تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش کاشت سبزه برای عید با هسته پرتقال

image آموزش کاشت سبزه برای عید با هسته پرتقال

شما باید هسته ها را از قبل تهیه کرده باشید. ساده ترین راه این است که هسته های نارنج را به ملایمت خارج کرده و در جای خشکی نگه دارید. قدیمی ها معتقدند هسته نباید زبان زده شوند تا سبز شوند، پس قبل از خوردن آنها را خارج کنید.

image آموزش کاشت سبزه برای عید با هسته پرتقال

حداقل یک ماه مانده به نوروز هسته های نارنج که آماده کرده بودید را برای ۴۸ ساعت خیس کنید. بعد از این مدت پوست آنها به راحتی جدا می شوند. برای سبز شدن نباید به مغزها آسیب وارد کرد.

image آموزش کاشت سبزه برای عید با هسته پرتقال

تکفارس آی آر

حالا نوبت کاشتن هسته ها در گلدان یا ظرفی است که تدارک دیده اید. باید ظرف را از خاک سبک باغچه پر کنید وهسته ها را با فاصله ۱ سانتی متر از هم و در عمق ۲ سانتی متری از خاک بکارید.

توجه کنید که ته گلدان خود را سوراخ کنید تا آب اضافی خارج شده و از پوسیدگی دانه ها جلوگیری شود.

روی هسته ها یک لایه نازک از خاک بریزید و با سنگ ریزه بپوشانیید.

حالا باید با آب پاش باغبانی یا اسپری به طور مرتب خاک را خیس کنید.

برای افزایش احتمال سبز شدن هسته ها، دو روز اول روی گلدان را با پلاستیک بپوشانید. این کار به حفظ رطوبت خاک کمک می کند.

www.takfars.ir

ظرف را در محلی نور گیر و دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید.

هسته ها طی دو هفته تا یک ماه شروع به جوانه زدن می کنند و یک سبزه زیبا در عید نوروز خواهید داشت.

کاشت سبزه با هسته همه مرکبات شبیه به هم است. به همین ترتیب شما می توانید با دنبال کردن آموزش کاشت نارنج، اقدام به کاشت سبزه با هسته پرتقال کنید.

در صورتیکه تمامی مراحل شرح داده شده در بالا را به درستی انجام داده باشید و نور و رطوبت کافی به گیاه برسانید، معمولاً طی سه تا پنج هفته شاهد سبز شده هسته ها خواهید بود. پس از دیده شدن برگ ها دیگر نیازی به قرار دادن ظرف در نور مستقیم خورشید نیست.

زمان کاشت سبزه نارنج

به بار نشستن و سبز شدن هسته نارنج که از مرکباب است، نسبت به گندم و دیگر غلات زمان بیشتری می برد. پس اگر تصمیم گرفته اید برای امسال سبزه نارنج داشته باشید، بهتر است در دی یا بهمن ماه اقدام به کاشت کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر