تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مردان به چه ویتامین هایی بیشتر نیاز دارند

image مردان به چه ویتامین هایی بیشتر نیاز دارند

ویتامین D

هر زمان که عضلات حرکت می کنند از ویتامین D استفاده می کنند به علاوه، این ویتامین سیستم ایمنی بدن را قوی نگه می دارد و به بدن در جذب کلسیم کمک می کند. منابع خوب برای تامین این ویتامین شیر و ماهی های چرب، غلات، آب پرتقال، نوشیدنی های سویا، ماست و مارگارین غنی شده با ویتامین D است.

فولات

برای استفاده از پروتئین، ساخت دی ان ای و تشکیل سلول های قرمز و سالم خون بدن به فولات احتیاج دارد فولات با عنوان نام های اسید فولیک و فولاسین نیز شناخته می شود، همچنین فولات جزو ویتامین های خانواده B است که با جلوگیری از تغییرات ناسالم در اسپرم که با ناهنجاری های کروموزومی در کودکان مرتبط است کمک می کند. منابع خوب حاوی فولات شامل اسفناج، جوانه بروکسل، مارچوبه، لوبیا، آجیل و جگر است.

تکفارس آی آر

کلسیم

کلسیم، یک ماده معدنی که از عضلات، اعصاب و استخوان های سالم پشتیبانی می کند. به ویژه بسیار مهم است مردان ۲۰ ساله کلسیم کافی برای رشد استخوان های قوی و متراکم دریافت کنند. از منابع خوب کلسیم می توان به شیر، ماست، پنیر، ماهی قزل آلا و ساردین کنسرو شده با استخوان های نرم و خوراکی، سبزیجات برگ سبز تیره و غلات و آب میوه های غنی شده با کلسیم اشاره کرد.

image مردان به چه ویتامین هایی بیشتر نیاز دارند

ویتامین C

بزرگ شدن پروستات در مردان مسن معمول است و باعث مشکلات پیرامون ادرار کردن می شود. خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C با خطر کمتری برای این عارضه در ارتباط است. منابع خوب ویتامین C فلفل سبز و قرمز، کیوی، پرتقال، گریپ فروت، توت فرنگی، سیب زمینی، گوجه فرنگی و کلم بروکلی است.

www.takfars.ir

پتاسیم

پتاسیم به مقابله با اثرات افزایش فشار خون کمک می کند. پتاسیم به عنوان ماده مغذی اصلی برای سلامت عروق خونی و پیشگیری از بیماری های قلبی با افزایش سن در مردان شناخته می شود. از منابع خوب غنی از پتاسیم می توان به اسفناج، قارچ، گوجه فرنگی، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، خربزه، آلو خشک، کشمش، پرتقال، موز، شیر، ماست و ماهی تن اشاره کرد.

image مردان به چه ویتامین هایی بیشتر نیاز دارند

ویتامین A

ویتامین A علاوه بر حمایت از چشم سالم و تقویت سیستم ایمنی بدن خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. منابع خوبی از ویتامین A شیر، پنیر، ماهی آزاد، کلم بروکلی، هویج، سبزیجات برگ سبز، کدو، طالبی، انبه و زردآلو است.

منیزیم

بسیاری از مردان به ویژه مردان آفریقایی آمریکایی به اندازه کافی از این ماده معدنی استفاده نمی کنند. علاوه بر حمایت از عضلات، اعصاب و استخوان های سالم منیزیم سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. از منابع خوب منیزیم می توان به اسفناج و سایر سبزیجات برگ سبز، غلات سبوس دار، لوبیا، آجیل و دانه ها اشاره کرد.

زینک

مردانی که گیاهخوار هستند به طور معمول میزان زینک در بدن آنها کاهش می یابد. این ماده معدنی به ساخت پروتئین در بدن کمک می کند، با عفونت مقابله کرده و زخم ها را التیام می بخشد. منابع خوب زینک گوشت قرمز، غذاهای دریایی به ویژه صدف و مرغ است. لوبیا و غلات کامل نیز حاوی مقداری زینک هستند، اما میزان آن به اندازه گوشت نیست.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر