قندها می توانند طعم غذاها را تغییر دهند اما مقدار بیش از حد آن، منجر به مشکلات سلامتی بسیار زیادی می شود از جمله چاقی، افزایش خطر دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی و عروقی.

متاسفانه بسیاری از ما در طول روز بدون اینکه بدانیم مقدار زیادی کالری از قندهای اضافه شده به غذاها دریافت می کنیم. برای سالم ماندن توصیه می شود مقدار قند مصرفی روزانه خانم ها بیش از ۶ قاشق چای خوری یا حدود ۲۵ گرم نشود.

برای آقایان نیز ۹ قاشق چای خوری یا حدود ۳۶ گرم توصیه می شود. برای اینکه به شما نشان دهیم چقدر بیشتر از این مقدار، قند می خورید باید بگویم آمارها نشان می دهد مقدار مصرف قند بیشتر افراد در طول روز چیزی حدود ۲۲ قاشق چای خوری است.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید