تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه حل برای رهایی از لب های خشک

image بهترین راه حل برای رهایی از لب های خشک

آب فراوان بنوشید: نوشیدن حدود هشت لیوان آب در روز کمک می‌کند رطوبت کافی به پوست، مو و لب‌هایتان برسد.

تماس زبان با لب ممنوع: لیس زدن باعث آسیب‌رسانی به پوسته محافظ لب‌ها می‌شود. اگر عادت دارید لب‌ها را لیس بزنید، مقداری از پماد، رژ، برق لب یا هر نوع مرطوب‌کننده به لب‌تان بزنید تا از تاثیر زبان شما بکاهد.

مواد مناسب را به لب‌هایتان بزنید: رژ، برق لب، پماد و مرطوب‌کننده، همه باید از انواع شناخته شده و تائید شده توسط پزشک و داروخانه باشد. ویتامین E و همچنین وازلین می‌تواند به لطافت لب‌ها کمک کند.

مراقب خشکی هوا باشید: اگر در منطقه‌ای گرم و مرطوب به سر می‌برید، چندان جای نگرانی نیست، اما هوای خشک بخصوص در سرما می‌تواند آسیب‌هایی جدی برای پوست شما وارد کند. در صورتی که منطقه سکونت شما خشک است، حتما از مرطوب‌کننده مناسب لب استفاده کنید.

تکفارس آی آر

مراقبت کنید: پوست بدن ما دارای رنگدانه‌ای به نام ملانین است که از آن در مقابل ضررهای نور خورشید محافظت می‌کند، اما لب‌ها فاقد ملانین‌اند و به مراقبت بیشتری نیاز دارند. شما باید روزانه از مرطوب‌کننده لب‌های دارای SPF استفاده کنید یا برق لبی بزنید که دارای SPF باشد.

رژ لب مات نزنید: شاید زیبا به نظر برسد، اما لب را خشک می‌کند. استفاده از آنها در درازمدت به لب‌های شما آسیب خواهد رساند. آنها را گهگاه استفاده کنید یا ابتدا لایه‌ای مرطوب‌کننده بزنید و پس از آن رژ بزنید.

لب‌های پوسته پوسته شده: این حالت ممکن است نتیجه آلرژی شما نسبت به خمیر دندان، مرطوب‌کننده، رژ یا برق لب باشد. به پزشک پوست مراجعه کنید و اجازه ندهید این وضع ادامه داشته باشد. احتمالا پزشک نوعی مرطوب‌کننده را تجویز خواهد کرد.

چین و چروک‌های اطراف لب‌ها: ممکن است به دلیل خندیدن، سیگار کشیدن یا بالا رفتن سن باشد. در این نقاط مرطوب‌کننده‌های ضدچروک بزنید تا چین و چروک‌ها کمتر شود و روند شکل‌گیری آنها به حداقل برسد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر