تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کارهایی که چیدمان و دکور خانه شما را زشت میکنند

image کارهایی که چیدمان و دکور خانه شما را زشت میکنند

استفاده از مبلمان نامتعادل و نامتقارن در دکوراسیون

به‌کارگیری صحیح مبلمان، یکی از ارکان اصلی در دکوراسیون منزل است. بیشتر افراد، مبلمان خود را بدون توجه به تعادل بصری انتخاب می‌کنند؛ به‌عنوان‌مثال فرض کنید یک مبل راحتی دارید که قسمت پایینی آن سنگین و بزرگ است؛ بنابراین نباید از یک میز پذیرایی سنگین و شلوغ، مقابل آن استفاده کنید. می‌توانید به سراغ انتخاب مناسب‌تری مثل یک میز شیشه‌ای با پایه‌های ظریف بروید. حتی با کمک یک آباژور پایه‌دار در کنار مبل نیز می‌توانید نگاه بیننده را به سمت بالا هدایت کنید. به این کار در اصطلاح متعادل کردن فضا می‌گویند.

نگهداری عناصری که دوست ندارید.

ظلم بزرگی که می‌توانید در حق خود بکنید، نگهداری اشیائی است که دوست ندارید و فقط به دلیل گران‌بها بودن، مدگرایی و یا هرچیز دیگری از آنها دل نمی‌کنید. این کار نه‌تنها به دکوراسیونتان آسیب می‌رساند، بلکه بر روحیه شما هم اثر مخربی می‌گذارد، پس در اولین فرصت، آنها را به مرکز خیریه اهدا کنید.

تکفارس آی آر

استفاده بیش از حد از عکس در دکوراسیون منزل

استفاده بیش‌ازحد معمول از عکس و قاب عکس نه‌تنها زیبا نیست، بلکه منزل شما را به یک گالری تبدیل می‌کند. اگر به‌ عکس و عکاسی علاقمند هستید، می‌توانید یک آلبوم ایستاده تهیه کنید و آن را بر روی طبقه‌ای از دکورتان بگذارید. برای زیبایی آن نیز پیشنهاد می‌کنیم چند قاب عکس زیبا از گلچین عکس‌های خود تهیه کنید و در قسمتی از طبقه قرار دهید.

نادیده گرفتن راهروی ورودی در دکوراسیون

ورودی یک ‌خانه، مشخص‌کننده حالت کلی یک خانواده است؛ بنابراین اجازه ندهید این قسمت به فضایی شلوغ و آشفته تبدیل شود. با کمک یک آیینه و رنگ‌آمیزی زیبا به مهمان خود خوش‌آمد بگویید. قسمتی را برای جاکفشی در نظر بگیرید و قسمتی هم برای قرار دادن کلیدها.

وجود لوازم جانبی قدیمی در دکوراسیون

www.takfars.ir

با لوازم قدیمی و کهنه خود خداحافظی کنید. حضور اشیای از مد افتاده و کهنه، روحیه شما را خسته می‌کند. با صرف هزینه کمی می‌توانید دستگیره کابینت و درها، کلید پریزها و لوازم دکوری قدیمی را تعویض کنید. حضور هر شی‌ کوچک اما جدیدی می‌تواند نقش بسزایی در منزلتان ایفا کند.

ایجاد فضایی رسمی در دکوراسیون منزل

رسمی بودن یک فضا، اشکالی به‌حساب نمی‌آید، اما زمانی که از یک قسمت خانه به‌عنوان نشیمن و پذیرایی استفاده می‌کنید، باید مراقب نوع طراحیتان هم باشید. نشیمن باید فضایی گرم و راحت داشته باشد؛ درنتیجه اولویت در ایجاد یک فضای غیررسمی و راحت است. به‌کارگیری مبلمان خشک و رسمی به کاربری فضا آسیب جدی می‌زند و سبب می‌شود تا شما آرامش موردنیازتان را به دست نیاورید. مطلب دکوراسیون رسمی یا غیر رسمی، مسئله این است. در این باره شما را بیشتر راهنمایی میکند.

هماهنگی تمام عناصر با یکدیگر در دکوراسیون

برخی از افراد گمان می‌کنند اگر همه‌چیز در طراحی منزل هماهنگ و یکدست انتخاب شود، دکوراسیون منزل بی‌نقص خواهند داشت، اما در اینجا به شما می‌گوییم که چنین چیزی درست نیست. قطعاً تا به حال به بعضی از منازل با این رویکرد رفته‌اید. به نظر شما آنجا بیشتر حس و حال یک ‌خانه را القا می‌کرد یا یک فروشگاه و نمایشگاه مبلمان؟

قرارگیری مبلمان در مقابل دیوار

مبل‌های خود را به دیوار نچسبانید. ایجاد یک‌ فاصله هرچند کوچک بین مبلمان و دیوار، جلوه آنها را بیشتر می‌کند. اگر پشت مبلتان هم کارشده باشد، می‌توانید آن را قسمتی از نمای اتاقتان در نظر بگیرید. دقت کنید که چیدمان مبل به‌صورت گرد، فضایی سرشار از صمیمیت و دوستی به وجود می‌آورد.

استفاده از گل‌های مصنوعی در دکوراسیون

اغلب افراد به دلیل مشکلاتی که در نگهداری گل طبیعی دارند برای ایجاد شادابی در منزل از گل‌های مصنوعی استفاده می‌کنند، اما باید بدانید که این کار درست نیست، چراکه گل مصنوعی گرد و غبار هوا را به خود جذب می‌کند، بعد از یک مدت کدر می‌شود و در واقع هیچ فایده‌ای هم برای ما ندارد. بهترین گزینه، استفاده از گل طبیعی در خانه است. اگر امکان نگهداری گیاهان را ندارید، می‌توانید از ظرف‌هایی پر از میوه‌های رنگارنگ استفاده کنید. شما با همین ابتکار ساده، شادابی و طراوت را به خانه خود دعوت می‌کنید.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر