تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا من برای تمرکز روی مسائل مشکل دارم

شما فردی مضطرب هستید

نگرانی بیش از حد و استرس پیاپی می تواند در تمرکز کردن اختلال ایجاد کند و این عادت نه تنها باعث عدم تمرکز می شود بلکه می تواند به بدن بیش از حد صدمه بزند.

خستگی

خستگی یکی از عوامل کاهش تمرکز می باشد و خستگی بیش از حد آن ممکن است که بدن را در معرض خطر قرار دهد.

افسردگی

تکفارس آی آر

افسردگی می تواند تمام بدن را تحت تاثیر خود قرار دهد و عمکرد آنها را نیز مختل سازد.یکی از مهمترین قسمت هایی که افسردگی روی آن تاثیر مستقیم میگذارد ، تمرکز می باشد و انسان افسرده خیلی کم تمرکز دارد و گاهی اوقات نسبت به انجام کاری فراموشی پیدا می کند و نمی تواند کارهایی را که به او پیشنهاد شده است را به نحو احسنت انجام دهد .

مشکلات

مشکلات بیش از حد می تواند قوه ی تمرکز را بصورت کامل مختل سازد. سعی کنید فردی باشید که به راحتی می تواند از پس تمام مشکلات بر آید بدون آنکه از مشکلات کوه بزرگ بسازد وهیچ آسیبی هم به او نمی رسد.

رژیم غذایی ناسالم

اگر شما رژیم غذایی ناسالمی دارید توصیه می شود که با پزشک خود مشورت کنید و یک رژیم سالم که حاوی لبنیات ، گندم ، تخم مرغ ، کربوهیدرات و از این گونه مواد غذایی باشد.

www.takfars.ir

image چرا من برای تمرکز روی مسائل مشکل دارم

کم بودن انرژی

اگر انرژی بدن شما کم باشد ، جای تعجب نیست که حتما تمرکز شما مختل خواهد شد. در فرهنگی که بطور منظم قهوه جایگزین خواب شده است و احساس خواب و خستگی را از بدن می گیرد حتما بدن دچار مشکل خواهد شد .

عدم اطمینان از کاری که انجام می دهید

کاری که شما مسئولیت آن را بر عهده می گیرید و می خواهید انجام دهید و از انجام آن اطمینان ندارید می تواند به علت عدم تمرکز باشد . سعی کنید قبل از اینکه قصد انجام کاری را می کنید ، چند ساعت در مورد آن فکر کنید که مسئولیتی که برعهده شما گذاشته شده است ، می توانید از پس آن بربیایید یا خیر؟.در ضمن برای آنکه فراموش نکنید ، توصیه می شود که در دفتر یادداشت خود بنویسید و روزانه یکبار آنها را برای خود یادآوری کنید.

عدم آگاهی دقیق

گاهی اوقات ممکن است ما به آسانی درونمان بهم بریزد و در طی آن تمرکز ، آگاهی و هوشیاری خود را نسبت به کارهای دیگر از دست بدهیم. سعی کنید روی کار خود تمرکز کنید و قبل از انجام آن مطمین باشید که به اندازه کافی استراحت کرده اید و سپس آنرا انجام دهید.

شما ممکن است که یک بیماری داشته باشید

برخی بیماری ها تمرکز را مختل می کنند.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر