تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه برای خلاصی از موهای زائد در بینی

image بهترین راه برای خلاصی از موهای زائد در بینی

چرا نکندن یا نکشیدن موهای زائد بینی مهم است؟

اگر دارای موهای زائد بینی هستید، مهم است که آنها را نکنید، نتراشید و یا سعی در کشیدن آنها نداشته باشید.

بینی شما به طور طبیعی دارای برخی از باکتری های بیماری زا مانند گونه های استافیلوکوک است. کندن، خراشیدن و یا کشیدن موهای بینی، باعث ایجاد عفونت می شود.

اگر می ببینید که موهای زائد در حال نزدیک شدن به سطح پوست شما هستند، می توانید از یک موچین یا یک سوزن استریل شده استفاده کنید و آن را به آرامی بیرون بکشید.

تکفارس آی آر

سعی نکنید با فرو کردن موچین به داخل پوست، مو را بیرون بکشید زیرا ممکن است باعث عفونت و زخم شود.

اهمیت موی بینی

لازم به ذکر است که موهای بینی برای به گیر انداختن و تفکیک مواد محرکی مانند گرد و غبار و گرده ها و همچنین بسیاری از بیماری های باکتریایی و ویروسی، لازم و حیاتی هستند. به همین دلیل، هرگز موی بینی نباید کاملا برداشته شود.

اگر موی بینی به نظر شما ناخوشایند است، به جای اینکه به طور کامل آنها را از بین ببرید، از یک جفت قیچی آرایشی با نوک گرد و یا یک ماشین اصلاح، موها را اصلاح کنید. این کار مانع از رشد موهای زائد بینی می شود.

درمان موی زائد در منزل

www.takfars.ir

چندین کار وجود دارد که می توانید با انجام آنها در خانه، از شر موهای زائد خلاص شوید

در صورتی که دارای موهای زائد بینی هستید، از کندن یا کشیدن سایر موهای بینی اجتناب کنید. انجام این کار، منطقه آسیب دیده را تحریک میکند و احتمالا منجر به ایجاد موهای زائد بیشتری می شود.

استفاده از کمپرس آب گرم برای کاهش تورم و التهاب در محل موی زائد

مقدار کمی از پاک کننده ها و ضدعفونی کننده های طبیعی مانند روغن درخت چای را میتوانید برای موهای زائد استفاده کنید. روغن درخت چای در درمان جای جوش موثر است و ممکن است برای موهای زائد نیز مفید باشد.

پیشگیری کردن و درمان موی زائد عفونی و آلوده

بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به عفونت موهای زائد، خودداری از کندن، تراشیدن یا کشیدن آنها میباشد. این نوع اقدامات می تواند به باکتری ها اجازه دهند که به آن نواحی وارد شده و باعث عفونت و یا حتی تشکیل آبسه شود.

موهای زائد بینی ممکن است گاهی اوقات باعث بروز زخم های چرکی شوند، اما به این معنی نیست که عفونتی وجود داشته باشد. اگر این زخم ها بهبود نیافتند و یا اگر بدتر شدند و یا باعث ناراحتی شما بودند، باید به پزشک مراجعه کنید.

مراجعه به پزشک

اگر تصمیم دارید که برای موهای زائد بینی خود توسط پزشک ویزیت شوید، ممکن است چیزهای متنوعی را برای کمک به تسکین علائم تجویز کند

رتینوئید ها

تک فارس

این داروها به طور مستقیم بر روی پوست اعمال می شوند و سبب از بین رفتن سلول های مرده پوست و همچنین لایه برداری می شوند.

پمادهای استروئیدی و درمان عفونت موهای زائد بینی

این پمادهای دارویی به کاهش التهاب ناشی از موهای زائد می توانند کمک کنند.

آنتی بیوتیک ها

اگر موی زائد آلوده و عفونی شود، پزشک مصرف دوره ای از آنتی بیوتیک ها را برای درمان عفونت تجویز می کند.

اگر موی زائد عفونی شده و تولید آبسه کرده باشد، پزشک ممکن است با ایجاد یک برش کوچک بر روی پوست آسیب دیده، چرک و عفونت را تخلیه کند.

اگر موهای زائد مرتبا عود می کنند، توصیه می شود که برنامه آرایشی و اصلاح خود را تغییر دهید.

این تغییر برنامه می تواند به جای کندن یا کشیدن موهای زائد، شامل اصلاح با قیچی آرایشی و یا یک ماشین اصلاح باشد. همچنین می توانید با این کار از اصلاح کامل موهای بینی خود پیشگیری کنید.

چگونه می توانم بفهمم که ممکن است مشکل چیز دیگری باشد؟

اگر متوجه یک برآمدگی قرمز در روی بینی یا داخل بینی خود شدید، ممکن است به اینکه آیا این یک موی زائد است یا چیز دیگری، مشکوک شوید. در زیر به برخی از احتمالاتی که ممکن است همان علائم و نشانه ها را داشته باشند، اشاره می کنیم تا مراقب خود باشید

T A K F A R S

جوش

هنگامی که منافذ پوست توسط چربی و سلول های مرده پوست، مسدود می شوند، جوش هایی بر روی پوست دیده می شود. جوش ها، اشکال مختلفی دارند از جمله سر سفید، سر سیاه، چرکی و یا به صورت کیست. نوع چرکی و کیست ممکن است قرمز و نرم یا دردناک باشند.

وجود یک جوش در داخل و یا بر روی بینی احتمالا مربوط به عادات آرایشی شما نیست، بلکه به احتمال زیاد به عواملی مانند باکتری، هورمون ها، داروها یا رژیم غذایی شما بستگی دارد.

همانند موهای زائد بینی، باید از کندن یا فشار دادن جوش ها جلوگیری کنید. انجام این کار می تواند منجر به زخم یا عفونت شود.

انواع داروهای بدون نسخه و تجویزی برای درمان جوش های روی بینی یا نواحی دیگری از بدن، در دسترس می باشند.

فولیکولیت

فولیکولیت زمانی اتفاق می افتد که فولیکول مو عفونی می شود و این عفونت معمولا توسط باکتری ها، بوجود می آید. علائم شبیه به موی زائد بینی هستند و شامل موارد زیرمی باشند

احساس خارش یا سوزش در ناحیه آسیب دیده

گروهی از برآمدگی ها یا جوش هایی قرمز که ممکن است باز یا پوسته پوسته باشند

درد یا حساسیت

تک فارس www.takfars.ir

شبیه به موهای زائد بینی ، این حالت می تواند به علت آسیب به فولیکول های مو باشد که بوسیله روش های زیبایی مانند کندن مو، ایجاد می شود.

عوامل دیگری که می توانند به ایجاد فولیکولیت در روی بینی یا داخل بینی شما منجر شوند عبارتند از

کندن بیش از حد موها

داشتن آکنه

مصرف داروهای استروئیدی

جوش های بینی

جوش های بینی نوعی آبسه هستند که به طور عمیق در فولیکول مو در داخل یا بر روی بینی رخ می دهد. آبسه ها معمولا به صورت یک توده قرمز و متورم دیده می شوند.

آبسه ها مانند کیسه هایی پر از چرک هستند که در زیر پوست قرار دارند و معمولا توسط یک عفونت باکتریایی ایجاد می شوند.

علائم عبارتند از

احساس بد و ناخوشایند

تکفارس

تب

درد در ناحیه آبسه

اگر فکر می کنید که آبسه بینی دارید، باید توسط پزشک معاینه شوید. این عفونت می تواند پخش شده و به سلولیت تبدیل شود یا به طور جدی به یک بیماری نادر به نام ترومبوز سینوس کاورنئوس تبدیل شود.

نکات کلیدی

هنگامی که با انجام کارهایی مانند کندن یا کشیدن مو، اقدام به از بین بردن موهای زائد می کنیم، نتیجه ای جز رشد مجدد موهای زائد نخواهیم گرفت. اگر چه آنها می توانند آزار دهنده و ناراحت کننده باشند، اما با گذشت زمان خود به خود از بین می روند.

در صورتی که شاهد موهای زائد در نزدیکی سطح پوست باشید، باید از کندن یا تحریک محل رویش موی زائد جلوگیری کنید. هنگامی که پوست اطراف موی زائد در حال تخریب می باشد، یعنی یک عفونت باکتریایی در حال رخ دادن می باشد.

بهترین راه برای جلوگیری از داشتن موهای زائد، اجتناب از چیدن موهای بینی است. برای چیدن و اصلاح موی بینی خود، از یک جفت قیچی آرایشی یا یک ماشین اصلاح استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر