بهترین خوراکی ها برای شب های امتحان چیست

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

بهترین خوراکی ها برای شب های امتحان چیست

image بهترین خوراکی ها برای شب های امتحان چیست

سیدضیاء‌الدین مظهری: اغلب افراد به اشتباه با مصرف زیاد قهوه و شیرینی سعی در افزایش توان یادگیری خود دارند، غافل از اینکه بی‌خوابی که ایجاد می‌شود یک عامل استرس‌زاست که موفقیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. زیرا استفاده زیاد از مواد قندی اگر چه از افت قند خون جلوگیری ‌ می‌کند اما مصرف بیش از اندازه قندها به ویژه قندهای ساده مثل شکلات بعد از مدت کوتاهی باعث خمودگی و خواب‌آلودگی شده و به کاهش توان یادگیری منجر می‌شود.

رئیس انجمن علمی غذا و تغذیه با اشاره به تأثیر زیاد مایعات در افزایش یادگیری تأکید کرد: مایعات مورد نیاز دانش آموزان نوشابه، چای یا قهوه که دفع‌کننده آب بدن و کاهنده ارتباط بدن با آنتی‌اکسیدان‌ها، املاح و … نیستند بلکه آشامیدنی مناسب بر آنان آب است که توان یادگیری را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: حذف «هله هوله»‌هایی مانند چیپس و پفک و جایگزینی آن با منابع غذایی مثل نان و غلات حاوی سبوس یا برنج‌هایی مثل سبزی‌پلو و عدس‌پلو که قند موردنیاز بدن را به صورت تدریجی رها می‌کنند ضروری است. همچنین لازم است دفعات تغذیه به جای حجم غذا افزایش یابد و همان حجم غذا مثلاً در ۶ وعده صرف شود.

به گفته وی، مصرف ۱.۵ تا ۲ لیوان شیر و لبنیات کم‌چرب هم‌ ویتامین‌های گروه D را تأمین می‌کند و هم به فرد آرامش می‌دهد. علاوه بر این نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های رنگی حاوی مواد افزودنی‌ که روی فعالیت مغز اثر دارد باید حذف شود.

تکفارس آی آر

این متخصص تغذیه به مادران توصیه کرد به جای استفاده از کیک و شیرینی برای میان وعده بچه‌ها، بشقابی از کاهو، خیار، گوجه هویج و جوانه گندم با مقداری روغن زیتون و آبلیموی تازه تهیه کنند که هم انرژی‌زاست و هم اسیدهای چرب لازم را تامین می‌کند.

مظهری در ادامه مواد غذایی حاوی منابع گروه D و امگا ۳ را عامل افزایش توان یادگیری در زمان درس خواندن دانست و افزود: آبزیان، ماهی و میگو (به شرطی که از ماهی‌های کناره و حاوی آلودگی جیوه نباشند) منابع خوب امگا ۳ هستند. افزودن تخم کتان خیس کرده به سوپ و سالاد هم می‌تواند جایگزین خوبی برای منابع امگا ۳ باشد.

وی اظهار کرد: استفاده کنجد و بادام (به طور مثال افزودن یک یا دو قاشق مرباخوری بادام خرد شده به شیر کودکان) نیز بسیار مفید و در روند رشد تأثیرگذار است.

مظهری به والدین توصیه کرد: مسئله یادگیری و یادآوری آموخته‌ها را همزمان مورد توجه قرار دهند زیرا بهترین سرمایه‌گذاری برای آینده فرزندان تأمین سلامت جسم و فکر و اندیشه است و همان طور که همه می‌دانند عقل سالم در بدن سالم است.

www.takfars.ir

چیزهایی که علم پزشکی قادر به توضیح علت آنها نیست
  1. چند خط شعر احساسی برای غروب دلگیر پائیزی
  2. متن های بامزه قوانین مورفی تا حالا دقت کردین بهمن
  3. عکس های طنز و بامزه از سراسر اینترنت
  4. عکس های بسیار متفاوت از غروب و طلوع آفتاب
  5. چطور با فوتر گل های رنگی درست کنیم
  6. دیدن آینده خود در خواب یا فردی دیگر تعبیرش چیست

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب