تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه بهبودی سریع جای بخیه های زایمان

خانم‌ها باید به آرامی بنشینند و تا خوب شدن بخیه‌ها از توالت‌فرنگی استفاده کنند. اینکه چه مدت طول می کشد تا بخیه ها بیافتد در افراد مختلف متفاوت است اما معمولا بین ۲ تا ۳ هفته زخم بسته می‌شود و بخیه‌ها خود به خود می‌افتد.

بخیه‌های ناحیه اپیزیوتومی بسیار حساس می باشند و چون در ناحیه‌ای قرار دارند که محل نشستن می باشد با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی احتمال بازشدن و بروز عفونت وجود دارد و باید خیلی مراقب آنها بود.

برای تسریع این روند خانم‌ها باید

روزی یک تا چند بار در ظرف تمیزی که درون آن آب جوشیده ولرم‌شده و محلول ضدعفونی‌کننده مثل بتادین ریخته شده بنشینند تا بخیه‌ها ضدعفونی شده و از التهاب ناحیه جلوگیری شود.

استفاده از سشوار یا تاباندن نور چراغ مطالعه به بخیه‌ها روزی یک یا دو بار نیز می‌تواند به تسریع بهبود زخم کمک کند.

تکفارس آی آر

خانم‌ها بعد از زایمان از سبزی‌ها، زیتون و روغن زیتون و مایعات و موادغذایی ملین بیشتر استفاده کنند تا حداقل روزی یک مرتبه اجابت مزاج داشته باشند و فشار کمتری به بخیه ها وارد شود.

در صورتی که پزشک آنتی‌بیوتیک، مسکن و داروهای ضدالتهاب تجویز کرده‌ است به‌طور کامل و دقیق مصرف کنند و درصورت بروز هر نوع درد غیرطبیعی، خونریزی، ‌ترشحات چرکی یا تورم و تب یا بازشدن بخیه‌ها و نمایان شدن مخاط زیرین سریعا به پزشک مراجعه کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر