تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنم تا خیلی زود به آرزوها و رویاهایم برسم

همه چیز از ذهنتان شروع می شود و بعد به واقعیت تبدیل می شود. حالا که این واقعیت را می دانید، به قوه تخیلتان پروبال دهید و اجازه دهید.

رویا ببافد. دوست دارید کجای این دنیا بایستید. دوست دارید که باشید؟ کنار که بایستید و چطور زندگی کنید؟ تا زمانی که جوابی برای این سوال ها نداشته باشید، هیچ تغییر قابل توجهی در زندگی تان اتفاق نمی افتد.

باور کنید

رویاهایتان را با پرداختن به موضوعات کوچک و در دسترس هدر ندهید. رویای که به ذهن شما پا میگذارد، باید آن قدر بزرگ باشد که ارزش انتظار و دویدن برای رسیدن را داشته باشد. وقتی رویایی را در ذهنتان می بافید، باید قبل از اینکه قدمی به سمتش بردارید از خود بپرسید «کی چی؟»، «وقتی به رویایم رسیدم چه اتفاقی در زندگی ام می افتد؟» اگر پاسخی که به این سوال ها می دهید، به جای متوقف کردن رویابافی، ذهنتان را برای پر و بال دادن به آن تشویق میکند، یعنی رویای نابی بافته اید. حالا که ناب بودن رویایتان را باور کرده اید، نیمی از مسیر را برای رسیدن به آن پیموده اید.

ببینیدش

تکفارس آی آر

مسیری که برای رسیدن به رویا در ذهنتان دارید را کنار بگذارید و تصور کنید همه چیز اتفاق افتاده است. در کوچه رویاییتان قدم بزنید؛ کنار آدم رویاییتان بایستید؛ جایزه رویاییتان را در دست بگیرید و پشت میز ریاستی که رویایش را داشته اید بنشینید. رویایتان را خوب مزه مزه کنید و ببینید زندگی تان چقدر تغییر کرده است. برای رسیدن به نقطه ای که در ذهنتان مجسم کرده اید، نباید رویا را دور از دسترس و خیالی تصور کنید. شما باید بپذیرید که رویایتان درست توی مشتتان است.

بگوییدش

بسیاری از رویاها، هیچ وقت محقق نمی شوند، چون صاحبانشان آن ها را فقط در ذهنشان نگه می دارند. حالا که باور کرده اید رویایتان توی مشتتان است، باید آدم های دیگر را شریک فکرتان کنید. وقتی در مورد رویایتان صحبت میکنید، یک قدم دیگر به باورکردنش نزدیک می شوید. شمایی که با اشتیاق تصویر دوست داشتنی ذهنیتان را با دیگران به اشتراک می گذارید، آن ها را هم به باورکردن رویایتان ملزم میکنید. انگار قرار نیست چرخ این دنیا بدون محقق شدن رویای عزیز شما بچرخد.

برنامه اش را بریزید

حالا وقت آن است که حرفتان را به عمل دربیاورید. رویای شما در فکرتان متولد شده اما با ماندن در ذهن شما به زندگیتان راه پیدا نمیکند. پس بنشینید و مسیر رسیدن به آن را طراحی کنید. اول باید یک برنامه کلی و بزرگ را برای مشخص کردن این مسیر تدوین کنید و بعد به جزییاتش بپردازید. آن قدر در زمان طراحی این مسیر خودتان را سوال پیچ کنید که هیچ ابهامی در برنامه باقی نماند.

www.takfars.ir

جزییاتی که به عنوان کوچه پس کوچه های این مسیر طراحیشان میکنید، امکان رسیدن به آن را بیشتر میکنند. البته برنامه ای که امروز طراحی میکنید تا زمانی در دست گرفتن رویایتان بدون تغییر نمیماند. مطمئن باشید هرچه پیش تر بروید، نیازها و محدودیت هایتان را بیشتر درک میکنید و مجبور به ویرایش کردن برنامه تان می شوید.

تدوین برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت می تواند به شما کمک زیادی بکند. برنامه بلندمدتی که تنظیم میکنید، اما مسیر اصلی رسیدن به رویای تان است و برنامه های کوتاه مدت، میتوانند انرژی و انگیزی بیشتری برای رسیدن به هدف به شما بدهند. وقتی در دل برنامه اصلی ده ها مسیر فرعی تعریف کرده اید، به محض عبور از هر کدام از مسیرهای فرعی، از موفقیت کوچکی که به دست آورده اید احساس غرور میکنید و با انگیزه بیشتری به راهتان ادامه می دهید.

عملی اش کنید

قبل از اینکه رویایتان را عملی کنید، باید یک چک لیست تهیه کنید و موفقیت های کوتاه مدتی که تعریف کرده اید را در آن فهرست کنید. حالا می توانید بعد از عبور از هر مرحله ای که تعریف کرده اید، به نشانه پیروزی مقابل آن موضوع تیک بزنید و از کوتاه شدن راهی که در پیش دارید احساس غرور و خوشحالی کنید. با احتیاط اما با انگیزه، در مسیری که طراحی کرده اید قدم بگذارید. پیش نیاز وارد شدن به این مسیر، مشخص کردن نیازهایتان است. اگر قرار است در زمینه ای آموزش ببینید، با افرادی ارتباط برقرار کنید یا اینکه تجهیزاتی را فراهم کنید، دست به کار شوید. رویای شما درست در لحظه ای که روی مبل نشسته اید برآورده نمی شود. پس از جا بلند شوید و برای عملی کردنش جان بکنید.

لمسش کنید

شاید سختی راه بعد از مدتی شما را سرد کند و خیال در دست گرفتن رویا را از سرتان بیرون کند؛ اما با خواندن داستان موفقیت رویاباف های دیگر می توانید جلوی چنین اتفاقی را بگیرید. وقتی بدانید که دیگران هم مثل شما از ره پرپیچ و خمی عبور کرده اند و وقتی بفهمید که برای رسیدن به هدفشان چه میانبرهایی را به کار برده اند، انگیزه تان برای ادامه دادن این راه و در دست گرفتن رویایتان چندبرابر می شود.

کیفش را بکنید

صبوری، برنامه ریزی و تلاشتان نتیجه داده و حالا شما زندگی رویاییتان را در مشتتان دارید. کار دیگری لازم نیست بکنید. فقط روی همان مبلی که رویایتان برای اولین بار در آن پیدا شده بنشینید و این موفقیت را جشن بگیرید. شاید هم داستان برای شما تمام شده نباشد و تصمیم داشته باشید بار دیگر همین مسیر را طی کنید و برای رسیدن به رویاهای دیگرتان آماده شوید.

محقق شدن رویا

بسیاری از رویاها، هیچ وقت محقق نمی شوند، چون صاحبانشان آن ها را فقط در ذهنشان نگه می دارند

تک فارس

چرا بعضی ها به رویایشان نمی رسند؟

زندگی در گوشه ای دنج و رویایی، نان پختن زنی که از شهر دل کنده کنار زنان روستایی و پرواز با هواپیمای شخصی، ممکن است رویای هر کسی باشد؛ اما تا به حال فکر کرده اید که چرا این رویاها، تنها برای برخی آدم ها چهره واقعیت به خود می گیرند؟ راستش را بخواهید، رویاباف هایی که مثل تصویر ذهنی شان زندگی میکنند، این اشتباهات را انجام نمی دهند.

رویا قرض نمی گیرند

مراقب باشید تحت تاثیر دیگران رویابافی نکنید. رویایی که در ذهنتان می پرورانید، باید منحصر به فرد باشد. قرض گرفتن رویاهای دیگران انگیزه کافی برای حرکت کردن به سمت رویاها را به شما نخواهد داد و به جای تغییر زندگی تان، به شکست هایتان خواهدافزود. کسانی که رویایشان را در مشتشان می گیرند، هیچ وقت چنین اشتباهی نمیکنند.

به خودتان نگاه کنید

می دانیم که برای رویابافی نباید حد و مرزی بگذاریم، اما اگر میخواهید به رویایتان لباس واقعیت بپوشانید، باید محدودیت هایتان را هم در نظر بگیرید. اگر معلولیت جسمی دارید، بعید است که رسیدن به رویای خلبانی برایتان ممکن باشد و اگر صدای خوبی ندارید، مطمئن باشید رویای چه چه زدن در صحنه ارکستر مجال تبدیل شدن به واقعیت را پیدا نخواهدکرد. رویاباف ها موفق می دانند که برای رسیدن به تصویر ذهنی شان، نیازی به آماده بودن همه شرایط نیست؛ اما این را هم خوب می دانند که برخی محدودیت ها می تواند همه چیز را خراب کند و راه رسیدن به رویا را برای همیشه ببندد.

دست روی دست نگذارید

به اطرافتان نگاه کنید؛ چند نفر از آدم های دور و برتان به رویاهایشان رسیدهاند؟ تصور میکنید هیچ کدام از آدم هایی که زندگی معمولی و خالی از رویایی را می گذرانند، در ذهنشان خیالی را نپرورانده اند؟ نه! آغلب آدم ها به رویاهای ذهنی شان پر و بال می دهند اما اشتباهشان این است که برای رسیدن به رویا قدمی بر نمی دارند. اگر تصور میکنید جای رویا فقط در ذهنتان است و دلیلی ندارد که به حقیقت تبدیلش کنید، هیچ وقت نمی توانید سرنوشتتان را آن طور که میخواهید تغییر دهید.

منتظر زمین و زمانید

برای رسیدن به رویایتان، هیچ وقت منتظر ایده آل شدن شرایط نمانید. درست است که باید جاده را اندکی صاف کنید اما اگر میخواهید شرایط ایده آل برای تحقق رویایتان فراهم شود، باید به شما بگوییم که هیچ وقت چنین شرایطی را تجربه نخواهید کرد. یادتان نرود که نه زمان متوقف می شود و نه زمین به سمت شما مسیرش را عوض میکند. پس همین حالا دست به کار شوید و به سمت رویایتان حرکت کنید. این اصلی است که رویاباف های موفق به آن باور دارند.

T A K F A R S

از نردبان دیگران بالا نروید

در مسیر رویاهایتان، حتما نیاز به آدم های دیگر پیدا خواهدی کرد اما حسابی که روی دیگران باز میکنید، نباید مبنای تصمیم گیریتان شود. سعی کنید مسیری را برای رسیدن به رویایتان انتخاب کنید که در آن دیگران و کمک هایشان کمترین تاثیر را داشته باشند.

کمال گرایی را کنار بگذارید

میخواهید همه توانایی هایی که برای رسیدن به رویایتان در ذهن دارید را کسب کنید و بعد به سمتش حرکت کنید؟ اشتباه میکنید. درست است که باید نقشه راه و مقدمات رسیدن به مقصد را فراهم کنید، اما قرار نیست صددرصد چیزی که به آن نیاز دارید، توی دستتان باشد تا به سمت رویایتان حرکت کنید. رویاباف های حرفه ای هیچ وقت زمانشان را با چنین تصوری هدر نمی دهند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر