون) در کاهش فشار خون در طی یک دوره ۲۴ هفته ای موثر بود. دوزهای مکمل سیر برای داشتن اثرات مطلوب باید نسبتا زیاد باشند. مقدار مورد نیاز معادل حدود چهار حبه سیر در روز است.

خلاصه: سیر باعث می شود فشارافرادی که دارای فشار خون بالا هستند، کاهش یابد. در بعضی موارد، ممکن است به اندازه داروهای معمولی موثر باشند.

سیر برای سلامت قلب

این سبزی به طور گسترده ای به عنوان یک عامل پیشگیری کننده و درمان بسیاری از بیماری های قلبی عروقی و متابولیک از جمله تصلب شرایین، چربی خون، ترومبوز، فشار خون بالا و دیابت شناخته شده است.

یک بررسی علمی از مطالعات تجربی و بالینی در مورد فواید سیر نشان داد که به طور کلی، مصرف این سبزی دارای اثرات محافظت کننده قلبی قابل توجهی در مطالعات حیوانی و انسانی است.

احتمالاً شگفت انگیزترین ویژگی این است که نشان داده شده است که با از بین بردن تجمع پلاک در شریان ها به معکوس کردن بیماری قلبی اولیه کمک می کند.

یک مطالعه تصادفی دوسوکور در سال ۲۰۱۶ که در مجله تغذیه منتشر شد، شامل ۵۵ بیمار ۴۰ تا ۷۵ ساله بود که به سندرم متابولیک مبتلا بودند. نتایج این مطالعه نشان داد که عصاره سیر کهنه به طور موثر پلاک را در شریان های کرونر (شریان های خون رسانی به قلب) در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک کاهش می دهد.

سیر برای تنظیم کلسترول خون

سیر می تواند کلسترول کل و LDL یا همان کلسترل بد را کاهش دهد. برای کسانی که کلسترول بالایی دارند، به نظر می رسد مکمل های سیر حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کلسترول کل و یا کلسترل بد LDL را کاهش می دهد. با نگاهی به کلسترول بد (LDL) و کلسترول خوب (HDL)، سیر به نظر می رسد که LDL را پایین بیاورد اما تاثیر قابل توجهی در HDL ندارد. یکی دیگر از عوامل خطرناک شناخته شده سطح بالای تری گلیسیرید خون است که منجر به بروز بیماری های قلبی می شود، اما به نظر می رسد سیر هیچ تاثیری در سطح تری گلیسیرید ندارد.

T A K F A R S

خلاصه: به نظر می رسد مصرف سیر به عنوان مکمل، کلسترول کل و LDL را کاهش می دهد، به ویژه در افرادی که کلسترول بالایی دارند اما به نظر نمی رسد که مصرف روزانه سیر، کلسترول HDL و تری گلیسیرید را تحت تاثیر قرار بدهد.

سیر برای کاهش آلزایمر

واکنش های شیمیایی مربوط به رادیکال های آزاد روند پیری را سریع تر می کند.

سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به سیستم ایمنی بدن در برابر مضرات این رادیکال های آزاد، کمک می کند.

نشان داده شده است که مصرف مقادیر زیاد مکمل های سیر باعث افزایش آنزیم های آنتی اکسیدانی در بدن شده، همچنین باعث کاهش اثرات مضر رادیکال های آزاد در بدن می شود.

مصرف سیر تاثیر زیادی در کاهش کلسترول، فشار خون و خطر ابتلا به بیماری های شایع مغزی مانند آلزایمر و زوال عقل دارد.

خلاصه: سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از به آسیب دیدگی سلول های بدن را تا حدودی جلو گیری و روند پیری را کند می کنند. این امر خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش می دهد.

سیر برای افزایش طول عمر

تأثیرات بالقوه سیر بر طول عمر، بصورت کامل قابل اثبات نیست. اما با توجه به تاثیرات مفید بر فاکتورهای مهم بیماری زا مانند فشار خون بالا، این حس را به وجود می آورد که سیر می تواند به شما کمک کند طول عمر بیشتری داشته باشید.

این واقعیت که مصرف سیر می تواند با بیماری عفونی بدن نیز مقابله کند یک عامل مهم در افزایش طول عمر است، زیرا که این عامل یکی از علل شایع مرگ و میر، به خصوص در افراد مسن یا افرادی است که سیستم ایمنی بدنشان تا حدودی دارای اختلال عملکرد است.

تک فارس www.takfars.ir

خلاصه: مصرف سیر باعث بهبود برخی از علل شایع بیماری های مزمن می شود، بنابراین منطقی است که می تواند به شما در داشتن طول عمر بیشتر کمک کند.

سیر برای بهبود عملکرد فیزیکی بدن

سیر یکی از اولین مواد غذایی است که به عنوان بهبود دهنده عملکرد فیزیکی عمل می کند.

از سیر در فرهنگ های باستان به صورت سنتی برای کاهش خستگی و بالا بردن عملکرد فیزیکی کارگران استفاده شده است.

مهم تر از همه، سیر به ورزشکاران المپیک در یونان باستان داده می شده است.

مطالعات بر روی موش های آزمایشگاهی نیز نشان داده که سیر به عملکرد فیزیکی کمک می کند، اما مطالعات بسیار کمی در مورد انسان انجام شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی که به مدت ۶ هفته روغن سیر مصرف کردند، ۱۲٪ کاهش ضربان قلب و بهبود عمکرد در فعالیت های بدنی داشتند.

مطالعه ای بر روی ۹ دوچرخه سوار نشان می دهد مصرف سیر باعث بهبود عملکرد آن ها نشده است.

مطالعات دیگر نشان می دهد که خستگی ناشی از ورزش ممکن است با سیر بهبود یابد.

خلاصه: مصرف سیر ممکن است باعث افزایش سطح عملکرد فیزیکی در حیوانات آزمایشگاهی و افراد مبتلا به بیماری قلبی شود. این قضیه در افراد سالم هنوز قطعی نیست.

تکفارس

سیر برای سم زدایی بدن

تاکنون ثابت شده است که مصرف زیاد سیر به دلیل داشتن ترکیبات گوگرد دار موجود در سیر، می تواند بدن را در برابر مسمومیت فلزات سنگین ایمن تر کند.

یک مطالعه چهار هفته ای در کارکنان یک کارخانه باتری سازی ماشین (که بیش از حد در معرض سرب قرار می گرفتند) نشان داد که مصرف روزانه سیر باعث کاهش به میزان ۱۹ درصد سطح سرب در خون می شود. همچنین بسیاری از علائم مسمومیت سرب، از جمله سردرد و فشار خون را کاهش داده است.

مصرف روزانه سه وعده سیر حتی بهتر از داروی دی پنی سیلامین در کاهش این علائم موثر است.

خلاصه: در یک مطالعه نشان داده شده است که مصرف سیر باعث کاهش قابل توجه خطر مسمومیت سرب و علائم مرتبط به آن شد.

سیر برای سلامت استخوان ها

هیچ مطالعه ای بر روی انسان اثرات سیر در مورد پوکی استخوان را اندازه گیری نکرده است.

با این حال، مطالعات بر روی موش ها نشان داده که مصرف سیر باعث افزایش استروژن در موش های ماده و در نتیجه کاهش پوکی استخوان در آن ها می شود.

یک مطالعه در زنان یائسه نشان داد که یک بار مصرف روزانه عصاره سیر خشک (برابر با ۲ گرم سیر خام) به طور قابل توجهی کمبود استروژن را جبران می کند.

این نشان می دهد که این مکمل ممکن است اثرات مفیدی بر سلامت استخوان در زنان داشته باشد.

takfars.ir

غذاهایی مانند سیر و پیاز نیز ممکن است تاثیرات مفیدی بر استئوآرتریت داشته باشند.

خلاصه: به نظر می رسد با مصرف سیر سطح استروژن در زنان افزایش قابل توجهی خواهد داشت، که این موضوع برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است، اما مطالعات بیشتری در مورد انسان لازم است.

سیر برای بیماری سرماخوردگی

مکمل های سیر برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. یک مطالعه بزرگ ۱۲ هفته ای از یک منبع معتبر نشان داد که مصرف روزانه سیر به عنوان مکمل، ابتلا به سرماخوردگی را ۶۳ درصد کاهش می دهد.

میانگین زمان طول کشیدن علایم سرماخوردگی نیز ۷۰٪ کاهش می یابد.

یک مطالعه دیگر نشان داد که مقدار بالای عصاره سیر (۲.۵۶ گرم در روز) تعداد روزهای بیماری بیماران مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را ۶۱٪ کاهش می دهد. با این حال یک بررسی دیگر نتیجه گیری کرد که شواهد کافی نیست و تحقیقات بیشتری لازم است. علی رغم عدم وجود شواهد کافی، مصرف سیر به صورت روزانه در صورتی که دچار سرماخوردگی شده اید، بسیار سودمند خواهد بود.

خلاصه: مکمل های غذایی به جلوگیری و کاهش شدت بیماری های شایع مانند آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کند.

سیر برای بهبود رژیم غذایی

مورد آخر جزو فواید سلامتی سیر نیست، اما باز هم مهم است.

گنجاندن سیر در رژیم غذایی فعلی شما بسیار آسان است و آن را خوشمزه می کند.

تک فارس آی آر

سیر افزودنی بسیار خوبی برای بسیاری ازغذاها، به ویژه سوپ ها و سس ها است. طعم خاص سیر همچنین می تواند مزه بهتری به غذای شما دهد.

سیر به چندین شکل، از بوته کامل تا پودرها و مکمل هایی مانند عصاره سیر و روغن سیر در دسترس است.

با این حال، بخاطر داشته باشید که سیر دارای نقاط ضعفی مانند ایجاد بوی بد دهان است. همچنین عده ای نیز به آن حساسیت دارند.

اگر اختلال خونریزی دارید یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، قبل از افزایش مصرف سیر با پزشک خود مشورت کنید.

سیر برای پوست و عفونت

راه دیگر استفاده از سیر برای عفونت است. استفاده از روغن های گیاه سیر یک درمان طبیعی عالی برای بسیاری از انواع عفونت ها از جمله عفونت های گوش و پوست و همچنین گلودرد است.

فرهنگ های سنتی که معمولاً با این نوع بیماری ها دست و پنجه نرم نمی کنند، به طور منظم از این در رژیم غذایی خود استفاده می کنند.

سیر برای کاهش وزن و سلامت ج.ن.س.ی

این گیاه به افزایش متابولیسم شما کمک می کند که می تواند به کاهش وزن کمک کند. افزودن سیر خام یا پخته شده به وعده های غذایی سالم و متعادل هر روز می تواند باعث کاهش وزن شود.

علاوه بر فواید این گیاه، ممکن است از نظر ج.ن.س.ی نیز کمک کند. از آنجایی که آلیسین جریان خون را در اندام های تولید مثلی تقویت می کند و گردش خون را تحریک می کند، ممکن است متوجه شوید که افزودن این سبزی به رژیم غذایی، سلامت ج.ن.س.ی شما را بهبود می بخشد.

TakFars

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر