تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چکار کنیم خانه کوچک بزرگ تر دیده بشود

image چکار کنیم خانه کوچک بزرگ تر دیده بشود

اگر گلدان گلی که روی میز چوبی قرار داده‌اید به دلیل نشت آب از زیر آن، سبب ایجاد لکه روی میز شده باشد، چگونه می‌توان این لکه را از بین برد؟

پاسخ :

_ در این شرایط دو نوع لکه آب روی مبلمان چوبی وجود دارد. لکه‌های سفید رنگ که نشان می‌دهد آب در همان قسمت سطحی چوب باقی‌مانده و از لایه پولیش روی چوب عبور نکرده است و لکه‌های تیره که نشان می‌دهد آب به لایه زیرین پولیش رخنه و به داخل بافت چوب نفوذ کرده است.

_ لکه سفید، اغلب خود به خود و پس از خشک شدن پس از یک یا دو روز ناپدید می‌شود و اگر ناپدید نشد، می‌توانید به آسانی با قرار دادن یک پارچه پنبه‌ای نم‌دار روی لکه و گذاشتن اتوی داغ روی پارچه، پس از چند ثانیه لکه را از بین ببرید. از بین بردن لکه تیره رنگ سخت است و نیاز به سمباده کاری و ترمیم آن قطعه چوبی دارد.

تکفارس آی آر

چگونه می‌توان با کمک ترفندهای مختلف برای ایجاد خطای دید، فضایی کوچک را بزرگ و دل‌باز جلوه داد؟

پاسخ :

_ برای اینکه یک اتاق کوچک، جلوه و احساسی وسیع و بزرگ‌تر به خود بگیرد، از کاغذ دیواری‌هایی با طرح شلوغ و با رنگ‌های تیره و رنگارنگ استفاده نکنید. در عوض، دیوارها را با رنگی بسیار ملایم و روشن رنگ‌آمیزی کنید و پرده‌های سنگین و ضخیم را از دکوراسیون فضای کوچک خود حذف کنید.

_ بگذارید تا جایی که امکان دارد، پنجره‌ها فاقد پوشش باشد. استفاده از وسایل کمتر و قرار دادن وسایل ضروری در دکوراسیون، استفاده از مبلمان ظریف و نصب آینه‌ای در فضای کوچک،‌ از مهم‌ترین ترفندها و تکنیک‌ها برای وسیع‌تر کردن یک فضای کوچک است.

اگر نورپردازی خانه‌ای نامناسب باشد، چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد؟

www.takfars.ir

پاسخ :

_ ابتدا لامپ‌های سنتی و سوخته را با لامپ‌های جدید و سالم عوض کنید. لامپ‌های جدید و مدرن، این روزها گزینه‌های بسیار مناسبی برای نورپردازی هستند که هم طول عمر بیشتری دارند و هم گرمای کمتری تولید می‌کنند و بازده بسیار خوبی دارند.

_ همچنین با قرار دادن چراغ‌های زیبا و دکوراتیو در قسمت‌های مختلف، به تقویت نور خانه بپردازید. لوسترهای سقفی قدیمی خانه خود را تعویض کنید و از لوسترهایی در انواع جدید برای نورپردازی سقفی استفاده کنید.

_ توصیه دیگر برای ارتقاء وضعیت نورپردازی خانه، استفاده از رنگ‌های روشن برای رنگ‌آمیزی سقف اتاق‌هاست، زیرا این کار به دل‌باز و روشن شدن فضا، کمک فراوان می‌کند. استفاده از آینه‌های متعدد در دکوراسیون نیز برای تشدید و تقویت نورپردازی خانه، یک ترفند بسیار مفید به شمار می‌آید که توصیه می‌کنیم حتماً آن را در نظر داشته باشید.

اگر در فاصله بین دو پانل پنجره دو جداره خانه، رطوبت جمع شود، چطور می‌توان این مشکل را برطرف کرد؟

پاسخ :

_ پنجره‌های دوجداره از دو لایه شیشه تشکیل شده‌اند که در فاصله بین آن‌ها، گازی بی‌اثر قرار دارد که کاملاً مهر و موم شده است. با گذشت زمان و گرم و سرد شدن هوا و ایجاد انبساط و انقباض، و همچنین در اثر تابش خورشید، این عایق کاری تضعیف می‌شود و آن گاز به آرامی به بیرون نشت می‌کند و این امر باعث می‌شود تا رطوبت هوا به مرور جایگزین آن گاز بین جدار پنجره شود.

در این صورت پنجره شما نیاز به سرویس شدن یا تعویض دارد. گارانتی آن را چک کنید و اگر تمام شده بود، از یک فرد کارشناس برای سرویس کردن و تزریق گاز بین دو جدار پنجره کمک بگیرید و یا پنجره را تعویض کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر