تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

با این راهکارها واقعا و عملا در هر جمعی جذاب خواهید بود

image با این راهکارها واقعا و عملا در هر جمعی جذاب خواهید بود

مهارت های جدیدی را یاد بگیرید.

با مفید بودن و داشتن مهارت های مختلف اطمینان حاصل کنید که آدم های دیگر شما را در هر موقعیتی جذاب می بینند. به همین دلیل است که کاربر آنتونی ان. لی یادگیری مهارت های مفید را تا جایی که می توانید و برای تان امکان دارد، از طراحی وب گرفته تا دوخت و دوز توصیه میکند.

به این ترتیب، شما همیشه همان آدمیخواهید بود که دیگران به او مراجعه میکنند، خواه یک دوست نیاز به ساختن یک وب گاه (وب سایت) برای کسب و کار جدید خود داشته باشد و خواه به یک پتو برای خواهرزاده ی تازه به دنیا آمده اش بخواهد.

برای باحال و خواستنی شدن کنجکاو باشید.

تکفارس آی آر

یکی از راه ها برای تضمین اینکه جذاب نیستید این است که سخت و محکم در برابر نظرات و دیدگاه های متفاوت مقاومت کنید. شما به جای این کار باید فعالانه به دنبال ایده های جدید و تجربیاتی باشید که شیوه ی فکر کردن و احساس کردن شما را تغییر دهد.

سودهیر دسای معتقد است آدم ها باید در تمام طول زندگی شان یک یاد گیرنده باشند. او می نویسد:همیشه ذهن تان را باز نگه دارید، و کنجکاو باشید. دنیایی را بپذیرید که پیچیده است و تفسیرهای متعدد دارد. یاد بگیرید تا دیدگاه های تان را گسترش بدهید و آنها را عمق ببخشید.

یاد بگیرید که چگونه یک داستان خوب را تعریف کنید

شاید شما یک عالم اطلاعات و تجربه داشته باشید – اما اگر نتوانید آنها را به آدم های دیگر انتقال بدهید، کارتان تمام است.

به همین دلیل مارکوس گدالد می گوید شما باید یاد بگیرید که چگونه یک قصه گو باشید:شما فقط هر چه که در ذهن تان دارید را وسط یک گفت وگو بیرون نمی ریزید؛ بلکه به صورت هدفمندی آن را شکل می دهید تا جذاب باشد… با این تفکر شروع کنید که زندگی شما هدیه ای است که می توانید به دیگران بدهید. پس آن را در بهترین کاغذ کادویی که می توانید پیدا کنید، بپیچید.

www.takfars.ir

گدالد می گوید این یعنی شما باید خواندن ذهن مخاطب تان را یاد بگیرید تا ببینید که آنها چه مدت قادر خواهند بود به شما توجه کنند و شنوندگان تان را تا پایان داستان با نکات کلیدی دست بیندازید.

جالب توجه است که تحقیقات اخیر نشان داد مردانی که میتوانند یک داستان خوب تعریف کنند، از سوی زنان جذاب تر دیده می شوند. نویسندگان این مطالعه می گویند چنین تاثیری احتمالا به این دلیل است که قصه گوهای ماهر ممکن است در موقعیت بهتری برای نفوذ در دیگران یا به دست آوردن قدرت باشند.

سه داستان خوب برای در میان گذاشتن با دیگران داشته باشید

دانستن اینکه چگونه یک داستان را تعریف کنید به خودی خود یک مهارت مفید است – اما اگر شما برای تعریف کردن داستان کمی استرس دارید، خودتان را به چند داستان شخصی مسلح کنید تا به وسیله ی آنها تعاملی را که کم کم کسل کننده می شود، دوباره احیا کنید.

دِوِش می نویسد:کمدین ها دقیقا همان زمانی که روی صحنه می روند در مورد مسائل مختلف صحبت نمیکنند. آنها نمایش خود را از قبل تمرین میکنند. شما نیز بی مقدمه وارد جلسه ی مصاحبه ی شغلی نمی شوید که هر چه درذهن دارید بگویید. سه داستان خوب در ذهن داشته باشید که حتما طرف مقابل تان را سرگرم میکند، به او آگاهی می دهد و او را درگیر تعامل با شما میکند.

گوش بدهید و با دیگران همدردی کنید

تعداد قابل توجهی از کاربران کورا گفتند که یکی از راه های جذاب به نظر رسیدن این است که نسبت به دیگران علاقمند باشید و به آنها توجه نشان دهید.

این ایده توسط دیل کارنگی در سال ۱۹۳۶ در کتاب پرفروش تو به نام آئین دوستیابی به محبوبیت رسید. کارنگی در کتاب خود نوشت: تعداد دوستانی که در دو ماه با تلاش برای توجه به آدم های دیگر و علاقه به آنها می توانید پیدا کنید بیش تر است از تعداد دوستانی که در طول دو سال و با تلاش برای علاقمند کردن دیگران به خودتان می توانید پیدا کنید.

کوئنتین هاردی، یکی از کارمندان گوگل و ویراستار سابق نیویورک تایمز، می نویسد:به دیگران با دقت گوش بدهید، و با کمی شفقت سعی کنید انگیزه ها و اقدامات آنها را درک کنید. تعداد کمی از ما واقعا در این زمینه خوب هستیم. اگر به خوبی و با خیال پردازی کافی به دیگران گوش بدهیم می توانیم در تجربه ی خودمان از زندگی حد و مرزها را کنار بزنیم و فراتر از آنها بریم. این کار موجب رشد و ارتقاء شخصی ما می شود. فکر کردن به اینکه شما هم ممکن است اشتباه کرده باشید نیز کمک کننده است.

برای باحال و خواستنی شدن سوالات خوب بپرسید

تک فارس

در یک مهمانی، لازم نیست که بیش از حد در مورد خودتان برای مردم صحبت کنید تا باور کنند که آدم جذابی هستید. به جای این کار، آنها را درگیر گفت وگوی عمیقی در مورد شیوه ی زندگی خودشان کنید.

استفانی وارداواس می گوید، در صورت نیاز سوالات اندیشمندانه (نه کنجکاوی) در مورد آنها و علاقمندی ها و اولویت های شان بپرسید. واقعا به پاسخ های آنها گوش بدهید. گفت وگو را با بحث متفکرانه و سوالات لازم (بازهم یادتان باشد کنجکاوی نکنید) ادامه دهید. در پایان شب آنها شما را به عنوان یکی از جذاب ترین آدم هایی که تا کنون ملاقات کرده اند، به خاطر خواهند سپرد.

از پرسیدن سوالات به ظاهر ساده هم خجالت نکشید. چنان چه اوان راتلیف روزنامه نگاری که برای نشریاتی از جمله نیویورکر نوشته است، به مجله ی کسب و کار فست کمپانی (Fast Companyyy) گفت:تظاهر به دانستن چیزی وقتی که واقعا آن را نمی دانید، هیچ نقطه ی مثبتی ندارد. به عنوان خبرنگار هدف این است که اطلاعات جمع آوری کنید، نه اینکه مخاطبین تان را تحت تاثیر قرار بدهید. شاید فکر کنید که این موضوع در کسب و کارمتفاوت است، اما هیچ فرقی ندارد.

به هر حال با پرسیدن آن سؤال های ساده، شما ممکن است در نهایت آشنایان جدید خود را تحت تاثیر قرار بدهید.

آن چه را در فکر دارید، بر زبان بیاورید

کِیت لی می گوید افرادی که اظهار نظر نمیکنند یا با هیچ چیز مخالفت نمیکنند، میتوانند خسته کننده باشند.

او می نویسد، شما احساس میکنید که واقعا نمیخواهید با آنها گفت وگویی داشته باشید. باید سعی کنید آن چه را که واقعا در مورد برخی از چیزها فکر میکنید، بر زبان بیاورید حتی اگر آدم های دیگر آن را دوست نداشته باشند.

علاقمندی های تان را دنبال کنید

به جای یادگیری در مورد یک عالم موضوعات کسل کننده آن هم فقط به این دلیل که نسبت به آنها اطلاعات داشته باشید، حوزه هایی را دنبال کنید که واقعا به شما انگیزه می دهند. به این ترتیب، زمانی که آنها را برای دیگران تعریف میکنید، پرحرارت و باحال و جذاب به نظر می رسید.

رنه نِی می نویسد، من فکر نمی کنم که برای جذاب بودن لازم باشد تلاش خاصی را صورت بدهید، همین که به طور طبیعی به دنبال آن چه برای تان لذت بخش است بروید، کافی است. مثلا یک شاگرد مشتاق باشید یا جمع کننده ی اطلاعاتی که به شما لذت می دهد و هیجان زده تان میکند.

T A K F A R S

برای باحال و خواستنی شدن زیاد مطالعه کنید

اگر شما زمان و پول کافی برای سفر به نقاط مختلف جهان را دارید، عالی است. اما اگر چنین شرایطی را ندارید، هنوز هم با خواندن کتاب و هر چیز خواندنی دیگری می توانید در مورد فرهنگ های مختلف و دوره های تاریخی متفاوت اطلاعات کسب کنید.

کتاب ها، وبلاگ ها یا نشریات دوره ای. خود را در معرض هر داستان و ایده ی جدیدی که برای تان مقدور است، بگذارید.

کِیت اتلی بر اساس بازنگری تحقیقات دهه ی گذشته روی اثرات روانی داستان خواندن، به واشنگتن پست گفت:افرادی که داستان های زیادی می خوانند در همدلی و درک دیگران بهتر عمل میکنند.

چایترا مورلیدهار می گوید، بسیار بخوان – خواندن چندین و چند جهان جدید را به روی ما باز میکند.

کمی حس شوخ طبعی داشته باشید

آودِش سینگ توصیه میکند که کمی حس شوخ طبعی در تعاملات خود با دیگران داشته باشید. او می نویسد، یاد بگیرید جنبه ی روشن تر زندگی را ببینید و عادت کنید که حتی پس از شکست هم خوشحال و شاد باشید.

اگر در تلاش هستید که طرف مقابل تان را تحت تاثیر قرار دهید، پس بدانید که تحقیقات نشان می دهند برای زنان مردان بانمک، جذاب تر هستند، احتمالا به این دلیل که چنین مردانی باهوش تر به نظر می رسند.

برای باحال و خواستنی شدن با آدم های جذاب دیگر وقت بگذرانید

سینگ اضافه میکند آدم های دور و برتان روی شخصیت شما تاثیر می گذارند. او می گوید، اگر شما وقت تان را با آدم های خسته کننده، ناراضی یا زیادی جدی سپری میکنید، به احتمال زیاد خیلی زود مانند آنها خواهید شد. همین موضوع در مورد گذران وقت و همراه بودن با آدم های جذاب نیز صدق میکند.

تک فارس www.takfars.ir

به دنبال این باشید که به آدم های باانگیزه ای که علائق و شور و عشق شان را دنبال میکنند، بپیوندید.

توجه و زمان زیادی را مبذول یکی از علائق تان کنید

شاید وسوسه شوید که در بسیاری از رشته ها و زمینه ها دستی داشته باشید، و در مورد همه چیز کمی اطلاعات کسب کنید. به جای این کار، سعی کنید در مورد یک موضوع تبحر زیادی کسب کنید و تخصص تان را در آن حوزه به حد اعلی برسانید.

آوریل فانتی می گوید از نظر او آدم هایی جذاب هستند که در طول یک دوره ی زمانی طولانی مدت واقعا و با شور و شوق زیاد به دنبال یک چیز باشند. آنها ممکن است به دانشمندانی بسیار موفق یا آدمی تجرد طلب تبدیل شوند. این بخش قصیه اهمیتی ندارد.

در کلاس های فی البداهه حرف زدن یا عمل کردن شرکت کنید

کمدین بیلی کانلی به مجله ی کسب و کار کمپانی فست گفت که تمرین هنر بداهه گویی می تواند به بهبود مهارت های ارتباطی آدم ها در زندگی روزمره کمک کند. یکی از دلایل چنین تاثیری این است که این کلاس ها باعث می شوند شما به یک شنونده ی بهتر تبدیل شوید به این ترتیب که یاد می گیرید به جای تمرکز بر آن چه قرار است پس از مخاطب تان بگویید، روی آن چه او در حال بیان کردن است تمرکز کنید.

کن گرگ می گوید:

حتی اگر شما خجالتی هستید و به هیچ وجه قصد انجام کاری در میان جمعی از آدم ها ندارید ، کلاس های فی البداهه گویی کمدی کمک تان میکند که آزادانه حرف بزنید، سریع تر فکر کنید و دوباره یاد بگیرید که چگونه بازیگوش و اهل شوخی باشید (عادتی که اغلب بزرگسالان از دست داده اند)، و به شما احساس راحتی بیش تری برای شوخی و مسخره بازی در مقابل آدم های دیگر می دهد (یکی از مهارت های زندگی که اغلب به درد بخور است). گذراندن این دوره می تواند کمک تان کند که راحت تر حرف بزنید و باعث شود که در هنگام تعامل با افراد دیگر حضور فعال تری داشته باشید.

برای باحال و خواستنی شدن یک کار غیرعادی انجام بدهید

اوان آسانو می گوید جذاب بودن می تواند به این سادگی باشد که در برخی از چیزها با سایر آدم ها فرق داشته باشید.

تکفارس

او می نویسد:یکی از دوستان من بعد از دانشگاه کاری انجام داد که هیچ کس (دست کم هیچ شخص شناخته شده ای) قبلا انجام نداده بود. او دور جزیره ی مارتا وینه یارد از مسیر ساحل پیاده روی کرد. این کار فقط چند روز طول کشید و او یک سری تجهیزات برای چادر زدن با خودش همراه برده بود. ۲۰ سال گذشته است، و او هنوز هم داستان این پیاده روی را تعریف میکند.

با این حال، هر کسی منابع یا انگیزه ی لازم برای دست زدن به چنین سفر رکورد شکنی را درحال حاضر ندارد. بنابراین در مورد تجارب غیرمعمولی که تا کنون داشته اید فکر کنید. شاید مثلا شما در یک کشور خارجی زندگی کرده اید. شاید زمانی کارها و آثار هنری را به عنوان یک شغل جانبی می فروخته اید. شاید شما با ۱۰ خواهر و برادر بزرگ شده اید. به هر حال قطعا چیزی وجود دارد، بنابراین به کند و کاو ادامه بدهید.

عجیب و غریب بودن خود را بپذیرید

دل سینگ می نویسد، همه ی ما خصلت ها و عادات عجیب و غریبی داریم. این بخشی از وجود ما است. آدم های جذاب عادات درونی و عجیب خود را پنهان نمیکنند.

لباس پوشیدن، صحبت کردن، و رفتار کردن مثل هر کس دیگری می تواند به نوعی خسته کننده باشد – ما شاگردان دبیرستانی نیستیم. بنابراین اجازه دهید آن خلق و خوی مخصوص به خودتان رخ بنماید، و این کار را با اعتماد به نفس انجام بدهید.

برای باحال و خواستنی شدن به راحتی با آدم ها صحبت کنید.

دانیل لان یک داستان شخصی را با ما در میان میگذارد، که نکته ی اخلاقی اش، این است که هیچ کس نمی داند شما تا چه حد جذاب هستید، مگر اینکه خودتان این را به او بگویید:

شوهر من به همیشه عنوان یک آدم خسته کننده توصیف می شود. او واقعا یک مرد بسیار جذاب است، با تمام خصلت های مخصوص به خودش و سرگرمی هایی که دارد. مشکل او این است که هرگز با همکاران یا آشنایان خود صحبت نمیکند و چیزی را با آنها در میان نمیگذارد.

وقتی از او بپرسید که تعطیلات آخر هفته را چه طور گذرانده است؟ پاسخ او معمولا این است:خوب بود. در واقع او احتمالا در یک حمله ی بزرگ در MMO مورد علاقه اش (بازی برخط چندنفره گسترده) شرکت کرده، سپس یک فیلم جدید تماشا کرده و در پایان یک کتاب جالب مطالعه کرده است. اما او هیچ کدام از این ها را با کسی در میان نخواهد گذاشت.

برای اینکه آن آدمی باشید که از نظر مردم جذاب است، باید در مورد کارهایی که انجام می دهید حرف بزنید. این همچنین بدان معنی است که شما باید چیزی داشته باشید که بتوانید در موردش صحبت کنید. کم تر کسی هست که به معنای واقعی کلمه هیچ چیزی برای گفتن نداشته باشد و به هیچ وجه نظری در مورد موضوع مطرح شده نداشته باشد. توصیه ی من این است که با آدم ها صحبت کنید.

takfars.ir

در واقع، تحقیقات نشان می دهند که مردم زمانی شخص مقابل شان را بیش تر دوست دارند که چیزی شخصی را با آنها در میان بگذارد، هیچ کس تعاملی را که فقط یکی از طرفین در مورد مسائل شخصی اش صحبت کند، دوست ندارد.

با گروه متفاوتی از آدم ها تعامل داشته باشید.

شاید دلیل واقعی اینکه شما احساس میکنید جذاب نیستید این باشد که زمان زیادی را با افرادی صرف میکنید که شما را درک نمیکنند. در این صورت، شما باید گروه ی متفاوتی از آدم ها را پیدا کنید که درک میکنند شما چیزهای ارزشمندی برای درمیان گذاشتن با آنها دارید.

تراویس بیزیورِک می نویسد:خودتان را از طریق ملاقات با افراد جدید و بیرون رفتن با گروه متفاوتی از آدم ها به چالش بکشانید، و آدم ها را با چشم اندازها و دیدگاه های مختلف در زندگی تجربه کنید. من به شما قول می دهم که قطعا آدم هایی را خواهید یافت که شما را جذب میکنند و شما را آدم هایی باحال و خواستنی می بینند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر