تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کاربردهای برس بدن برای سلامتی و زیبایی

image کاربردهای برس بدن برای سلامتی و زیبایی

لایه برداری و بازسازی سلولی

وقتی برس بدن را به آرامی روی سطح پوست خود می کشید، نه تنها سلول های مرده پوست را از بین می برید، بلکه یک فرایند بازسازی را آغاز می کنید. برس کشیدن بدن با از بین بردن لایه بالایی سلول های مرده پوست، سبب افزایش لایه برداری می شود و پوست شاداب و جوان زیر لایه قدیمی را آشکار می کند. این کار نه تنها به پوست شما بافت نرم تری می بخشد، بلکه به جلوگیری از مسدود شدن منافذ و شکل گیری ترک های پوستی کمک می کند.

افزایش گردش خون

برس کشیدن پوست با حرکات طولانی و دورانی باعث تحریک و افزایش گردش خون می شود. افزایش جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی را به سطح پوست می رساند و از سلامت و شادابی آن محافظت می کند. در نتیجه، ممکن است بعد از چند مرتبه برس کشیدن، شاهد درخشش سالم و طبیعی پوست خود باشید.

تکفارس آی آر

بهبود عملکرد سیستم لنفاوی

هر چند برس بدن برای سلولیت تأثیر چندانی ندارد، نباید از مزایای دیگر آن غافل شد. یکی از مهم ترین مزایای برس بدن تأثیر آن بر سیستم لنفاوی است. سیستم لنفاوی از عروق و گره هایی تشکیل شده که در از بین بردن مواد زائد و سموم از بدن نقش مهمی ایفا می کند. برس کشیدن بدن به صورت خشک جریان مایع لنفاوی را تحریک می کند و به سم زدایی مؤثرتر بدن کمک می کند. فشار ملایم ناشی از این برس به حرکت مایع لنفاوی به سمت غدد لنفاوی کمک می کند تا سموم در آنجا از بین بروند.

کاهش موهای زائد

برس کشیدن بدن در پیشگیری و رفع موهای زیرپوستی مفید است. با لایه برداری پوست و تحریک رشد موی سالم، احتمال گیر افتادن موها در زیر سطح پوست کاهش می یابد.

افزایش کارایی محصولات مراقبتی

www.takfars.ir

یکی دیگر از مزایای قابل توجه این برس که اغلب در سایه تأثیر برس بدن برای سلولیت نادیده گرفته می شود، افزایش کارایی محصولات مراقبتی است. پس از استفاده از این برس، پوست شما بیش از پیش مرطوب کننده ها و سرم های مراقبت از پوست را جذب می کند. این برس سبب می شود که این محصولات مراقبتی عمیق تر به سطح پوست نفوذ کنند و تأثیر بیشتری داشته باشند.

کاهش استرس و افزایش ذهن آگاهی

فواید برس بدن تنها به مزایای جسمی محدود نمی شوند. برس کشیدن بدن می تواند به نوعی مراقبه و آرامش بخش تبدیل شود. همان طور که برس را به آرامی روی سطح بدن خود می کشید، فرصتی برای ذهن آگاهی شما فراهم می شود و به شما کمک می کند تا با بدن خود ارتباط برقرار کنید. در نتیجه، استرس شما کاهش می یابد و آرامش بیشتری خواهید داشت.

هیپوتونی یا کاهش تون عضلانی

تون یا تونوس عضلانی به انقباض خفیف ماهیچه ها گفته می شود. این انقباض خفیف و پیوسته در نهایت وضعیت ظاهری بدن شما را حفظ می کند و سبب می شود که خون به شکل بهتری به گردش درآید.

با اینکه برس بدن برای سلولیت تأثیری ندارد و باعث سلامت پوست می شود اما قضیه این برس به همین جا ختم نمی شود. برس کشیدن آرام بدن باعث می شود که عضلات زیرین پوست به ویژه در ناحیه ران و باسن تحریک و تقویت شوند.

چطور از برس بدن استفاده کنیم؟

حتی اگر برس بدن برای سلولیت تأثیر کوتاه و موقتی داشته باشد، باز هم باید روش صحیح برس کشیدن بدن را بدانید تا از مزایای مختلف آن بهره مند شوید. در واقع، در صورتی که می خواهید این روش قدیمی مراقبت از پوست را امتحان کنید، باید به چند نکته مهم توجه کنید. این نکات عبارت اند از

برای استفاده از برس بدن بهتر است که از برسی ساخته شده از مواد طبیعی استفاده کنید، برس بدن ساخته شده از بامبو یا موی اسب بهترین گزینه های پیش روی شما هستند. بهتر است برای استفاده از این برس ها ابتدا پرزهای آن را بررسی کنید. این کار باعث می شود که از برجا ماندن آثار قرمزی، خیسی یا خراشیدگی روی سطح پوست جلوگیری کنید.

برای برس کشیدن لباس های خود را دربیاورید. برس کشیدن باید به صورت خشک و روی پوست انجام شود.

تک فارس

اگر می خواهید بعد از برس کشیدن بدن شما بوی خوبی بدهد، می توانید پیش از این کار، مقداری روغن نارگیل، جوجوبا یا آرگان را با یک یا دو قطره از اسانس مورد علاقه خود ترکیب کنید. این ترکیب را باید قبل از برس کشیدن رو پرزهای برس بمالید.

برس کشیدن را از پاها شروع کنید. هر چند برس بدن برای سلولیت فایده ای ندارد اما تأثیر کوتاه و موقتی آن هم برای برخی از افراد خوشایند است. به همین علت، باید برس کشیدن را از پاها شروع کنید. با ضربه هی ملایم از پا به سمت ران ها برس را از پایین به بالا بکشید. ابتدا جلو، پشت و کناره های یک پا را برس بکشید. سپس، سراغ پای دیگر بروید.

در مرحله بعدی باید ران ها و باسن خود را برس بکشید. حرکات دورانی برای برس کشیدن این نواحی راحت تر است.

بعد از ران ها سراغ دست ها بروید. دست هایتان را یکی یکی برس بکشید. برس کشیدن دست ها باید از مچ ها شروع شود و به سمت شانه ها ادامه یابد. برای اینکه برس کشیدن دست ها ساده تر انجام شود، بهتر است از برسی دسته بلند استفاده کنید. این برس به شما کمک می کند تا به کمر و شانه های خود بهتر دسترسی داشته باشید.

هنگام کشیدن برس روی سطح پوست حساس شکم مراقب باشید. بهتر است از برس کشیدن نوک سینه های خود نیز صرف نظر کنید.

برای برس کشیدن روی پوست گردن و صورت بهتر است از برس های کوچکتر استفاده کنید.

برس کشیدن را به زمانی درست پیش از حمام کردن یا دوش گرفتن موکول کنید. در این صورت، برس کشیدن سبب شل شدن سلول های مرده پوست می شود. در نتیجه، شستن آن ها ساده تر خواهد بود.

نکات مهم جهت انتخاب برس بدن

نوع پرزهای برس

پرزها یا موهای برس بدن یا از جنس مواد طبیعی است و یا برای ساخت آن از مواد مصنوعی استفاده می کنند. موهای مصنوعی مانند پلی استر یا نایلون در مقایسه با مواد طبیعی مانند الیاف بامبو، درخت نخل یا موی اسب سخت تر هستند. با وجود این، مواد مصنوعی سازگار با محیط زیست نیستند و اگر از آن ها زیاد استفاده کنید، ممکن است پوست شما را تحریک کنند.

T A K F A R S

پرزهای گیاهی یا حیوانی

همان طور که گفتیم، ممکن است پرز یا موی برس بدن از مواد طبیعی حیوانی یا گیاهی درست شده باشد. نوع این پرزها نیز بر نرم بودن یا سفت بودن آن ها تأثیر می گذارد. برس های ساخته شده از مواد گیاهی مانند بامبو، کاکتوس یا نخل، برای پوست های مقاوم تر مفید هستند. این نوع الیاف در مقایسه با الیافی که از موی اسب ساخته می شوند، ضخیم تر هستند. در نتیجه، برس بدن ساخته شده از موی اسب در مقایسه با برس های گیاهی مانند بامبو لطیف تر است. البته، در نهایت برس هایی مانند برس بدن بامبو در مقایسه با برس های ساخته شده از مواد مصنوعی لطیف تر هستند. این برس ها برای افرادی که به برس موی اسب دسترسی ندارند اما پوست حساسی دارند، مناسب تر است.

استحکام برس

محکم بودن برس یکی دیگر از عواملی است که در کارایی آن نقش مهمی دارد. به طور کلی، برس ها از نظر استحکام به برس های نرم، متوسط و سفت تقسیم می شوند. اگر در برس کشیدن تازه کار هستید، بهتر است از برس های نرم استفاده کنید.

اندازه و شکل برس

شکل و اندازه برس بدن نیز عوامل مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند. برس بدن برای سلولیت باید نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد. علاوه براین، برس بسیار کوچک برای پاها چندان مناسب نیست. برس های خیلی بزرگ و سنگین نیز کاربرد ساده ای ندارند.

از آن گذشته، برس بدن ممکن است به شکل چهارگوشه یا گرد باشد. انتخاب یکی از این دو شکل از برس به سلیقه و ترجیح شخصی خودتان مربوط می شود.

دسته برس بدن

برس ها از نظر دسته به سه نوع دسته بلند، بدون دسته و دسته قابل جابه جایی تقسیم می شوند. برای دسترسی به دورترین نقاط بدن باید از برس های دسته بلند استفاده کنید. برای برس کشیدن بخش جلویی بدن نیز به برس های بدون دسته نیاز دارید. دسته های قابل جابه جایی نیز هر دو قابلیت را یک جا دارند.

تک فارس www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر