تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

با مردهایی که جشن ازدواج را به تاخیر می اندازند چطور رفتار کنید

image با مردهایی که جشن ازدواج را به تاخیر می اندازند چطور رفتار کنید

چهار عامل عمده وجود دارند که تـاثـیـر بسزایی روی رفتار مردان امروزی برای تن ندادن آنـــان بــه یک تعهد دراز مدت اعمال میکنند:

مـردان بــا فشـار اجــتماعی کمتری برای متاهل گشتن مواجه می بـاشنـد. زیـرا بر خـلاف گذشتـه بــرقراری رابـطه  تـوســـط یک مرد بسیار سهل تر شده است. زنان به طور موثـــر دیــــگر قــــادر بــه جلب توجه مردان، بـا دادن وعـده هـــای بـــرقراری روابط به عنوان یک انگیزه و محرک برای متعهد ساختن آنها، نمی بـاشنـد. بـنابراین یک انگیزه قوی برای تن دادن به ازدواج در مردان عملا حذف میگردد. (البته برای مردانی که رابطه ج.ن.س.ی عاملی حیاتی در زندگیشان محسوب میگردد)

مردان از پیامدهای احتمالی عدم موفقیت آمیز شدن رابطه وحشت دارند. رنجهای عاطفی حاصل از جدایی میتواند برای مردان ویرانگر و طاقت فرسا باشد. اما آنها بیشتر نگران ریسک خسارات مالی که احتمال دارد هنگام جدایی و طلاق متحمل آن گردند، میباشند.

این در سرشت و طبیعت مردان میباشد که هر چیزی را که موجب تغییر عمده و جدی در زندگیشان میگردد را به تاخیر اندازند. ازدواج آغاز مشکلات یک مرد است خواه مردان امروزی به این گفته اعتقاد داشته باشند و یا خیر یک چیز مسلم میباشد: مردان تمایلی به خروج از منطقه آسایش و فراغ خاطر خویش، و گام نهادن به یک زندگی مملو از مسئولیت، سازش و از خود گذشتگی را ندارند.

تکفارس آی آر

مردان هنگامی تن به ازدواج میدهند که مطمئن گردند بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرده اند. مردان همواره در این اندیشه اند که: نکند سرو کله یک دختر بهتر در زندگی آنها پیدا گردد اما آنها متعهد به یک رابطه باشند. بنابراین از متعهد گشتن با دختر و یا زن فعلی زندگی خود سرباز میزند تا هنگام آشنایی با یک مورد بهتر تعهدی نسبت به مورد پیشین خود نداشته باشند.

اما چگونه میتوان مردان را پایبند یک رابطه دراز مدت و تعهد آور ساخت؟

آگاهانه و معقولانه اطمینان یابید که مردی که برگزیده اید را دوست داشته و میخواهید باقی عمر خود را با وی سپری کنید. بنابراین تا زمانی که کاملا متعاقد نگردیده اید که برای یکدیگر مناسب میباشید اندیشه تعهد و ازدواج نباید به ذهن شما خطور کند. شناخت شما از وی باید به حدی باشد که قادر به تعیین این موارد باشید: که وی قادر به متعهد گشتن میباشد- وی برخوردار از بسیاری از ویژگیها و صفاتی است که شما همواره در مرد دلخواه خود جستجو میکردید- شخصیت وی شما را ملزم به احترام و ستایش از وی میگرداند- وی پیشتر در آزمون وفاداری، صداقت، راستی و مراعات حال دیگران شما سربلند بیرون آمده است. و آنکه باید مطمئن گردید که وی شما را حقیقتا دوست دارد.

همواره همان فردی باشید که هستید. و از ابراز ماهیت واقعی خود بیم نداشته باشید. این شاید مهمترین خصلتی باشد که مردان در زنان جستجو میکنند. %۹۹ از مردان در نظر سنجیهای گوناگون اینگونه اظهار داشته اند که: زنانی که شخصیتشان پس از ازدواج دستخوش تغییر میگردد در ردیف نخست فهرست علل جدایی ها پس از ازدواج آنها قرار میگیرند. پافشاری در رفتاری که در آن زنان بمنظور اهمیت بخشیدن به مرد خود مرتبا با وی سازش کرده و از ابراز عقاید و نظرات خود خودداری میکنند و یا به لطیفه های بیمزه وی میخندند هیچگاه نتیجه بخش نخواهد بود. بنابراین خویشتن حقیقی خود باشید و همواره مراقب باشید شاید مرد شما در حال امتحان شما باشد.

به وی نشان دهید که استقلال دارید. مردان از زنانی که به عقب تکیه میدهند و منتظر میمانند تا مرد آنها تمام امور زندگی آنها را بدست بگیرد بیزار هستند. به وی نشان دهید با آنکه شما از ایده های وی استقبال میکنید همچنین شما بدون وی نیز توانایی به انجام رسانیدن کارها را دارا میباشید. به عنوان مثال: شما میخواهید به تماشای یک فیلم بخصوص به سینما روید اما مرد شما به خاطر مشغله کاری قادر به همراهی شما نمیباشد. در عوض دلخور شدن و قهر کردن با خنده رویی به وی بگویید که تنها به سینما خواهید رفت و همین کار را هم انجام دهید. هرگاه برنامه خرید خانه ای را در سر دارید آن به پس از ازدواج خود موکول نسازید. زیرا این عمل سبب میگردد تا مرد شما اینگونه برداشت کند که شما فرد مستقلی نمیباشید. خلاصه به وی نشان دهید که زندگی شما با وی و بدون وی ادامه خواهد یافت.

www.takfars.ir

به وی نشان دهید که فردی مهربان و دوست داشتنی هستید. شاید شگفت انگیز بنظرآید: یک مرد به دختری نیاز دارد که آن دختر وی را دوست داشته و خود نیز دوست داشتنی باشد. به همان میزان که استقلال فردی به زنان قدرت میبخشد به همان میزان نیز عدم توانایی آنها در سازگاری مردان را دلسرد میسازد.مردان اینگونه زنان را بی احساس،بی عاطفه و ناتوان در عشق ورزی تلقی میکنند.بنابراین همانطور که زنان نیاز دارند که استقلال فردی خود را به مردان نمایان سازند ،میباید به مردان نشان دهند که دارای آرزو میل آتشینی برای قسمت کردن عشق خود با مرد زندگیشان میباشند.

به وی نشان دهید که علاقه مند به او میباشید: علاقه مند به خویشتن حقیقی خودش و نه برای آنچه وی میتواند برای شما فراهم آورد. بسیاری از مردان در پاسخ به این پرسش که چه چیزی پیش از ازدواج برای آنها حائز اهمیت میباشد، پاسخ داده اند که: اطمینان یافتن از آنکه دختر مورد علاقه آنها حقیقتا آنها را دوست داشته باشد برای آنچه که هستند و نه وسیله ای برای دستیابی به هدف. هیچ مردی دوست ندارد احساس کند که دختر مورد علاقه وی به این علت وی را برگزیده که: او یک تامین کننده معیشت مناسب، یک شهروند نمونه و یا یک پدرخوب بالقوه میباشد. تمام این مسایل برای مردان نیز اهمیت دارد اما یک مرد زمانی که متوجه میگردد یک دختر به این علت وی را برگزیده که او بهترین دوست آن دختر بوده است بسیار خرسند میگردد. دختری که همواره در کنار همسر خود باقی بماند صرف نظر از موقعیت و اوضاع مرد خود. اما چگونه میتوانید به این امر نائل آیید؟ به زندگی وی علاقه نشان دهید، همچنین به علاقه مندیهای وی و ارزشهایی که وی در زندگی قائل میباشد. درباره شغلش صحبت کنید اما بیشتر به جنبه های معنوی و بالندگی شخصیتی آن توجه کنید و نه به درآمد و منافع مالی آن. از خصوصیات نیک شخصیتی و اخلاقی وی سخن گویید.

برای آنکه وی را بدنبال خود بکشانید برایش نقش بازی نکنید. مردان کاملا از بازیهایی که زنان به آنها روی میآورند تا توجه مردان را جلب خود سازند آگاه میباشند. حتی ممکن است مردان اغواء گردیده و برای پیروزی در بازیهای شما به هر عملی دست بزنند اما هیچگاه متعهد به شما نخواهند گشت. هم صحبت شدن با مردان دیگر برای برانگیختن حس حسادت در شریک خود و آنکه مرد بیشتر جذب شما گردد ممکن است برای مدت کوتاهی کارساز باشد. اما وی چگونه میتواند به شما اعتماد کند؟ هنگامی که شما را دسیسه گر بپندارد؟ حتی اگر وی شیفته شما باشد، یک مرد هنگامی که کوچکترین شبهه ای در اعتماد و صداقت شما داشته باشد از متعهد گشتن هراس خواهد داشت.

به وی نشان دهید که قصد تغییر دادن وی را در سر ندارید. هرگاه یک مرد احساس کند که تعهد به یک دختر و ازدواج با وی سبب بوجود آمدن تغییرات عمده و اساسی در سبک زندگی وی میگردد، سرسختانه به متعهد گشتن از خود مقاومت نشان خواهد میدهد حتی اگر عاشق آن دختر باشد. به وی نشان دهید که قادر به سازش با وی میباشید. به وی نشان دهید از آنکه وی بدون حضور شما برای تماشای فوتبال یک شب را با دوستان خود بگذراند اعتراضی ندارید. کاری نکنید که وی احساس کنید اکنون باید از وقت خود کمال استفاده را ببرد زیرا زندگی وی پس از ازدواج تغییر خواهد کرد.

به ظاهر خود اهمیت دهید. این بدین مفهوم نیست که شما مانند یک مدل قدم برداشته و یا لباس بپوشید. اما تا حدودی به ظاهر خود برسید. لباسی به تن کنید که بیانگر بهترین صفات شما و برازنده شما باشد. با اعتماد بنفس حرکت کرده و رفتار کنید. مسواک بزنید، به ناخنهای خود برسید واز عطر و ادکلن به حد متعادل استفاده کنید.

طوری وانمود نکنید که برای ازدواج شتابزده میباشید. ممکن است شما تصور کنید وی تاکنون وقت زیادی را برای تصمیم گیری در مورد شما سپری کرده است. اما آرامش خود را حفظ کنید. این ممکن است خبر نوید بخشی باشد. ممکن است وی میخواهد مطمئن گردد که یک تصمیم معقولانه و صحیحی اتخاذ کرده است. خود را شتابزده و ناشکیبا نشان ندهید. با خیال آسوده به زندگی روزمره و عادی خود ادامه دهید. هیچگاه به یک مرد پیشنهاد ندهید که به ملاقات والدین شما بیاید و یا بالعکس. مگر آنکه خود وی خواهان آن باشد. بهتر است اجازه دهید این تصمیم را خودشان اتخاذ کنند. به خاطر داشته باشید هدف شما فراهم آوردن اطلاعات مورد نیاز برای اتخاذ تصمیم میباشد در ضمن آنکه فضا و فرصت کافی و مورد نیاز را نیز در اختیار وی قرار دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر