تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کارهایی که افراط در آنها انسان را می کشد

image کارهایی که افراط در آنها انسان را می کشد

خیره شدن به مانیتور

مطالعات نشان می دهد بیش از چهار ساعت بی وقفه جلوی یک صفحه نمایش نشستن مثل تلویزیون دیدن یا در اینترنت چرخیدن می تواند خطر حمله های قلبی را تا ۱۳% افزایش دهد.

از طرفی مطالعه ای دیگر نشان می دهد کسانی که خیره شدن خود به صفحه های نمایش را به دو ساعت کاهش می دهند، می تواند ۱/۳ بیشتر از سایرین به عمر خود اضافه کنند.

نشستن

تکفارس آی آر

مخاطب ویژه این خبر بد بیشتر از همه کارمندان پشت میز نشین هستند که حتی اگر اهل ورزش هم باشند، باز زیاد نشستن و بی تحرکی می تواند به سلامتشان آسیب بزند.

مطالعات نشان می دهد کسانی که بتوانند پشت میز نشینی خود در طول روز را به سه ساعت کاهش دهند، دو سال شانس زندگی بیشتری دارند.

زیاد خوابیدن

زیاد خوابیدن کار تنبل هاست. یعنی اگر تنبل هم نباشید با زیاد خوابیدن گرفتارش می شوید. البته فکر نکنید که کم خوابیدن یعنی سلامتی. اینطور نیست. چه زیاد خوابیدن و چه کم خوابیدن هر دو به سلامتتان ضربه می زند.

مروری بر یافته های دانشمندان در زمینه خواب نشان داده که آنهایی که در طول شبانه روز بیشتر از ۹ ساعت می خوابند ۴ درصد بیشتر از کسانی که ۷ یا ۸ ساعت می خوابند، در خطر حمله های قلبی هستند.

www.takfars.ir

مصرف دارو برای بیماریهایی که خطر چندانی ندارند

خود درمانی عادت بسیار بدی است که خیلی ها گرفتارش هستند و بدون اینکه خود بدانند سلامتیشان را به خطر می اندازند. بسیاری از بیماری ها نیاز چندانی به درمان های دارویی ندارند و اصرار بر این نوع درمان می تواند بدن را ضعیف کند. بدن ضعیف نیز عمر کمتری دارد.

نداشتن حس شوخ طبعی

عصا قورت دادگی نه تنها ابهت نیست که عامل عبوس بودن هم هست. کسانی که فکر میکنند اگر شوخی کنند از هیبتشان کم می شوند در جریان باشند که شوخ طبع ها عمر بیشتری دارند.

شوخ طبعی، خنده و شادی روحیه را خوب میکند و روحیه خوب نیز جسم را سالم و سرحال نگاه می دارد.

مسیرهای طولانی

مسیرهای طولانی به ویژه آنهایی که باید هر روز طی شوند، یکی از روی اعصاب ترین مشکلاتی هستند که بسیاری از ما به ویژه در کلان شهرها درگیرشان هستیم. مسیر طولانی انرژی فرد را که می گیرد هیچ، ممکن است به سلامت جسمی هم آسیب بزند چون فرد دائم در معرض آلودگی هوا، صوتی و… است.

استرس بالا

این یکی بلای جان کوچک و بزرگ است این روزها. استرس و اضطراب داشتن برای هر چیز کوچکی شما را ازبین می برد. در واقع مثل کاتالیروز در مسیر زندگی تان عمل میکند و شما را هر چه بیشتر به مرگ نزدیک میکند.

کمی آرامتر باشید تا از زندگی لذت بیشتری ببرید و عمرتان هم طولانی تر شود.

تک فارس

نداشتن رژیم غذایی مناسب

خوردن غذاهای با کالری بالا اما ارزش غدایی پایین این روزها دیگر کشور جهان اول و سوم نمی شناسد. بسیاری از مردم جهان درگیر این مشکلات هستند و بدون اینکه بدانند رژیم های غذایی و سبک زندگی غلطی را دنبال میکنند.

در روزگار ما عامل بسیاری از مرگ ها سبک زندگی غلط است.

انزوا و گوشه گیری

از اجتماع دوری کردن، کم رو بودن و انزوا و گوشه گیری را انتخاب کردن، نه تنها شما را به آرامش نمی رساند که تنش هایتان در زندگی را هم بیشتر میکند.کسانی که منزوی هستند و نمیتوانند با هیچ جمعی بسازند، آرام آرام به سمت افسرده شدن و در نتیجه کوتاه تر شدن عمر خود پیش می روند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر