تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی بهترین راه برای درمان ترک های پوستی

image معرفی بهترین راه برای درمان ترک های پوستی

دلایل ایجاد ترک‌های پوستی

اضافه وزن:

یکی از شایعترین دلایل ایجاد ترک پوست، افزایش وزن سریع یا چاقی بیش‌ازحد است. هر قسمتی از بدن که چربی بیشتری ذخیره کند بیشتر در معرض ایجاد ترکهای پوستی خواهد بود.

رشد ناگهانی:

تکفارس آی آر

برخی از نوجوانان با اینکه در معرض افزایش وزن ناگهانی و چاقی مفرط قرار ندارند دچار مشکل ترکهای پوستی می‌شوند. این مسئله به دلیل این است که بدن آن‌ها سریعتر از آنچه خاصیت کشسانی پوست بتواند مدیریت کند رشد کرده‌اند و این مسئله باعث ترک خوردن پوست آن‌ها شده است.

وزنه‌برداری:

وزنه‌برداران و کسانی که ماهیچه‌هایشان به طور ناگهانی حجیم می‌شود مانند ورزشکاران ممکن است علی‌رغم داشتن اندام مناسب، با مسئله ترک پوست در آن قسمتها مواجه شوند.

حاملگی:

این مسئله شایعترین علت ایجاد ترکهای پوستی در زنان است؛ زیرا در دوران حاملگی زنان به یکباره با افزایش اندازه شکم مواجه می‌شوند که باعث ایجاد ترک و خطوط در پوست آن قسمت می‌شود. هیچ روشی، حتی استفاده منظم و مداوم از لوسیون‌ها و کرم‌ها، نمی‌تواند به طور صد در صدی برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری موثر باشد.

www.takfars.ir

هورمونها:

عدم تعادل در هورمونها به عنوان یکی از دلایل بروز ترک‌های پوستی شناخته شده است. با توجه به اینکه تغییرات هورمونی در زمان بلوغ، حاملگی، چاقی مفرط و یا کاهش وزن اتفاق می‌افتد، تشخیص اینکه دقیقاً کدام عامل باعث ایجاد ترکهای پوستی می‌شود دقیقاً امکان‌پذیر نیست.

راه های خانگی برای از بین بردن ترک‌های پوستی

نجات پوست

اولین قدم برای درمان ترک ها درمان و نجات پوست است . برای این مرحله ۱/۲ فنجان از ژل الوئه ورا یا روغن آن کافیست. ۱ قاشق غذاخوری از روغن ویتامین A و ۲ قاشق غذاخوری از روغن ویتامین E استفاده کنید ..

این مواد ها را باهم مخلوط کنید و ناحیه مورد نظر را با آن ماساژ دهید. این یک درمان کاملا اثبات شده برای کمک رسانی به پوست است که باعث صافی و نرمی پوست میشود .

برداشتن لایه سطحی پوست توسط لیف بدن

لیف لایه سطحی پوست های مرده بدن را بر میدارد و این یکی از بهترین روش ها برای محو خطوط و ترک بدن است . لیف را با ۲ قاشق غذاخوری شیر – ۱/۴ فنجان شکر(ترجیحا گرانول) – ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون آغشته کنید.

گرنول به همراه شیر و روغن زیتون موجب رطوبت پوست میشود.

روغن زیتون و لیمو

تک فارس

روغن زیتون یکی دیگر از موارد کابردی در رفع این ترک ها است.روغن زیتون را با ۱ قاشق غذاخوری روغن ویتامین Eبه همراه ۱/۴ قاشق غذاخوری آبلیمو باهم مخلوط کنید. این محلول را روزی دو مرتبه برروی پوست استفاده کنید . خواهید دید که کم کم این ترک ها کمرنگ تر میشود.

ماساژ با روغن های طبیعی

استفاده از روغن های طبیعی هم یکی از موارد مفید در درمان ترک های پوست است . خواص برخی از این روغن باعث نرمی پوست و صافی پوست میشود. در واقع این روغن ها همچنینی از از آسیب های پوستی در آینده جلوگیری میکند . از یکی از این ۳ روغن (جوجوبا -بادام شیرین – ائوکادو )) استفاده کنید و ۷ قطره از روغن اسطو خودوس و مقدار کمی از روغن بابونه را به آنها اضافه کنید. از این محلول هرروز استفاده کنید و با ملایمت برروی ترک ها ماساژ دهید.

درست کردن مخلوطی از قهوه با کاربرد مشابه لیف

خیلی از مردم ااین را نمی‌دانند که قهوه یک تمیزکننده عالی برای بدن هست .دانه های قهوه را آسیاب کنید اما نه خیلی زیاد. آنها باید کمی درشت باشند آنها را با مقداری آب مخلوط کنید و آنها را بر روی ترک ها ماساژ دهید. دستان خود را به صورت دورانی حدود ۱ دقیقه بر روی پوست مالش دهید و سپس با پارچه مرطوب گرم آنرا پاک کنید .

از بین بردن ترک پوستی با استفاده از لیزر دی اکسید کربن فرکشنال

لیزر فرکشنال تنها لیزری است که از بین بردن ترکهای پوستی را تضمین می‌کند. در ضمن باعث ایجاد پوستی جدید و سلامت نیز می‌گردد.اگر ترکهای بدن شما قرمز است عجله کنید؛ زیرا بهترین زمان برای شروع این درمان را پیش رو دارید. در این صورت نتایج عمل بسیار قابل‌مشاهده و ملموس بوده و ترکهای درمانی پس از ۳ تا ۴ جلسه به طور کامل محو خواهد شد.

در این جلسات، لیزر که به چندین شعاع نور تفکیک شده است به قسمتهای مورد نظر از پوست تابانده می‌شود. میزان تأثیر لیزر به تعدد جراحتهای میکروسکوپی ایجاد شده در زیر پوست بستگی دارد که باعث تحریک سلولهای فیبروبلاست جهت ایجاد کولاژن و الاستین در پوست می‌شود.بعد از بهبود پوست، پوست سالم و جدید جایگزین می‌شود. متعاقباً عمق ترکهای پوست کم می‌شود. رنگ قسمتهای ترک خورده تغییر کرده، به رنگ طبیعی پوست نزدیک شده و رفته‌رفته ترکهای پوست به طور کامل ناپدید می‌شود. بافت پوست رو به بهبود رفته و همزمان پوست کشیده می‌شود

پی ار پی

درمان ترک‌های پوستی از طریق غنی کردن پلاسمای پلاکتهای خون، مدرن‌ترین روش درمانی شناخته شده برای این مشکل می‌باشد. در این روش از عوامل رشد مانند پروتئینها که در خون یافت می‌شود استفاده می‌گردد. عوامل رشد باعث جوان‌سازی صورت و تولید دوباره خصوصیات پوست می‌شود.در طی درمان، پلاکت‌های خون فعال شده و باعث تقویت قدرت ترمیم بافتهای آسیب‌دیده پوستهای ترک‌خورده می‌شود. سپس عوامل رشد در زیر پوست به‌وسیله یک دستگاه مخصوص (غلتک) و یا تزریق تحریک می‌شود. در این هنگام فاکتورهای رشد سلولهای آسیب‌دیده را فعال کرده و باعث ترمیم و بازیابی خاصیت کشسانی و اصلاح بافت پوست شده و ظاهر ترکهای پوست را بهبود می‌بخشد.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر