تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بیماری قانقاریا چیست علل و راه درمان آن

image بیماری قانقاریا چیست علل و راه درمان آن

راههای جلوگیری از بیماری قانقاریا

در برخی از شرایط حاد و شدید، ناحیه تحت تاثیر، بی حس یا کرخت می‌شود. چند نوع قانقاریا وجود دارد: مرطوب، خشک، گاز و داخلی. نوع مرطوب آن به عنوان خطرناک ترین نوع قانقاریا شناخته شده است زیرا بافت‌های مورد نظر به راحتی با مایعات داخلی بدن تعامل می‌کنند و همین امر باعث انتشار سریع عفونت در بدن می‌شود. اصلی ترین نشانه‌های قانقاریا شامل تغییر رنگ پوست ، تورم، درد شدید، بوی بد از زخم است.

این بیماری می‌تواند کشنده باشد بنابراین اگر در خطر ابتلا به آن هستید باید درمان‌های خانگی زیر را مد نظر قرار دهید. در برخی از موارد مشورت با پزشک توصیه می‌شود.

فلفل قرمز:

تکفارس آی آر

مهم ترین چیزی که باید در مورد گانگرین به خاطر داشته باشید این است که نوع خطرناک آن شامل عفونت‌های شدیدی است. این عفونت‌ها به همراه کمبود خون اکسیژن دار به بافت‌ها اسیب زیادی وارد می‌کنند. اگر بتوانید عفونت را کمتر کنید، مشکلات بعدی را راحت تر مدیریت خواهید کرد. فلفل قرمز یک تقویت کننده عالی برای سیستم ایمنی بدن است و به درمان التهاب و عفونت کمک می‌کند.

هیدراتاسیون:

یکی از مهم ترین موادی که می توان وارد بدن کرد، آب است. از آنجایی که ۷۰ درصد از بدن ما از آب تشکیل شده است این ماده برای بدن و عملکرد طبیعی آن ضروری است. آب به عملکرد طبیعی همه اندام‌ها کمک می‌کند، فشارخون را تنظیم می‌سازد، گردش خون و تعادل مایعات را بهبود می بخشد و کارایی سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد. اگر دوست دارید زخم‌هایتان عفونت کمتری داشته باشد آب بنوشید.

استفاده کمتر از میوه‌ها:

اگر چه استفاده از میوه‌های مختلف برای بهبود سلامت ایمنی بدن بسیار مفید است اما زمانی که صحبت از قانقاریا به میان می‌اید استفاده نکردن از میوه‌ها یا کاهش آن بسیار مهم خواهد بود. میوه‌ها معمولا شکر بسیار زیادی دارند و همین امر مشکلات مرتبط با قانقاریا را بدتر می‌کند به خصوص اگر بدن شما جریان خون کافی به بافت‌هایش را نداشته باشد.

www.takfars.ir

استفاده کردن از سبزیجات بیشتر:

در حالیکه تغییر رژیم غذایی برای کنترل شرایط مرتبط با قانقاریا بسیار عالی است، سبزیجات باید در رژیم غذایی شما حضور داشته باشند. این سبزیجات می‌توانند مواد مغذی که در اثر حذف میوه‌ها از دست داده اید را جایگزین نمایند. این مواد دارای آنتی اکسیدان و مواد معدنی زیادی هستند که به مبارزه با عفونت کمک میکند.

کوله خاس:

کوله خاس یا Butcher’s Broom ممکن است یکی از گیاهان رایج موجود در خانه نباشد اما قطعا تاثیر بسیار خوبی بر روی قانقاریا خواهد داشت. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند گردش خون را بهبود ببخشد. با افزایش جریان خون به بافت‌های اسیب دیده، این سلول‌ها بهبود پیدا خواهند کرد.

حبوبات:

غذاهای بسیار کمی وجود دارد که بتوان آن‌ها را به عنوان پروتئین کامل معرفی کرد. حبوباتی همچون لوبیا از جمله موادی هستند که باعث افزایش متابولیسم بدن و عملکرد سیستم ایمنی خواهند شد. اگر یک زخم عفونی داشته باشید یا بخشی از بدن جریان خون کافی دریافت نکند، حبوبات می‌تواند با محتوای پروتئین بالایش به فرایند درمان و افزایش جریان خون کمک کند.

اکیناسه:

قرن‌هاست که اکیناسه به عنوان یکی از موثرترین درمان‌ها برای اختلالات سیستم ایمنی در نظر گرفته می‌شود. این گیاه می‌تواند درد و التهاب را کاهش دهد و برای زخم و نواحی آلوده ضروری است. با کاهش تورم و حذف پاتوژن‌ها، می‌توان به درمان قانقاریا امیدوار بود.

عصاره برگ زیتون:

برگ زیتون برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره برگ آن نیز می‌تواند این فرایند را تسریع نماید. این عصاره را می‌توان به صورت موضعی در محل زخم به کار برد که آنتی اکسیدان‌های موجود در آن فرایند بهبود را سرعت می‌بخشد.

تک فارس

هشدارها:

همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم قانقاریا می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. قطع عضو و مرگ از جمله مواردی است که در این بیماری محتمل خواهد بود. به همین خاطر باید به دنبال درمان پزشکی باشید و در کنار آن از درمان‌های خانگی استفاده کنید.

بیماری قانقاریا به دلیل جریان خون ناکافی در بدن ایجاد می شود.

در برخی از شرایط بخشی از بدن انسان به دلیل آسیب،عفونت یا سایر دلایل نمی تواند از منبع خونی استفاده کند و بیماری قانقاریا اتفاق می افتد.در این شرایط برای برطرف کردن بیماری باید بتوانیم جریان خون را به بافت های آسیب دیده برگردانیم.استفاده از موادی مانند برگ زیتون، فلفل قرمز،هیدراتاسیون، حبوباتی همچون لوبیا؛ غذاهای غنی از پروتئین،سالمون و موارد دیگر میتوانند در پیشگیری از این بیماری موثر می باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر