تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور شخصیت آدم ها را از روی عکس پروفایل آنها بشناسید

image چطور شخصیت آدم ها را از روی عکس پروفایل آنها بشناسید

شناخت افراد از طریق عکس پروفایل موضوع جذابی است که شاید بتواند کمی در نوع روابط با یکدیگرو حد ومرزها مفید واقع شود.

یک روانشناس در خصوص شناخت افراد از طریق عکس پروفایلشان می گوید:براساس هر عکس پروفایلی نمی توان در مورد شخصیت فرد قضاوت کرد و باید فاکتورهای متعددی را در نظر گرفت.

او تاکید کرد:اگر فرد به اراده و انتخاب خود عکس پروفایل انتخاب کند می توان بر اساس آن و در صورت تکرار در خصوص ویژگی های فردی او قضاوت کرد.

تصویر پروفایل افرادی که اعتماد به نفس پایین دارند

تکفارس آی آر

این روانشناس ضمن تاکید بر اهمیت فرهنگ و اعتقادها در انتخاب عکس پروفایل عنوان کرد:گاهی انتخاب تصویر گل ، طبیعت و متن به جای تصویر خود نشان دهنده شخصیت های منزوی و استرسی است که به دلیل اعتماد به نفسپایین نمیتوانند تصویر خود را برای پروفایل خود قرار دهند.

وی افزود:گاهی دلیل این امر می تواند تعصب های خانوادگی و سختگیری های همسر باشد که دراین مواقع نمی توان دلیل را نداشتن اعتماد به نفس یا داشتن شخصیت استرسی ومنزوی باشد.

وقتی حریم خصوصی با عمومی اشتباه گرفته می شود.

وی با بیان اینکه در صورت وجود شناخت نسبی از فرد و تکرار تصویر امکان تشخیص روحیات فرد محقق می شود، گفت:اغلب افرادی که تصویر خود را با ظاهر موجه برای پروفایل خود قرار می دهند از اعتماد به نفس بالایی برخوردارهستند به شرط اینکه اغراق، خودنمایی و نمایش در کار نباشد.

وی ادامه داد:منظور از اغراق و نمایش استفاده از ویژگی های ظاهری و حالت های خاص متناسب با حریم خصوصی برای پوشاندن اعتماد به نفس پایین و نقاط ضعف است.

www.takfars.ir

افرادی که با همسر خود مشکل دارند

این صاحب نظر در خصوص افرادی که از تصویر فرزند خود برای پروفایل استفاده میکنند، بیان کرد:اگر این اقدام بدون هیچ اجباری باشد نشان وابستگی زیاد فرد به فرزندش است که می خواهد او را به عنوان نمادی از هویت خود نشان دهد.

وی افزود:قضاوت دیگر در خصوص تصویر پروفایل این افراد را می توان در عبارت های “من خانواده دارم” یا “ارتباط اثربخش با همسرندارم و با فرزندم تیم تشکیل دادم” خلاصه کرد.

پروفایل افرادی که مشکل هویتی دارند

او در خصوص افرادی که تصویر کودکی خود را انتخاب میکنند، می گویند:این افراد در دوران کودکی خود مانده و بیشترین خاطرات خوب را از همان دوران دارند و از شرایط فعلی رضایت ندارند.

وی اظهار داشت:این افراد اغلب مشکل اختلال هویتی دارند و هنوز به خود باوری نرسیده اند.

تبلیغ با عکس پروفایل.

این روانشناس با بیان اینکه برخی افراد تصاویر خود در محیط کاری را انتخاب میکنند، تصریح کرد:برای این افراد می توان چند برداشت داشت که گاهی برای تبلیغ کارخود و گاهی برای جلب توجه با استفاده از جذابیت شغل و در حقیقت به دلیل نبود اعتماد به نفس کافی است.

وی ادامه داد:افراط در این موضوع نشان دهنده این است که فرد چیزی در زندگی جز شغل برای به نمایش گذاشتن ندارد و با این کار می خواهد کمبودهای خود را بپوشاند.

افراد تنوع طلب را بشناسید

تک فارس

باجلان در خصوص افرادی که از تصویر مناظرو متن برای پروفایل خود استفاده میکنند، بیان کرد:اگر فرد به اختیار خود این موارد را انتخاب کرده باشند می تواند گویای روحیات وی باشد مثلا والدین میتوانند از طریق تغییراتی که در تصویر پروفایل فرزندشان اتفاق می افتد به برخی نوسانات روحی وروانی درآنها پی ببرند.

وی با تاکید بر اینکه همه قضاوت ها از تصاویر افراد به صورت نسبی است، گفت:گاهی تعویض مداوم تصویر پروفایل می تواند نشان دهنده روحیه تنوع طلبی در فرد است.

این روانشناس می گوید:گاه می توان از این تصاویر برای درمان مشکلات روحی و روانی افراد استفاده کرد.

بنابراین نباید نسبت به تصاویری که اطرافیانتان برای پروفایل خود انتخاب میکنند بی تفاوت باشیم چرا که این تصاویر گویای اطلاعات زیادی در مورد آنها است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر