تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نکته های خواندنی درباره آل پاچینو بازیگر سینما

image نکته های خواندنی درباره آل پاچینو بازیگر سینما

آل پاچینو متولد ۲۵ آوریل ۱۹۴۰ در شهر نیویورک، است. او در برانکس جنوبی توسط مادر، خاله، مادربزرگ و پدربزرگش در فقر بزرگ شد.

آل پاچینو در نقش یک بازیگر جوان

پاچینو قبل از تبدیل شدن به ستاره سینمای امروزی، بازیگری را در استودیو هربرت برگهف در شهر نیویورک تحصیل کرد و کار خود را روی صحنه آغاز کرد.

معلمان بازیگری آل پاچینو

تکفارس آی آر

پاچینو با معلم مشهور بازیگری لی استراسبرگ کلاس هایی را شروع کرد و در سال ۱۹۶۷ به استودیوی بازیگری استراسبرگ پیوست. او در تولیدات نیویورک و بوستون ظاهر شد. اولین بازی پاچینو در برادوی در سال ۱۹۶۹، نمایش آیا یک ببر کراوات می زند؟ بود که جایزه تونی را برای او به ارمغان آورد.

در عکس بالا، پاچینو و استراسبرگ در یک مهمانی در شهر نیویورک در سال ۱۹۷۶ دیده می شوند.

اولین نقش آل پاچینو در فیلم

در سال ۱۹۷۱، پاچینو اولین نقش اصلی خود را در فیلم وحشت در نیدل پارک بازی کرد که در آن نقش مردی را داشت که با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کرد.

آل پاچینو در پدرخوانده

www.takfars.ir

اما موفقیت بزرگ او در سال ۱۹۷۲ زمانی که در نقش مایکل کورلئونه در فیلم پدرخوانده فرانسیس فورد کاپولا بازی کرد، رقم خورد. این نقش منجر به اولین نامزدی اسکار برای پاچینو برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد، اگرچه او به طور کلی مراسم را نادیده گرفت.

رابطه آل پاچینو و دایان کیتون

دایان کیتون و پاچینو در سال ۱۹۷۱، هنگام فیلمبرداری فیلم پدرخوانده به هم علاقه مند شدند. از آنجایی که پاچینو تمایلی به ازدواج نداشت، کیتون به این رابطه پایان داد.

آل پاچینو در سرپیکو

پس از پدرخوانده، سرپیکو در سال ۱۹۷۳، برای او نامزدی اسکار و همچنین یک گلدن گلوب را به همراه داشت.

آل پاچینو در بعد از ظهر روز سگی

او برای بازی در فیلم بعد از ظهر روز سگی در سال ۱۹۷۵ نامزد اسکار شد.

آل پاچینو در جوایز تونی

در حالی که حرفه سینمایی اش در حال اوج گرفتن بود، پاچینو به کار خود روی صحنه تئاتر برادوی ادامه داد و در سال ۱۹۷۷ دومین تونی خود را برای بازی در تمرین مقدماتی پاولو هومل برنده شد.

در عکس بالا، او و دایانا راس با هم دیده می شوند.

تک فارس

آل پاچینو در صورت زخمی

در سال ۱۹۸۳، پاچینو نقش گانگستر تونی مونتانا را در فیلم نمادین صورت زخمی بازی کرد.

آل پاچینو در دریای عشق

در سال ۱۹۸۹، او در نقش کارآگاه فرانک کلر در دریای عشق در کنار الن بارکین بازی کرد.

آل پاچینو در دیک تریسی

او یک بار دیگر برای بازی در فیلم دیک تریسی در سال ۱۹۹۰ به کارگردانی وارن بیتی، نامزد اسکار شد.

آل پاچینو در گلن گری گلن راس

فیلم گلن گری گلن راس محصول ۱۹۹۲ از نمایشنامه دیوید ممت به همین نام اقتباس شده است.

بردن جایزه اسکار

پاچینو سرانجام اولین اسکار خود را در سال ۱۹۹۳ برای بازی در فیلم بوی خوش زن در نقش مردی نابینا دریافت کرد که مرد جوانی را برای مراقبت از او در تعطیلات شکرگزاری استخدام کرده اند.

T A K F A R S

آل پاچینو در مراسم گلدن گلوب

این نقش همچنین دومین جایزه گلدن گلوب را برای او به ارمغان آورد. او بعداً برای کارش در فیلم فرشتگان در آمریکا در سال ۲۰۰۴ و شما جک را نمی شناسید در سال ۲۰۱۱ برنده گلدن گلوب شد.

آل پاچینو اسکار را به خانه می برد

در اینجا، پاچینو پس از هفت نامزدی قبلی، اسکار خود را برای بهترین بازیگر مرد می پذیرد.

آل پاچینو پشت دوربین

اولین کارگردانی پاچینو در سال ۱۹۹۶، فیلم در جستجوی ریچارد – فیلمی که بخشی از مستندی درباره ریچارد سوم ویلیام شکسپیر است.

آل پاچینو و بورلی دآنجلو

بورلی دآنجلو در دهه ۱۹۹۰ عاشق پاچینو شد. آنها پس از چندین سال زندگی، در سال ۲۰۰۱ از دوقلوهای خود آنتون و اولیویا استقبال کردند.

در عکس بالا، این زوج سابق در اولین اکران فیلم پاچینو در بریتانیا در سال ۲۰۰۰ با هم دیده می شوند.

آل پاچینو در مراسم جوایز امی

تک فارس www.takfars.ir

در این عکس پاچینو در کنار مریل استریپ و کارگردان فیلم فرشتگان در آمریکا، مایک نیکولز، در جوایز امی سال ۲۰۰۴، دیده می شوند. پاچینو برای ایفای نقش روی کوهن در این فیلم برنده جایزه شد.

آل پاچینو و سالومه

جسیکا چستین قبل از اینکه خودش برنده اسکار شود، در سال ۲۰۰۶ در کنار پاچینو در اجرای سالومه اسکار وایلد بازی کرد. نمایشی که پاچینو در سال ۱۹۹۲ و ۲۰۰۳ در برادوی نیز در آن بازی کرد.

آل پاچینو در فیلم سیزده یار اوشن

در سال ۲۰۰۷، او در سیزده یار اوشن در کنار جورج کلونی، مت دیمون و برد پیت بازی کرد.

آل پاچینو برنده جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا شد

در آن سال، سی و پنجمین جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا را دریافت کرد.

آل پاچینو و جایزه مرکز کندی

در سال ۲۰۱۶، پاچینو در کنار جیمز تیلور، اعضای گروه ایگلز، مارتا آرگریچ و ماویس استپل، نشان افتخار مرکز کندی را دریافت کرد.

آل پاچینو در نقش یک پدر

تکفارس

پاچینو پدر سه فرزند است: جولی پاچینو، آنتون و اولیویا پاچینو. در عکس بالا، پاچینو با هر سه فرزندش در مراسم اسکار در سال ۲۰۱۹ دیده می شود.

آل پاچینو در ایرلندی

در سال ۲۰۱۹، زمانی که او در فیلم ایرلندی مارتین اسکورسیزی بازی کرد، دوباره با رابرت دنیرو، بازیگر نقش پدرخوانده در قسمت دوم، هم بازی شد. در عکس بالا، این سه مرد در اولین اکران بین المللی فیلم در شصت و سومین جشنواره فیلم لندن BFI با هم دیده می شوند.

آل پاچینو و لیدی گاگا

در سال ۲۰۲۱ او در نقش آلدو گوچی در فیلم خاندان گوچی در کنار لیدی گاگا و آدام درایور بازی کرد.

آل پاچینو در پنجاهمین سالگرد ساخت پدرخوانده

پاچینو به همراه فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان فیلم پدرخوانده و دنیرو در جریان مراسم اسکار ۲۰۲۲ برای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد ساخت این فیلم نمادین روی صحنه رفت.

کاپولا درباره دنیرو و پاچینو گفت: احساس می کنم چنین لحظاتی باید صمیمانه و کوتاه باشند، و از دوستان فوق العاده ام که به اینجا آمده اند تا به من کمک کنند تا با شما جشن بگیرم، بسیار سپاسگزارم.

کاپولا با تشکر از ماریو پوزو، نویسنده رمان های پدرخوانده، و رابرت ایوانز، تهیه کننده فقید، افزود: از صمیم قلب از این دو نفر تشکر می کنم.

آل پاچینو و رابرت دنیرو

takfars.ir

جشن ها ادامه یافت و در ماه ژوئن، دنیرو و پاچینو بار دیگر در اکران پنجاهمین سالگرد پدرخوانده در طول جشنواره ترایبکا ۲۰۲۲ در تئاتر یونایتد پالاس در شهر نیویورک دوباره در کنار هم قرار گرفتند.

آل پاچینو در شکارچیان

اخیراً، پاچینو در نقش مایر آفرمن در سریال شکارچیان بازی کرد، سریالی الهام گرفته از وقایع واقعی درباره گروهی از شکارچیان نازی در نیویورک در دهه ۱۹۷۰.

محصولات معتبر
محصولات معتبر