تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا گوشی اندروید از آیفون بهتر است

image چرا گوشی اندروید از آیفون بهتر است

قیمت مناسب اندروید نسبت به آیفون

وقتی قرار به خرید گوشی‌آیفون باشد، انتخاب‌های شما در طیف قیمتی معادل ۳۴۹ تا ۹۹۹ دلار قرار می‌گیرد؛ اولی متعلق به آیفون SE است و آخری مربوط به آیفون X؛ قیمت‌هایی که نسبت به امکانات ارائه دهنده، اصلا ارزان نیستند؛ اما واقعیت این است که با مبالغی در همین طیف یا حتی پایین‌تر از کف آن می‌توانید انواع گوشی‌های اندرویدی را انتخاب کنید که امکانات بیشتر و صفحه‌های نمایش بزرگتری نسبت به آیفون‌های SE دارند. جالب است بدانید ده‌ها گوشی اندرویدی وجود دارند که پا را از این هم فراتر گذاشته و قیمت پایین‌تری را پیشنهاد می‌کنند؛ حتی زیر ۲۵۰ دلار. برای مثال مدل گوشی moto G5 plus از موتورولا، یکی از گوشی‌هایی است که نسبت به قیمتی که دارد، بسیار کاربردی است. این گوشی شاید در میان مدل های جدید گوشی موتورولا نباشد؛ اما نسبت به هزینه‌ای که صرف می‌کنید، یکی از بهترین انواع گوشی‌های موتورولا به شمار می‌آید. صفحه نمایش ۵.۲ اینچی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تنها بخشی از امکانات خوب این گوشی محسوب می‌شود.

یو اس بی Type-C

اگر بخواهید آیفون‌تان را شارژ کنید یا گوشی را به هر دلیلی به کامپیوتر بزنید، به کابل مخصوص اپل نیاز پیدا خواهید کرد؛ در حالی که به جز آیفون و انواع آیپدها، هیچ وسیله دیگری با این نوع کابل شارژ نمی‌شوند. به همین دلیل هم امکان استفاده از این کابل برای دستگاه‌های دیگر وجود نخواهد داشت. این در حالی است که امروزه، بیشتر گوشی‌های جدید اندروید از یو اس بی type-c برای شارژ کردن دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل کاربر به راحتی می‌تواند به دنیایی وسیع از پورت‌ها دسترسی پیدا کند. علاوه بر این USB-C امکان شارژ سریع را برای انواع گوشی‌های جدید اندرویدی فراهم می‌کند که یکی دیگر از نقاط قوت اندروید نسبت به آیفون است.

تکفارس آی آر

امکان سفارشی و خصوصی‌سازی گوشی‌های اندرویدی

اپل نسبت به UI (رابط کاربری)و خواسته کاربر از سیستم، به روز بودن اندروید را ندارد و بیشتر رویکردی دارد که معتقد است مهم نیست کاربر من چه چیزی بخواهد؛ این من هستم که می‌دانم که چه چیزی برای او بهتر است. به همین دلیل گوگل و گوشی‌های اندرویدی در زمینه احترام به خواسته مخاطب و تجربه کاربری او وسواس به شدت بیشتری دارند. در آیفون، شما به تعداد معدودی ویجت محدود هستید؛ در حالی که در اندروید هزاران ویجت روی صفحه شما وجود دارند و می‌توانند هر چیزی اعم از تکرار موسیقی، وضعیت آب و هوا و یادداشت‌هایتان را تحت پوشش قرار دهند بدون اینکه مجبور به باز کردن مستقیم برنامه باشید.

تنوع نامحدود در شکل، رنگ مدل

زمانی یکی از شعارهای مارکتینگ گوگل با هم باشیم ولی عین هم نه بود. این شعار خیلی زود عملی شد و با وجود اینکه پلتفرم اندروید یکی بود؛ مدل گوشی‌ها بسیار متنوع بودند. شما می‌توانستید یک گوشی اندرویدی با صفحه خیلی بزرگ داشته باشید یا سراغ مدلی با صفحه کوچک بروید. می‌توانستید به گوشی‌ها حافظه اضافه کنید یا باتری گوشی را عوض کنید. تنوع بی‌شمار یکی از مزایای اندروید نسبت به آیفون است که تقریبا برای هر سلیقه‌ای، محصولی را طراحی کرده است. برای مثال سری‌ های مختلف گوشی سامسونگ که در این لینک قابل مشاهده هستند، با اینکه با پلتفرم یکسان اندروید کار می‌کنند؛ اما از جهت قیمت بسیار متنوع هستند، مدل‌ها و امکانات سری a با سری‌های دیگر متفاوت است و بسیاری از سلیقه‌ها تحت پوشش این برند قرار گرفته‌اند.

استحکام بیشتر بدنه و صفحه اندروید نسبت به آیفون

www.takfars.ir

درست است که جدیدترین مدل‌های آیفون ضد آب هستند؛ اما همچنان نگرانی‌ها نسبت به استحکام صفحه نمایش وجود دارد و احتمال شکستن صفحه آیفون نسبت به اندروید بالاتر در نظر گرفته می‌شود. در حالی که بعضی گوشی‌های اندرویدی مثل موتو Z2 فورس، استحکام بسیار بالایی دارند و ضمانت چهار ساله‌ای که تضمین می‌کند صفحه به مدت چهار سال نخواهد شکست. همچنین گوشی LG X Venture قابلیت ضد شوک دارد. این موارد امکاناتی به مراتب بهتر را نسبت به آیفون پیشنهاد می‌دهد.

قابلیت مدیریت بهتر فایل‌ها در اندروید

اگر قرار باشد از روی یکی از فایل‌های آیفون‌تان کپی بگیرید، باید آیتیونز را روی سیستم نصب کنید و اکانت‌تان را فعال کنید؛ درست بر خلاف این قضیه در مورد گوشی‌هایی صدق می‌کند که با سیستم عامل اندروید کار می‌کنند. کافی است گوشی را به لپ‌تاپ یا کامپیوترتان وصل کنید تا بلافاصله به تمام فایل‌های خود دسترسی پیدا کنید. این کار امکان مدیریت بهتر فایل‌ها را برای شما فراهم خواهد کرد.

قابلیت ساپورت چند پنجره‌ای

اگر به انجام هم‌زمان چند کار علاقه دارید، سیستم عامل مناسب برای شما اندروید است. برای مثال ممکن است بخواهید در عین حال که به سایت شرکت‌تان در یک پنجره نگاه می‌کنید، در پنجره دیگر به ایمیل همکارتان هم جواب دهید. این کار در صورتی برایتان میسر می‌شود که گوشی شما اندرویدی باشد. به این قابلیت Multiwindow Support گفته می‌شود که به ویژه برای انجام دورکاری بسیار مناسب است.

داشتن دکمه بازگشت یا Back

مهم نیست که کجا هستید، مهم این است که به محض کلیک کردن روی دکمه بازگشت یا Back روی گوشی‌های اندرویدی می‌توانید به صفحه قبلی بازگردید. در آیفون چنین امکانی وجود ندارد، مگر اینکه مستقیم و با کلیک روی نوتیف یا لینک وارد بخش دیگری شوید. در این صورت گوشه بالای صفحه نام اپلیکیشن قبلی نقش می‌بندد که می‌توانید از طریق آن به صفحه قبل بازگردید. در غیر این صورت باید پنجره‌ها را بررسی، اپ مورد نظرتان را پیدا و انتخاب کرده و وارد شوید. این کار زمان بیشتری نسبت به اندروید از شما می‌گیرد و برای کاربر، تجربه چندان خوشایندی را رقم نخواهد زد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر