تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور با کسی که قهر هستید آشتی کنید

image چطور با کسی که قهر هستید آشتی کنید

هر روابطی، چه افلاطونی و چه خانوادگی و یا حتی عاشقانه، می‌تواند چالش برانگیز باشد و بدون شک، افراد در هر یک از این روابط، دچار آسیب‌هایی می‌شوند که برای بازسازی آن‌ها به زمان و تلاش نیاز است، چرا که اگر هر دو نفر متعهد باشند، سازش کردن امکان پذیر است و اگر آن‌ها برای این منظور، از راه درست وارد شده و به آن نزدیک شوند، می‌توانند این روند را طی کرده و عزت نفس خود را حفظ کنند.

به همین منظور، بعد از این که برای آشتی کردن آماده شدید، باید برای فرآیند آشتی کردن قدم بردارید که این کار به حفظ عزت نفستان کمک می کند. به همین دلیل، در این مطلب، به برخی از این موارد اشاره کرده ایم که می توانند به حفظ عزت نفس شما کمک کنند.

تمایل خود برای یک نتیجه مثبت را بیان کنید

روند آشتی کردن را با گفتن اهدافتان به فرد مقابل شروع کنید، زیرا وقتی اعتماد شکسته شود، اطمینان پیداکردن از نیت افراد ممکن است کار دشواری باشد و به همین منظور، مهم این است که شما تمایل واقعی خود برای انجام این کار را بیان کنید.

تکفارس آی آر

ممکن است بگویید: “من می‌دانم که اوضاع بین ما خوب پیش نرفته است، اما من واقعاً دوست دارم برای بهتر کردن کار‌ها شرایط را درست کنیم.”

به احتمال زیاد هم شما و هم شخص مقابل، احساس می کنید مورد صدمه یا ظلم قرار گرفته اید. بنابراین، شما نباید طوری وانمود کنید که این احساسات وجود ندارند بلکه باید به شخص مقابل بگویید که چرا عصبانی هستید و باید به او اجازه دهید در صورتی که عصبانی است، خشم و عصبانیت خود را بروز دهد.

در چنین مواقعی، شاید خوب باشد که قبل از صحبت با فرد مقابل، احساسات خود را یادداشت کنید، زیرا اگر احساسات خود را قبل از صحبت بنویسید، شما و شخص مقابلتان می‌توانید احساسات نوشته شده خود را رد و بدل کنید.

وقتی کسی خشم خود را به شما ابراز می‌کند، انکار نکنید. از گفتن جملاتی مانند: “نباید چنین احساسی داشته باشی” یا “این هیچ منطقی نیست. ” خودداری کنید. در عوض، سعی کنید بگویید: “شما حق دارید چنین احساسی داشته باشید. ” یا “من می‌فهمم عصبانیت تو بخاطر چیست. “

به دیدگاه طرف مقابل گوش کنید

www.takfars.ir

به طرف مقابل اجازه دهید از نقطه نظر خود درباره رابطه‌تان صحبت کند چرا که درک هر دو طرف موضوع، شما را از اشتباهات مشابه در آینده بازمی‌دارد. بنابراین، شما و شخص مقابل باید با یکدیگر همدلی کنید، زیرا این کار همچنین می‌تواند احساس آسیب و عصبانیت را کاهش دهد.

از خود بپرسید که اگر جای دیگران بودید، چه می‌کردید؟ به این فکر کنید که چه احساسی خواهید داشت، چه عکس‌العملی نشان خواهید داد و چه انتظاراتی از خود دارید.

هنگام صحبت، به طرف مقابلتان توجه کامل داشته باشید و همانطور که طرف مقابل در حال صحبت کردن است، به تلافی کردن فکر نکنید و قبل از پاسخ دادن، صبر کنید تا حرف‌های او تمام شود.

از هرگونه عمل خلاف عذرخواهی کنید

پس از بحث درباره احساسات و عواطف، باید از هر روشی که باعث تشدید آن احساسات شده است، عذرخواهی کنید.

وقتی از آسیب رساندن به شخصی عذرخواهی می‌کنید، صدمه دیدن وی را تأیید می‌کنید و روش شما این است که بگویید به آنچه شخص مقابل تجربه کرده است، احترام می‌گذارید و با او همدلی می‌کنید.

در عذرخواهی، باید بیان کنید که از آنچه انجام داده‌اید پشیمان هستید و مسئولیت کار‌های خود را به عهده می‌گیرید و حاضرید در واقع، کاری برای بهتر شدن اوضاع انجام دهید.

عذرخواهی از کسی جای شرمندگی ندارد، بلکه عذرخواهی باعث بزرگ شدن یک فرد می‌شود و این به معنای ضعف شما نیست.

شما می‌توانید به سادگی بگویید: “بخاطر جریحه‌دار کردن احساساتت، متأسفم. من نباید آن کار را انجام می‌دادم. دیگر این کار را نمی‌کنم. ” و سعی کنید تا جایی که می‌توانید در مورد معذرت‌خواهی صادق باشید. زیرا عذرخواهی مبهم ممکن است برای شخص مقابل واقعی به نظر نرسد.

اگر شخص مقابل، عذرخواهی را قبول کرد، از آن شخص تشکر کرده و تصدیق کنید که چه کار خوبی انجام داده است و حتی ممکن است این شما باشید که او را بخشیده اید و به او بگویید، “من عذرخواهیت را قبول می‌کنم. ” یا “من عذرخواهی را قبول می‌کنم و می‌دانم که این کار برایت دشوار بود. “

تک فارس

از فرد بخواهید شما را ببخشد و یا شما شخص را ببخشید

وقتی کسی برای هر عمل اشتباهی که انجام داد عذرخواهی کرد، وقت آن رسیده است که فرایند بخشش را آغاز کنیم.

عذرخواهی شما نشان می دهد که از آنچه انجام داده‌اید، پشیمان هستید و مسئولیت اشتباه خود را به عهده می‌گیرید، اما بخشش بسیار عمیق‌تر از تأیید است و بخشیدن به شما این امکان را می‌دهد هر صدمه یا کینه‌ای که در دل دارید را بیان کرده و ریشه احساسات خود را درک کنید و در آخر، احساسات منفی را کنار بگذارید.

اگر شما از کسی می‌خواهید که شما را ببخشد، در مورد رفتار‌های نادرست خود صادق باشید و حتما از طرف مقابل بخواهید که شما را ببخشد.بنابراین، اگرشما فردی هستید که می‌خواهید کسی را ببخشید، این باعث ضعف شما نمی‌شود و این بخشش بدان معنا نیست که می تواند رفتار فرد مقابل را توجیه کند.

بخشش یک انتخاب است و ممکن است هر دو نفر، هرگونه عصبانیت، کینه و سرزنش کردن را از خود نشان دهند.

اگر احساس می‌کنید فردی که از شما عذرخواهی می‌کند، صادق نیست، می‌توانید طلب بخشش او را نپذیرید و همچنین، اگر آماده بخشیدن وی نیستید، به او بگویید که در حال حاضر، شرایط بخشیدن را ندارید.

اگر کسی نمی‌خواهد شما را ببخشد، نیازی به التماس کردن برای بخشیده شدن نیست و شما فقط می‌توانید تلاش خودتان را انجام دهید. بنابراین، می‌توانید عزت نفس خود را حفظ کنید و منتظر یک زمان بهتر برای عذرخواهی باشید.

بخشیدن می‌تواند آشتی کردن را راحت‌تر کند، اما هیچ اجباری در کار نیست و حتی اگر شما و یا شخص مقابلتان، آماده بخشیدن نیستید، می توانید در فرصتی مناسب این کار نیک را انجام دهید.

روی زمان حال تمرکز کنید

هنگامی که در مورد آسیب، بخشش و عذرخواهی صحبت کردید، مهم است که روی مراحل بعدی نیز تمرکز کنید.

T A K F A R S

تکرار کردن مرتب مکالمات قدیمی و رفتار‌های گذشته می‌تواند برای روند آشتی مضر باشد، چون آشتی کردن بر بازسازی و ترمیم رابطه متمرکز است.

هر دو طرف به صورت متقابل، موافقت کنید که گذشته را رها می کنید و چشم‌انداز خود را در مورد آینده رابطه به نوبت بگویید.

لیستی از کار‌هایی مانند داشتن مکالمات تلفنی منظم و یا بیرون رفتن برای شام تهیه کنید که با یکدیگر برای انجام دادن آن ها موافق باشید.

به صورت مجدد اعتماد ایجاد کنید

اعتماد، پایه و اساس هر رابطه‌ای است و اگر شکسته شود، برای اعتمادسازی دوباره وقت و تلاش لازم است.

شما و شخص مقابل باید به برقراری ارتباط آزاد و صادقانه ادامه دهید، با عملکرد خود سازگار باشید و صبور بوده و در این میان، گاهی اوقات عقب نشینی‌هایی داشته باشید.

گفتار و رفتار شما باید مطابقت داشته باشند. اگر می‌گویید قرار است در پایان هفته با طرف مقابل خود وقت بگذرانید یا با او تماس بگیرید، این کار را حتما انجام دهید.

اگر شما احساسات طرف مقابل را جریحه دار کردید، بلافاصله عذرخواهی کنید، اما اگر از حرف‌های طرف مقابل آسیب دیده‌اید، صحبت کنید و به شخص مقابل بگویید که از حرف هایش ناراحت و دلشکسته هستید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر