تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین ویتامین برای افزایش اشتها کدام است

image بهترین ویتامین برای افزایش اشتها کدام است

زمانی که یک فرد اشتهای نرمالی برای مصرف غذا ندارد، به جای ۳ وعده غذا با حجم زیاد، بهتر است ۵ یا ۶ وعده با مقدار کم را برای خود در نظر بگیرد. با این کار می توان به افزایش اشتهای نرمال و استاندارد رسید و معده را به صورت اصولی عادت به غذای موردنیاز بدن داد.

نهایت سعی خود را به کار گیرید تا غذاهای مغذی مصرف کنید. فردی که اشتهای ضعیفی دارد، تمایل به خوردن مواد غذایی مضر مانند فست فودها و خوراکی های صنعتی پیدا می کند. این مواد شاید اشتهاآور باشند ولی مقدار زیادی کالری مضر دارند که اصلاً برای سلامتی خوب نیست. پس برای این که چنین موقعیت هایی پیش نیاید، بهتر است روی مواد مفید که کالری و پروتئین اصولی بیشتری دارند، تمرکز کنید. به عنوان مثال در عوض بستنی، می توانید از یک پیاله ماست و به جای شیرینی از توت و دارچین پودر شده بهره ببرید.

با مصرف این مواد طبیعی، تمایل خوردن مواد مضر در شما کاهش پیدا می کند. اگر دلتان پیتزا خواست بهتر است پخت آن را خودتان انجام دهید و از سبزیجات مفید در زمان پخت استفاده کنید تا علاوه بر سلامتی مواد غذایی که مصرف می کنید خواسته تان نیز برآورده شود.

افزایش کالری در غذا

تکفارس آی آر

لزوم افزایش کالری برای افزایش اشتها

سعی کنید کالری های مناسب را به غذاهای خود اضافه کنید.

موادی مانند کره، آجیل، روغن زیتون و شیر کالری خوب و سالمی دارند که باید از وجود آن ها بهره مند شوید.

برای مثال بهتر است تخم مرغ خود را با کره بپزید.

بلغور جو دوسر به جای آب با شیر پخته و نوش جان کنید.

www.takfars.ir

روغن زیتون را به سالاد خود اضافه کنید. به نظر می رسد، روغن زیتون از ویتامین های افزایش دهنده اشتها است.

میان وعده خود را با کره بادام زمینی و برش های سیب پربار کنید.

صرف غذا با دیگران

برای اینکه اشتهای خود را افزایش دهید بهتر است، غذای خود را در جمع و با دیگران صرف کنید. پخت و صرف غذا با افراد دیگر به تحریک اشتهای فرد کمک زیادی می کند. برای این کار می توانید برای صرف وعده های غذایی خود با عزیزانتان برنامه ریزی کنید.

اگر این راهکار را نمی توانید انجام دهید، بهتر است که در هنگام تماشای تلویزیون به صرف غذا مشغول شوید. این سیاست با دور کردن حواس شما از غذا باعث خواهد شد میزان بیشتری از غذا را صرف کنید و این مقدار چیزی در حدود ۱۸ درصد بیشتر از زمانی است که تنها و در سکوت غذا می خورید.

روش های افزایش اشتها

فریب مغز

با انتخاب اندازه بشقاب های مختلف مغز خود را فریب دهید. اگر اشتهای ضعیفی دارید، از بشقاب بزرگ برای کشیدن غذای خود استفاده کنید و در این صورت مجبور خواهید بود تا تمام آن را پر کرده و مغز را برای صرف غذا و به پایان رساندن آن ترغیب کنید. این کار باعث خواهد شد میزان کالری بیشتری دریافت کنید و در حقیقت بهترین ویتامین برای افزایش اشتها می تواند این مورد نیز باشد.

تنظیم زمان غذا

این حس گرسنگی است که فرد را ترغیب به خوردن غذا خواهد کرد، ولی با این همه اگر گرسنه نشدید شاید نتوانید اشتهای خود را برای یادآوری زمان غذا ملاک قرار دهید. برای این که بتوانید به طور منظم غذا بخورید آلارم و یادآوری هایی برای خود تنظیم کنید تا زمان غذا را به شما هشدار دهد و در زمان دقیق آن حتی اگر شده یک لقمه بخورید. علاوه بر افزایش اشتها می توانید کالری موردنیاز بدن را به آن برسانید.

تک فارس

وعده صبحانه را از دست ندهید

مصرف صبحانه به صورت منظم باعث افزایش اشتها و تقویت سیستم ایمنی خواهد شد پس بی هیچ وجه این وعده مهم را از دست ندهید. تحقیقات زیادی نشان می دهد که عدم مصرف صبحانه باعث می شود که فرد در طول روز احساس گرسنگی نکند و این می تواند شروع کاهش اشتهای او باشد.

ویتامین مورد نیاز برای افزایش اشتها

مصرف فیبر کمتر

در غذاهای خود از فیبر کمتری استفاده کنید؛ زیرا مصرف فیبر، احساس سیری را به فرد القا می کند و این مغایر با حالتی است که ما در نظر داریم. پس با توجه به عنوان روشن این قسمت به نظر می رسد توضیح اضافه برای این مطلب لازم نیست.

مصرف غذاهای موردعلاقه

منطق بسیار قوی وجود دارد که به این نکته اشاره می کند، اگر غذاهای موردعلاقه خود را صرف کنید لذت زیادی از آن خواهید برد و این لذت باعث می شود تا جذب آن در بدن به آسانی صورت گیرد. برای این کار مواد لازم برای غذاهای موردعلاقه خود را از قبل در خانه داشته باشید تا در زمان هوس کردن در دسترس باشند. اگر غذای موردعلاقه شما فست فود است بهتر است خودتان بپزید و یا با مواد سالم تری صرف کنید.

استفاده از مکمل ها و گیاهان دارویی

ویتامین های افزایش دهنده اشتها می توانند مناسب ترین گزینه برای افراد کم اشتها باشند. مکمل های موجود در داروخانه می توانند در این مورد به کمک شما بیایند و باعث بالا رفتن اشتها شوند. پودر انترامیل پروتئین، یک ویتامین برای افزایش اشتها است. نوع دیگری از ویتامین های افزایش دهنده اشتها، قرص کیتوزان، قطره زیره باریج و قرص شیکوریدین است که فواید بسیار زیادی برای افراد کم اشتها دارد.

افزایش اشتها با مصرف مولتی ویتامین

T A K F A R S

شیرینی های کم شیرین، آب میوه، پنیر، ماست کم چرب، سفیده تخم مرغ، سالاد غنی از سس آماده شده در منزل، استفاده از شکر قهوه ای و موادی مانند این ها ویتامین طبیعی هستند که فرد برای افزایش اشتها باید موردتوجه قرار دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر