غذاها و نوشیدنی هایی که بعد از ساعت ۸ شب نباید بخورید

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

غذاها و نوشیدنی هایی که بعد از ساعت ۸ شب نباید بخورید

image غذاها و نوشیدنی هایی که بعد از ساعت ۸ شب نباید بخورید

برخی شواهد نشان داده که خوردن غذا، هنگام شب – به ویژه غذاهای سرشار از چربی – می تواند الگوی خواب را به هم بریزد.

خواب بی کیفیت تنها باعث نمی شود روز بعد احساس خستگی و بی حالی کنید، بلکه به مرور زمان هوس غذاهای ناسالم را افزایش می دهد و احتمال اینکه اضافه وزنتان افزایش یابد بالاتر می رود.

مسلما گاهی اوقات پیش می آید که مواردی مانند ورزش شبانه و یا مناسبت هایی باعث می شوند که برنامه ی غذا خوردنتان به هم بریزد و به ناچار دیر وقت غذا بخورید. این اتفاق تا زمانی که واقعا احساس گرسنگی داشته باشید و درگیر عادتی ناسالم نباشید، زیاد بد نیست.

بسیاری از افراد در طول روز فعال هستند و نیاز دارند تا در طول روز به بدنشان سوخت رسانی کنند. عادت غذا خوردن بعد از شام می تواند راهی برای آرامش گرفتن، پس از یک روز پر مشغله باشد. بنابراین غذا خوردن همیشه برای رفع گرسنگی نیست، بلکه گاهی برای آرامش گرفتن است. این جایی است که غذا می تواند برای خواب شبانه مشکل ایجاد کند. اگر خواستید شب میان وعده بخورید، باید بدون تردید به سراغ غذایی سالم بروید.

تکفارس آی آر

غذاها و نوشیدنی هایی که بعد از ساعت ۸ شب نباید بخورید

متخصصان بر این عقیده هستند که برخی غذاها را فقط باید در طول روز خورد بنابراین اگر خواستید شب و بعد از شام غذایی بخورید سعی کنید از این موارد دوری کنید:

▪ نوشابه و قهوه: خواب درست هنگام شب، یکی از موارد مهم برای کاهش وزن موفق است. نوشیدن یک فنجان قهوه یا نوشابه، می تواند باعث شود تا دیروقت با خوابیدن مشکل پیدا کنید. شب ها و یا هشت ساعت قبل از اینکه بخواهید بخوابید، از تحریک کننده هایی مانند کافئین دوری کنید. بهتر است به جای آن، از دمنوش های فاقد کافئین یا آب استفاده کنید.

▪ برگر و دیگر گوشت های قرمز: گوشت یکی از منابع غنی از پروتئین است، اما در کنار آن چربی بالایی نیز دارد و این یعنی خیلی آهسته هضم می شود. خوردن برگر یا دیگر انواع گوشت های قرمز در هنگام شب، می تواند باعث نفخ یا درد معده شود چون بدنتان در ساعاتی که می خواهد استراحت کند همچنان در حال شکستن غذایی است که خورده اید. خوردن مقدار زیادی چربی حیوانی می تواند باعث افزایش کلسترول و همچنین خطر سکته قلبی شود. بنابراین اگر میخواهید شب خوابی راحت داشته باشید از گوشت های سرشار از چربی و پنیر دور بمانید.

▪ غذاهای قندی: آن قطعه کیک پنیری یا کوکی می تواند بهترین راه برای آرامش گرفتن در هنگام شب باشد، اما درست قبل از خواب، قند خونتان را به شدت بالا می برد و بنابراین مسیرتان برای رفتن به سرزمین رویاها ناهموار می شود.

www.takfars.ir

▪ غذاهای سرخ کرده: همانطور که گفته شد چربی ها اصلا همراه خوبی برای زمان خوابتان نیستند و غذاهای سرخ کرده نیز سرشار از چربی می باشند. این درشت مغذی به کندی هضم و باعث می شود نتوانید درست بخوابید.

▪ غذاهای تند: اضافه کردن کمی تندی به غذاها می تواند مقداری مزیت برای سلامتی داشته باشد، اما اگر نزدیک زمان خوابتان این کار را بکنید می تواند باعث نفخ، سوزش سر دل و سوء هاضمه شود که هیچ کدام از این ها با خواب راحت در ارتباط نیستند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

چطور یک روزه شکم بزرگ خود را کوچک تر کنید
  1. آموزش درست کردن نوشیدنی چربی سوز واقعی در خانه
  2. خوردن چه غذاهایی برای اعصاب مفید است
  3. بهترین حالت خوابیدن در شب کدام مدل است
  4. چطور بدون خستگی شب ها تا دیر وقت بیدار باشید
  5. علت احساس خستگی بعد از غذا خوردن و راه درمان
  6. خوردن میوه در چه ساعاتی از روز مضر است

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب