تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راه های عملی برای اینکه در تمام عمر خود سرما نخورید

شستن دستها بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی:
حداقل حدود ۲۰ ثانیه دستهایتان را با آب و صابون بشوئید و بین انگشتها و زیر ناخنهایتان را هرگز فراموش نکنید. اگر به آب و صابون دسترسی نداشتید از ضدعفونی کننده هایی که در ترکیبات آنها الکل وجود دارد استفاده کنید.
بیشتر معاشرت کنید:
حتما” می دانید که دوستی ها و روابط اجتماعی گسترده و درست ، اثرات مضر هورمونهای استرس را کم میکند اما تحقیقات جدید نشان داده است که هرچه دوستان بیشتری داشته باشید سالمتر خواهید بود . پزشکان به ۸۳ دانشجوی سال اول دانشگاه یک واکسن آنفلونزا تزریق کردند و متوجه شدند که تعداد آنتی بادی های مبارزه با آنفلونزا در بدن افرادی که روابط اجتماعی بیشتری دارند ، بیشتر از کسانی است که روابط محدوتری دارند.
مسواکهایتان را جداگانه نگهداری کنید:
وقتی یک از افرادی که در خانه شما زندگی میکنند دچار سرما خوردگی می شوند تقریبا جلوگیری از سرایت آن به افراد دیگری که در همان خانه زندگی میکنند ، غیر ممکن است و احتمالا” شما هم بعد از مدتی ،سرفه کردن و عطسه کردن را آغاز میکنید. یکی از راههایی که می تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند این است که اعضای خانواده مسواکهایشان را جداگانه نگهداری کنند . مسواکهای همه افراد خانواده را یکجا و در یک لیوان جمع نکنید آنها را جداگانه نگهداری کنید و طوری قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.
به نظافت آشپزخانه بیشتر توجه کنید:
هر روز حوله مخصوص خشک کردن ظروفتان را عوض کنید. هیچ وقت از حوله ای که برای خشک کردن دستانتان استفاده کرده اید برای خشک کردن ظرفها استفاده نکنید. بهتر است اجازه بدهید ظرفها با جریان هوا خشک شوند. اسکاچ و اسفنج ظرفشویی را همیشه تمیز نگه دارید و مرتبا آن را عوض کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر