تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا میخواهید حافظه قوی داشته باشید بهترین توصیه ها

خواب کافی داشته باشید

کسانی که زندگی پر مشغله ای دارند معمولا به اندازه کافی نمی خوابند و این کم خوابی در توانایی شناختی آن ها تاثیر منفی میگذارد. ۶ الی ۷ ساعت خواب شبانه تاثیر شگفت انگیزی بر حافظه میگذارد و اگر چرخه خواب مناسبی داشته باشید بعد از چند روز متوجه تاثیر آن بر حافظه خواهید شد. پس استراحت را در اولویت قرار دهید تا حافظه کوتاه مدت و بلند مدت شما از آن به اندازه کافی بهره مند شود.

ورزش کنید

ورزش کردن بهترین راه برای افزایش و تقویت گردش خون می باشد و خون نیز اکسیژن و مواد مغذی به مغز می رساند. کسانی که مرتب ورزش میکنند بیشتر متوجه بهبود در حافظه بلند مدت خود می شوند. ۲۰ الی ۳۰ دقیقه دویدن ۳ بار در هفته نیز برای این کار کافی است.

اخیرا تحقیقاتت نشان داده است که حتی ۱ دقیقه ورزش سخت در روز نیز می تواند برای تقویت حافظه کافی باشد. پس برای کسانی که مشغله کاری را بهانه میکنند نیز هیچ عذری قابل قبول نیست.

تکفارس آی آر

به خودتان استراحت بدهید

خیلی ها هنگام مطالعه ساعت ها می خوانند تا سریع تر یاد بگیرند. مطالعه طولانی مدت کار درستی نیست چون توانایی شما در حفظ اطلاعات از یک نقطه به بعد کاهش پیدا میکند. ذهن وقتی اطلاعات روی هم انباشته می شود نیاز به استراحت دارد زیرا ذهن نیز مانند بدن دچار خستگی می شود. همانطور که بدن با ورزش خسته می شود ذهن نیز با ذخیر اطلاعات زیاد خسته می شود.

پس به خودتان استراحت بدهید و به جای اینکه مرور کنید در فواصل زمانی کوتاه مدت مطالعه کنید. زمانی که احساس کردید دیگر نمی توانید به متن تمرکز کنید یک استراحت کوتاه مدت به مغزتان بدهید.

ذهن را به چالش بیندازید

اگر میخواهید حافظه را به سطح بالاتری برسانید به دنبال روش هایی برای به چالش انداختن ذهن باشید. پازل و بازی های فکری بهترین راه برای تقویت حافظه می باشد و شما می توانید تعدادی از این بازی ها را آنلاین جستجو کنید. به چالش انداختن مغز مسیرهای عصبی را تقویت میکند و توانایی های ذهنی بهبود پیدا میکند.

www.takfars.ir

غذاهای سالم بخورید

غذاهایی که میخورید نقش مهمی در ظرفیت مغز برای ذخیره و حفظ اطلاعات ایفا میکند و یک برنامه غذایی ضعیف نیز می تواند آسیب های جدی به مغز برساند. بلوبری، کرفس و شکلات تلخ بهترین غذاها برای کسانی است که می خواهند حافظه بهتری داشته باشند. به طور کلی غذاهایی که آنتی اکسیدان بالایی دارند روی حافظه تاثیرات مثبتی می گذارند. غذاهای پردازش شده و غذاهایی که قند بالایی دارند باید کمتر مصرف شوند چون این غذاها باعث خستگی مغز می شوند.

مدیتیشن

مغز انسان می تواند اطلاعات زیادی را در یک لحظه پردازش کند و حواس پرتی باعث می شود نتوانید این اطلاعات را به حافظه بلندمدت منتقل کنید. ۱۰ دقیقه مدیتیشن در روز قدرت تمرکز را تقویت میکند و در نتیجه بهتر می توانید وقایع مهم را به ذهن بسپارید.

پس نتیجه می گیریم که برای داشتن حافظه بهتر و پویاتر باید ذهن را به چالش بیندازیم (اما در انجام آن زیاده روی نباید کرد) و از بدن به خوبی مراقبت کنیم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر