تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین ترفند برای افزایش سرعت نت گوشی

image بهترین ترفند برای افزایش سرعت نت گوشی

مد هواپیما (Airplane Mode) را روشن و خاموش کنید

ممکن است گمان کنید روشن و خاموش کردن مد هواپیما (َAirplane Mode) با هدف بهبود سرعت اینترنت یک افسانه بوده و در واقعیت اثر چندانی بر عملکرد دستگاه ندارد. با این وجود، تاثیر انجام این کار در افزایش سرعت اینترنت می تواند بسیار بیشتر از پیش بینی شما باشد.

برای درک بهتر تاثیر این مد در میزان دریافت اینترنت توسط گوشی شما بهتر است ابتدا آشنایی مختصری با مکانیزم دریافت سیگنال توسط گوشی موبایل خود داشته باشیم.

در سرتاسر کره زمین، منجمله نواحی اطراف شما تعداد بسیار زیادی دکل مخابراتی وجود دارد که گوشی موبایلتان با وصل شدن به آن ها سیگنال های مخابراتی و داده را دریافت می کند.

تکفارس آی آر

با تغییر موقعیت مکانی کاربر، گوشی به طور خودکار به مناسب ترین دکل مخابراتی متصل می شود. این مناسب بودن لزوما به معنای نزدیک ترین نیست؛ بلکه می تواند به معنای گزینه ای با بهترین قابلیت دریافت سیگنال باشد.

برخی اوقات گوشی موبایل شما قادر به اتصال مناسب به یک دکل مخابراتی نیست و به همین جهت نیازمند زمانی است که بتواند اتصال مناسب و باکیفیت خود را برقرار کند.

در این شرایط می توانید با فعال کردن مد هواپیما تمامی دسترسی های بیسیم گوشی را قطع کنید و در ادامه با غیرفعال کردن آن، بار دیگر آن ها را راه اندازی نمایید. با انجام این کار، گوشی به طور خودکار به مناسب ترین دکل مخابراتی وصل شده و اینترنت را در اختیارتان قرار می دهد.

در بسیاری مواقع، این امر می تواند منجر به افزایش چشمگیر سرعت اینترنت شود.

برای فعالسازی مد Airplane لازم است که با کشیدن انگشت خود از بالا به پایین صفحه گوشی، نوار وضعیت (Status Bar) آن را نمایش دهید.

www.takfars.ir

در این قسمت می توانید آیکون مربوط به مد Airplane Mode که با یک هواپیما مشخص شده را مشاهده نمایید. این کلید را با انگشت خود بفشارید و پس از ۱۰ الی ۲۰ ثانیه مجددا آن را فشار دهید تا قطع و وصل شود.

کش را پاک کرده و تب ها و برنامه های باز را ببندید

image بهترین ترفند برای افزایش سرعت نت گوشی

هنگام گشت و گذار در اینترنت، خصوصا در صفحاتی که به طور دائمی بازدید می کنید، مرورگر شما برخی اطلاعات را به صورت موقتی و با هدف بالاتر بردن سرعت لود شدن سایت ها در حافظه دستگاه ذخیره می کند.

این حافظه کش به طور کلی قادر است سرعت اینترنت را برای برخی سایت ها و سرویس ها افزایش دهد. با این وجود تجمیع بیش از اندازه این حافظه می تواند اثر معکوسی داشته و باعث کندتر شدن اینترنت شما شود.

دلیل آن است که این مرورگر اکنون باید حجم کش بالاتری را مدیریت کند.

به منظور پاک کردن حافظه کش مراحل زیر را بپیمایید

از مرورگر خارج شوید.

آیکون مربوط به مرورگر را فشار داده و پایین نگه دارید.

گزینه اطلاعات اپلیکیشن (Application Information) را انتخاب کنید.

تک فارس

از قسمت پایین صفحه گزینه Clear Data را انتخاب کنید.

از سوی دیگر، باز کردن تعداد زیادی تب و فعال نگه داشتن همه آن ها هم دیگر فاکتوری است که می تواند فشار زیادی روی گوشی موبایل شما وارد کرده و ضمن کاهش سرعت کلی دستگاه، روی سرعت اینترنت نیز تاثیر منفی بگذارد.

البته گوشی های اندرویدی جدید معمولا در صورت افزایش تعداد این تب ها، برخی از آن ها را به صورت خودکار غیرفعال می کند تا تاثیر آن ها بر عملکرد دستگاه به حداقل برسد.

در عین حال این اتفاق همیشه رخ نمی دهد و شما باید به طور دستی برنامه های باز و تب های اضافی مرورگر را ببندید تا سرعت اینترنت شما افزایش یافته و گشت و گذار روان تری را در اینترنت تجربه کنید.

مد ذخیره داده (Data Saving) در گوشی خود را غیرفعال کنید

image بهترین ترفند برای افزایش سرعت نت گوشی

مد ذخیره سازی داده ها قابلیتی بسیار حیاتی در یک گوشی اندرویدی به شمار می رود که در بسیاری مواقع به طور خودکار توسط سیستم عامل اندروید فعال می شود.

غیرفعال کردن این مد در گوشی های اندرویدی در بسیاری مواقع باعث افزایش سرعت اینترنت می شود. روش انجام این کار به شرح زیر است

انگشت خود را از قسمت بالای صفحه نمایش به پایین بکشید.

آیکون چرخ دنده را با انگشت خود فشار دهید تا وارد بخش تنظیمات گوشی شوید.

T A K F A R S

در نوار جستجوی بالای صفحه، عبارت Data را تایپ کنید.

از میان نتایج نمایش داده شده، گزینه Data Saver را انتخاب کنید.

البته ممکن است در برخی گوشی های اندرویدی ناچار شوید برای پیدا کردن منوی Data Saver، روی منوی Data Usage ضربه بزنید. در صورتی که این قابلیت در حال حاضر فعال باشد، می توانید با فشردن مجدد کلید مربوط به آن، غیرفعالش کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر