تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وقتی گوشی موبایل بعد چند ماه کند میشود چاره چیست

مدیریت انیمیشن‌، تصاویر پس‌زمینه و ویجت‌ها

به بخش تنظیمات تلفن هوشمند خود رفته و گزینه About Phone را انتخاب کنید، بعد از آن build number را ۷ مرتبه لمس کنید تا تنظیمات مخفی ویژه توسعه دهندگان در تنظیمات نمایان شود. در این قسمت، همچنین می‌توانید تعدادی از انیمیشن‌های غیر ضروری در سیستم‌عامل اندروید خود را مطابق تصویر غیرفعال کنید.

image وقتی گوشی موبایل بعد چند ماه کند میشود چاره چیست

شک نکنید که از این پس، تلفن هوشمند شما سریع‌تر خواهد شد. اگر شما نقطه ضعفی در اجرای گرافیکی محتویات، روی گوشی خود پیدا کردید سعی کنید سطح اجرای انیمیشن‌ها را تا ۰.۵ افزایش دهید. صفحات اصلی (هوم‌اسکرین‌ها) خود را کاهش داده و یک تصویر پیش‌زمینه ثابت انتخاب کنید( این تصویر ثابت را جایگزین تصویرهای متحرک احتمالی کنید ) تا با این کار فشار موجود روی سیستم تلفن همراه خود را کاهش دهید.

حذف برنامه‌های غیر ضروری

تکفارس آی آر

تمام برنامه‌هایی که استفاده‌ای از آن‌ها ندارید و فقط فضای اضافی را اشغال کرده و کار با تلفن را سخت‌تر می‌کنند را حذف کنید. این موضوع را درنظر داشته باشید که حتی پس از حذف این برنامه‌ها، مجدداً می‌توان آن‌ها را نصب کرد. به‌منظور حذف برنامه، کافی است آیکون برنامه موردنظر را لمس کنید و فشار دهید و بعد آن‌ را بر روی گزینه Uninstall کشیده و رها کنید. در صورتی که این امکان در لانچر گوشی هوشمند اندرویدی شما فراهم نشده، با مراجعه به بخش تنظیمات، بازکردن بخش برنامه‌ها، نرم‌افزار مورد نظر را انتخاب و بعد گزینه Uninstall (حذف نصب) را لمس کنید.

image وقتی گوشی موبایل بعد چند ماه کند میشود چاره چیست

حذف کردن برنامه‌های اضافی نه‌تنها فضای داخلی تلفن شما را خالی می‌کند بلکه مقداری از فشار جاری روی پردازنده خواهد کاست و به‌طور کلی کارایی گوشی را افزایش می‌دهد.

پاک‌کردن داده‌های اضافی برنامه‌ها

اگر شما تمایلی به حذف بعضی برنامه‌ها ندارید، می‌توانید با پاک کردن حافظه موقت آن برنامه، به خالی شدن فضا در حافظه تلفن هوشمند خود کمک کنید. به این منظور به قسمت تنظیمات رفته، گزینه برنامه‌ها را انتخاب کنید و برنامه مورد‌نظر خود لمس کنید. در صفحه بعد ‌گزینه clear cache را لمس کنید تا مقداری از فضای پر شده گوشی شما آزاد شود.

www.takfars.ir

image وقتی گوشی موبایل بعد چند ماه کند میشود چاره چیست

اساساً اتفاق خاصی برای این اطلاعات پاک شده نمی‌افتد و با انجام این عمل، در واقع باعث افزایش سرعت اجرای برنامه‌ها خواهید شد اما این اطلاعات، بعد از گذشت ماه‌ها و سال‌ها موجبات انباشته شدن اطلاعات اضافی و در نهایت کندی تلفن همراه شما را فراهم خواهند کرد. پس خیالتان از اینکه اطلاعات مهمی را از دست نمی‌دهید راحت باشد.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

این‌ امر سبب حذف اطلاعات حافظه داخلی شما می‌شود که شامل اطلاعات حساب گوگل، اطلاعات و تنظیمات سیستمی و برنامه‌ها، برنامه‌های دانلودشده، آهنگ‌ها و تصاویر و در نهایت سایر اطلاعات کاربر است.

image وقتی گوشی موبایل بعد چند ماه کند میشود چاره چیست

تاثیرگذارترین راه برای سرعت بخشیدن و (البته حذف همه داده‌ها) در گوشی برای داشتن نهایت کارایی، بازگشت به تنظیمات کارخانه است. به این منظور کافی است در ابتدا به قسمت تنظیمات بروید و برای انجام این کاراز اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در پایین صفحه، تمام اطلاعات موجود در گوشی شما نمایان می‌شود، پس از آن از تمام اطلاعات مهم و شخصی خود پشتیبان تهیه کرده‌ واز اجرای صحیح این امر، اطمینان حاصل کنید زیرا حذف شدن ناخواسته اطلاعات، یکی از بدترین اتفاقات برای شما خواهد بود.

با وجود برنامه‌های هوشمند امروزی، تهیه نسخه پشتیبان به سختی گذشته نیست اما مطمئن شوید اطلاعات حساسی چون دفترچه تلفن و عکس‌ها و موسیقی‌های خود را در مکان‌های دیگری نیز ذخیره کرده‌اید. بدنیست بدانید اندروید ۶ مارشملور ویژگی تهیه نسخه پشتیبان به صورت کاملا ساده را نیز داراست.

محصولات معتبر
محصولات معتبر