تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا بعضی مردها یا زن ها اصلا جذاب نیستند

image چرا بعضی مردها یا زن ها اصلا جذاب نیستند

شما را با مواردی آشنا خواهیم کرد که باعث از بین بردن جذابیت های ظاهری شما می شوند:

کمبود خواب

در پژوهشی علمی بر روی وضعیت خواب افراد در دو کشور سوئد و هلند، دو گروه مورد بررسی قرار گرفتند. افرادی که هشت ساعت کامل در طول شبانه روز را خوابیده بودند و کسانی که به مدت ۳۱ ساعت نخوابیده بودند. از نگاه کسانی که به عکس های این دو گروه نگاه می کردند، گروه نخست جذاب تر به نظر می رسیدند.

سه سال بعد، محققان این پژوهش جزئیات بیشتری را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که افرادی که خواب آلوده هستند به دلیل داشتن پلک های افتاده، چشم های قرمز و دایره های سیاه رنگی در اطراف چشم شان، جذابیت کمتری در مقایسه گروهی که خوب خوابیدند دارند. دلیل اصلی این امر نیز ناراحت تر به نظر رسیدن چهره آنها بود.

تکفارس آی آر

بدجنس بودن

در مطالعه ای که در این زمینه و در سال ۲۰۱۴ میلادی در چین انجام پذیرفت، مردم این کشور دو تعریف را از دیدن عکس افراد دیگر به کار می برند. گروهی را صادق و نجیب و گروه دیگر را بدجنس و شیطان صفت می دانستند.

صاحبان عکس هایی که بدجنس به نظر می رسند، کمترین میزان جذابیت را در میان بینندگان آن عکس ها به دست آوردند.

فیگورهای فشرده و منقبض بدن

وضعیت بدن همواره یکی از مواردی بوده که مورد بررسی علمی قرار گرفته. مطالعات سال ۲۰۱۰ میلادی نشان داد که هر اندازه اندام های بدن را آزادتر نگاه دارید از قدرت و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستید. اخیرا بر سر این موضوع مناقشاتی وجود دارد.

www.takfars.ir

در مطالعه ای که کمتر از یک سال پیش در دانشگاه های کالیفرنیا، برکلی، استنفورد، آستین تکزاس و نورث وست انجام پذیرفت نشان داد که وضعیت قرار گرفتن بدن می تواند در میزان جذابیت افراد تاثیر داشته باشد.

تصاویر فراوانی از زنان و مردانی که با برای تشکیل زندگی مشترک با هم وعده هایی برای آشنایی می گذاشتند نشان داد که کمترین جذابیت به گروهی تعلق می گیرد که اعضای بدن را بیش از اندازه منقبض نگه داشته و یا قوز میکنند.

این مطالعه نشان داده که افرادی که در تصاویرشان اعضای بدن خود را آزادتر و با فشردگی کمتری نگه می دارند، از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. این موضوع خصوصا در میان مردان مصداق بیشتری دارد.

استرس

محققان کشورهای فنلاند، آفریقای جنوبی، بریتانیا، لاتویا، لیتونیا در پژوهش انجام شده در سال ۲۰۱۳ میلادی دریافتند که زنان اهل لتونی که بیشترین میزان هورمون استرس در آنها وجود داشت از نگاه مردان از کمترین جذابیت برخوردار بودند.

اگرچه مردانی که به تصاویر این زن ها نگاه می کردند قادر به دیدن سطح هورمون استرس در آنها نبودند با این حال به خوبی میزان تاثیر آن بر روی چهره زنان مورد مطالعه را درک می کردند.

محققان به این نتیجه دست یافتند که میزان کمتر هورمون استرس یعنی کورتیزول می تواند در سلامت و باروری زنان تاثیر فراوانی داشته باشد.

بیش از اندازه شاد یا مغرور به نظر آمدن

اگرچه شادی در میان زنان بر جذابیت آنها می افزاید با این حال بیشتر زنان از مردانی که بیش از اندازه شاد هستند خوششان نمی آید.

همچنین مغرور بودن یکی از جذابیت های مردان به شمار می آید این در حالی است که به نظر می رسد مردان از زنان بسیار مغرور خوششان نمی آید.

تک فارس

در سال ۲۰۱۱ میلادی و در پژوهشی که در دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام پذیرفت، از ۱۰۰۰ بزرگسال در شمال آمریکا خواسته شد که به عکس های افرادی با جنس مخالف خود نگاه کنند و در مورد میزان جذابیت های آنها نظر دهند.

مردان به زنانی که شادتر به نظر می رسند بیشترین امتیاز جذابیت را دادند و زنان مغرور را دارای کمترین جذابیت دانستند. از طرف دیگر زنان به مردانی که مغرورتر به نظر می رسیدند بالاتر امتیاز جذابیت را دارند و کمترین امتیاز را به مردانی دادند که به نظر شاد می رسیدند.

با تمام اینها می توان تفاوت هایی را در میزان جذابیت افراد با توجه به فرهنگ غالب در آن کشور در نظر گرفت. به عنوان مثال در فرهنگ های غربی سنتی مرد بهتر است قوی و آرام و زن نیز مطیع و آسیب پذیر باشد.

عدم برخورداری از حس شوخ طبعی

در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۹ میلادی که در دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو انجام شد، نشان داد که داشتن متوسط شوخ طبعی می تواند بر جذابیت افراد بیافزاید. در این پژوهش نشان داده شد که تفاوت ج.ن.س.یتی چندانی در این مورد وجود ندارد.

تنبلی

در جمیعی از مطالعاتی که در سال ۲۰۰۴ میلادی و در دانشگاه ویسکونین در مدیسون و دانشگاه بینهمتون انجام پذیرفت نشان داده شد میزان جذابیت افراد با مفید بودن آنها در ارتباط است.

در مطالعه دیگری محققان از دانشجویانی که به مدت شش هفته واحد باستان شناسی را می گذراندند، خواستند که به خصوصات شخصیتی یکدیگر و نیز میزان جذابیت به هم امتیاز بدهند.

زمانی که پژوهشگران به بررسی و تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده پرداختند دریافتند، افرادی که در ابتدای شروع واحد درسی تنبل بودند و صفاتی چون همراهی با دیگران و سخت کوشی در آنها دیده نمی شد، کمترین میزان جذابیت را دریافت کردند.

داشتن بویی بسیار مشابه یا بسیار متفاوت با شریک زندگی تان

T A K F A R S

در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ میلادی و در دانشگاه نیومکزیکو با بررسی نمونه های دی ان ای دهان افراد انجام پذیرفت نشان داد که مجموعه سازگاری بافتی اصلی همچون بوی بدن که با ژن های سیستم ایمنی در ارتباط هستند در سازگاری افراد با هم موثر است.

محققان دریافتند، هراندازه مجموعه سازگاری بافتی اصلی زوج ها بیشتر به هم شبیه باشد، احتمال عدم جذابیت و خیانت در آن رابطه بیشتر می شود. همچنین تفاوت های بسیار فراوان نیز می تواند نتیجه مشابهی را به همراه داشته باشد.

عدم صداقت

پژوهش ها نشان داده که عدم صداقت هم در میان مردان و هم در میان زنان، می تواند در از بین رفتن روابط عاطفی نقش داشته باشد. در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ میلادی و در دانشگاه اونتاریوی غربی انجام پذیرفت، سه خصوصیت هوش، استقلال و صداقت افراد مورد بررسی قرار گرفت.

مهم ترین عامل در میزان جذابیت افراد در میان سه شاخص بیان شده، صداقت بود.

کشیدن بیش از اندازه سیگار

در مطالعه ای که در سال گذشته در بلژیک و در میان حدود ۲۰۰ زن جوان انجام پذیرفته شد نشان داد مردانی که بسیارسیگار می کشند از کمترین میزان جذابیت برای برقراری روابط عاطفی طولانی مدت برخوردار هستند.

عدم تواضع

عدم وجود تواضع و فروتنی می تواند سبب از بین رفتن رابطه عاطفی شود و پژوهش های دانشگاه هوپ کالج و نورث تکزاس این نتیجه را تایید میکند.

در مطالعات دیگر انجام پذیرفته شده در میان دانشجویان نیز نشان داده شد گروهی که از تواضع بیشتری در مورد نمرات خود برخوردار هستند، جذابیت های بیشتری در آنها برای شروع روابط عاطفی وجود دارد.

تک فارس www.takfars.ir

مخالفت با عقاید و ترجیحات سیاسی دیگران

مطالعات سال گذشته دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که نحوه برخورد با عقاید سیاسی افراد می تواند بر میزان جذابیت آنها موثر باشد.

در انتخابات سال ۲۰۱۲ باراک اوباما به عنوان کاندید حذب دموکرات و میت رامنی نماینده حذب جمهوری خواه بودند. مردان یا زنانی که طرفدار حذب دموکرات بودند، زنان و مردان هوادار حذب جهموری خواه را جذاب نمی دانستند.

لزومی ندارد که جناح سیاسی خود را تغییر دهید تا برای فردی جذاب و دوست داشتنی تر به نظر برسید. تنها لازم است این نکته را در نظر داشته باشید چرا که بسیاری دیگر از عوامل هستند که در میزان جذابیت های شما نقش دارند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر