سعی کنید غذای خود را آرام بجویید، طعم و عطر هر تکه را بچشید و از آداب یک وعده‌ی خوب لذت ببرید. پیش از آنکه تصمیم بگیرید دوباره به سراغ غذا بروید، ۲۰ دقیقه صبر کنید. رومسی خاطر نشان می‌کند که در این ۲۰ دقیقه به مغز زمان کافی می‌دهید تا سیگنال‌های اشباع‌شدگی را مخابره کند.

هنگامی که غذای خود را تند و تند قورت می‌دهید، گرچه معده‌ ی شما پر می‌شود اما به مغزتان زمان کافی نمی‌دهید تا این پری را ثبت کند. هنگامی که مغز شما هنوز در ابهام است، اشتهایتان هم زیاد است، به همین ترتیب به خوردن ادامه می‌دهید.

طبق مطالعه‌ایی که در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسید، این ادعا اثبات شد و مشخص شد که خوردن غذا با سرعت متعادل موجب ترشح هورمون‌هایی می‌شود که به مغز فرمان می‌دهد، دیگر کافی است.

▪ ۷ دلیل عمده ارائه می دهیم تا شما غذای خود را خوب بجویید:

افزایش جذب ویتامین ها و مواد معدنی

حفظ وزن سالم

نیاز به انرژی کمتر برای هضم غذا

حفظ سلامت دندان ها

کاهش باکتری اضافی در روده ها

لذت بردن از غذا

ترکیب کامل ماده غذایی با بزاق دهان

تک فارس » پزشکی سلامتی » تند غذا خوردن یا خوب غذا جویدن مساله این است