تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا من فرد مناسبی برای ازدواج هستم یا خیر

image آیا من فرد مناسبی برای ازدواج هستم یا خیر

وقتی به هر دلیلی آمادگی لازم برای بودن در یک رابطه را نداریم مجرد بودن سالم ترین و بهترین انتخابی است که می توانیم داشته باشیم. اگر نشانه هایی که در ادامه برایتان آورده ایم را در خودتان می بینید، بهتر است که همچنان مجرد بمانید.

قادر به عشق ورزیدن نیستید

اگر شما هنوز در خودتان نمی بینید که به فردی محبت کنید و عشق بورزید، بهتر است که وارد رابطه عاطفی نشوید. این بدین معنی نیست که کلا دور رابطه با جنس مخالف را خط بکشید، شما می توانید دوست اجتماعی داشته باشید اما یک رابطه جدی، خیر. زمانی که شما در یک رابطه عاطفی قرار می گیرید، باید به طرف مقابل تان عشق بورزید. این حداقل انتظاری ست که او از شما دارد، بنابراین اگر توانایی اش را ندارید، بهتر است که مجرد بمانید.

می خواهید شبیه دیگران باشید

تکفارس آی آر

در دنیای پست مدرن امروزه، ما از طریق شبکه های اجتماعی از جزییات زندگی اطرافیانمان باخبر می شویم. به احتمال زیاد شما عکس های زیادی از دوستان تان را دیده اید که با نامزد یا همسران خود خوش می گذرانند، در این شرایط طبیعی ست که شما هم دلتان بخواهد جای آنها باشید اما اگر آمادگی لازم را ندارید و تنها برای اصرارهای دوستان تان یا برای این که از آنها عقب نیافتید، تن به رابطه عاطفی می دهید، اشتباه است. اگر ارتباط شما تنها برای راضی کردن دل دیگران باشد، رابطه سالمی را تجربه نخواهید کرد. شما باید تنها برای دل خودتان این کار را انجام دهید در غیر این صورت نه با زندگی خود بلکه با زندگی فرد دیگری هم بازی خواهید کرد.

هنوز به رابطه قبلی تان فکر می کنید

برخی از افراد برای فراموش کردن رابطه قبلی شان، تن به رابطه های جدید می دهند اما نمی دانند که این کار آسیب بیشتری به آنها وارد خواهد آورد. اگر هنوز به رابطه قبلی تان فکر می کنید و در آن واحد می خواهید وارد رابطه دیگری هم شوید، بهتر است که در تصمیم تان تجدید نظر کنید. شما باید تا زمانی که به طور کامل آدم قبلی زندگی تان را فراموش نکردید، مجرد بمانید. در این صورت هم به احساس خودتان و هم به طرف مقابل تان خیانت خواهید کرد.

اعتماد به نفس ندارید

برخی از افراد به هدف بالا بردن اعتماد به نفس شان وارد رابطه می شوند. این مورد نیز دلیل خوبی برای شروع یک رابطه نیست زیرا فرد در تمام تصمیم گیری هایش به طرف مقابل اش تکیه می کند و در نتیجه بدون او قادر به انجام هیچ کاری نیست. اما آیا به این هم فکر کرده است که اگر شریک زندگی اش یک روز نباشد یا این که به هر دلیلی رابطه آنها از هم بپاشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ از آنجا که اعتماد به نفسی که این افراد به دست می آورند، موقتی ست، بهتر است که به دنبال راههایی جز رابطه عاطفی برای بالا بردن اعتماد به نفس شان باشند.

www.takfars.ir

از آزادی که دارید، لذت می برید

اگر چه دوران مجردی سختی های زیاد دارد اما نمی توان خوبی هایش را هم نایده گرفت. یکی از ویژگی های زندگی مجردی آزادی آن است. منظور از آزادی هم آزادی ذهنی ست و هم رفتاری. شما در دوران مجردی دیگر نگران این که نامزدتان روز تولدتان را به یاد داشته باشد، نیستید یا این که خیلی راحت می توانید با دوستان اجتماعی تان صحبت کنید بدون این که نگران دلخوری طرف مقابل باشید. این آزادی در واقع چیزی ست که خیلی ها حاضر نیستند به هیچ قیمتی از دستش بدهند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از آزادی زندگی مجردی خود لذت می برید، بهتر است که دور رابطه عاطفی را خط بکشید.

شخص ایده آل تان را پیدا نمی کنید

اگر شما دوست داشته باشید وارد رابطه عاطفی شوید اما هنوز شخص مورد نظرتان را پیدا نکرده باشید، چه؟ اگر چه تنهایی برایتان سخت است اما بهتر است که تا پیدا کردن فرد ایده آل تان با کس دیگری وارد رابطه نشوید. شاید فکر کنید که ارتباط با فردی که نصف شرایط شما را دارد، بهتر از تنها بودن است، اما این اشتباه را نکنید. اگر شما وارد چنین رابطه ای شوید و ناگهان فرد مورد نظرتان را پیدا کنید، چه می شود؟ بنابراین تا زمانی که فرد ایده آل تان را پیدا نکردید، تن به هیچ رابطه ای ندهید.

فرد ایده آلیستی هستید

اگر منتظر آن هستید که مرد روهایتان از راه برسد و شما عاشقش شوید، نشاندهنده این است که هنوز آمادگی رابطه عاطفی را ندارید و بهتر است که همچنان مجرد بمانید. متاسفانه، هیچ کمالی وجود ندارد. هر فردی نقطه ضعف های خودش را دارد اما این بدین معنی نیست که شریک زندگی مناسبی برای شما نخواهد بود. عشق آن است که دیگران را با همان کاستی ها بپذیریم و آنها را به خاطر خودشان دوست داشته باشیم نه فوایدی که برای ما دارند. اگر فقط به دنبال کمال باشید، مطمئن باشید که تا ابد مجرد خواهید بود.

نمی دانید چگونه با طرف مقابل تان برخورد کنید

برخی از افراد به دلایل مختلف، قادر به برقرار ارتباط با جنس مخالف نیستند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که هنوز نمی دانید در رابطه عاطفی چگونه برخورد کنید، بهتر است فعلا مجرد بمانید در غیر این صورت هم به خود و هم به طرف مقابل آسیب خواهید رساند. شما می توانید در دوران مجردی، با کتاب خواندن، مشورت با افراد باتجربه و غیره… شیوه درست رابطه را بیاموزید آنوقت با اعتماد به نفس بالا قدم در رابطه ای عاطفی بگذارید.

مشکلات دیگری در زندگی تان دارید

رابطه عاطفی پستی و بلندی های خودش را دارد، در این شرایط اگر شما در زندگی تان مشکلات دیگری هم داشته باشید، وضعیت بدتر می شود. در واقع مشکلات زندگی شما می توانند روی رابطه عاطفی تان هم تاثیر منفی بگذارند. بنابراین بهتر است که قبل از شروع هر رابطه ای، به آنها سر و سامان دهید. نه وظیفه شماست که دیگران را نجات دهید و نه وظیفه دیگران است که مشکلات شما را حل کنند. بنابراین اولویت را بر زندگی خودتان بگذارید و تا مشکلات تان حل نشد، قدم در هیچ رابطه ای نگذارید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر