خورراکی های مفید برای جلوگیری از پوکی استخوان

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

خورراکی های مفید برای جلوگیری از پوکی استخوان

image خورراکی های مفید برای جلوگیری از پوکی استخوان

▪ مصرف روزانه عسل طبیعی نیز در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان موثر است. درمانگران طب سنتی مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را در افزایش جذب کلسیم موجود در موادغذایی بسیار موثر می‌دانند. مصرف عسل علاوه بر پیشگیری، به افراد مبتلا به پوکی استخوان نیز توصیه می‌شود، زیرا موجب کند شدن روند رشد بیماری در افراد مبتلا می‌شود.

▪ یکی از ساده‌ترین شیوه‌های پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان از سنین کودکی و نوجوانی، گنجاندن گیاه پروتئینی سویا به وعده‌های غذایی است. در حقیقت استفاده از این گیاه در یکی از وعده‌های غذایی بچه‌ها در طول روز ۳ تا ۴ بار در هفته و استمرار آن کمک زیادی به پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان در سنین کهنسالی می‌کند.

▪ اگرچه مصرف لبنیات از قبیل ماست، خامه و پنیر به دلیل داشتن میزان کافی کلسیم برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان توصیه می‌شود، اما باید توجه داشت که تنها لبنیات کم‌چرب خاصیت ذکر شده را دارد و مصرف لبنیات چرب مانع از جذب کلسیم در بدن می‌شود. به همین دلیل به مخاطبان توصیه می‌شود، در وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام حتما از ماست و سایر مواد لبنی بدون چربی یا کم چربی استفاده کنند، زیرا چربی موجود در لبنیات در کنار کلسیم، موجب به‌وجود آمدن نوعی از کلسیم می‌شود که به دلیل نامحلول بودنش امکان جذب در سیستم گردش خون را ندارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

در فصل های گرم سال چطور باید ورزش کنید
  1. نشانه های هشدار دهنده ابتلا به پوکی استخوان در مردان

مطالب محبوب

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

محصولات معتبر