تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی بهترین پارچه ها برای مبل

image معرفی بهترین پارچه ها برای مبل

دوام پارچه مبلی

پارچه مبلی اگر از دوام مناسبی برخوردار نباشد هرچقدر هم که چارچوب مبل محکم، بادوام و با کیفیت باشد نمی تواند جلوه ناخوشایند پارچه رنگ و رو رفته را بپوشاند. پس اولین فاکتور در خرید پارچه مبلی باید دوام آن باشد.

طرح و رنگ پارچه رومبلی

فاکتور بعدی در خرید پارچه مبلی ، طرح و رنگ پارچه است. انتخاب رنگ و طرح پارچه رومبلی به قدری مهم است که اگر هر چقدر هم پارچه رو مبلی شما زیبا باشد، اما با دکوراسیون منزل و محیط آن سازگار و هماهنگ نباشد، جلوه ای نخواهد داشت. پس می توان گفت فاکتور بعدی برای خرید پارچه رومبلی انتخاب طرح و رنگ بر اساس تم رنگی دکوراسیون است تا بیشترین همخوانی را با آن داشته باشد.

تکفارس آی آر

تناسب پارچه رو مبلی با مبلمان

آخرین فاکتوری که برای اهمیت پارچه مبلی می توان نام برد تناسب کاربرد آن با خود مبل است. برای مثال اگر شما مبل راحتی برای فضای ساختمان خود انتخاب کرده اید، باید برای آن از پارچه هایی استفاده کنید که به راحتی لک نشده و در مقابل از اصطکاک و سایش از مقاومت خوب و تراکم مناسبی برخوردار باشند تا به راحتی نیز تمیز شوند.

انواع پارچه مبلی

به دلیل گسترده بودن پارچه های مبلی به سختی می توان تمام مدل های آن را نام برد. شناخت انواع پارچه مبلی می تواند به خریداران کمک کند تا متناسب با بودجه در نظر گرفته شده بهترین پارچه مبلی مناسب خود را انتخاب کنند.

نوع پارچه مبلی با توجه به محیط قرار گرفتن مبل و استفاده از آن متفاوت است. برای مثال پارچه انتخاب شده برای مبل هایی که در مکان های عمومی مانند رستوران ها، مطب ها و… قرار می گیرند باید پارچه ای داشته باشند که از مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی، ساییدگی، نور آفتاب و… برخوردار باشد.

www.takfars.ir

قبل از خرید پارچه مبلی بهتر است با دسته بندی ان از نظر جنس آشنا شوید

پارچه رومبلی با الیاف طبیعی

پارچه مبلی هایی که از الیاف طبیعی ساخته شده باشند به دلیل طبیعی بودن از محبوبیت بالایی نیز برخوردار هستند. برای این دسته از الیاف می توان به کتان، مخمل، ابریشم و… اشاره کرد که پرطرفدار ترین و شیک ترین آن ها مخمل است.

پارچه مبلی مخمل

پارچه های مخمل از تنوع رنگی بالا، تراکم مناسب و مقاومت بالایی برخوردار است که برای ساختمان هایی با فضای کم معمولا پارچه مبلی مخمل براق پیشنهاد می شود که جلوه ای خاص به فضا می دهد

پارچه مبلی کتان

کتان ها یکی از پارچه ها با الیاف طبیعی هستند که از مقاومت بالایی برخوردار بوده و تغییر رنگ نمی دهند. اما این پارچه علاوه بر مزایایی که دارد از معایبی نیز برخوردار است، مانند چروک شدن و زود لکه شدن آن. در صورتی که شما در منزل خود از حیوانات خانگی نگهداری می کنید، این پارچه برای شما به دلیل حساس بودن آن مناسب نیست.

پارچه مبلی پشم

یکی دیگر از انواع پارچه مبلی پر استفاده، پارچه تولید شده از پشم است. این جنس از پارچه مقاومت خوبی در برابر تغییر رنگ، لکه شدن و چروک شدن دارد. این پارچه به دلیل ظرافت و درخشندگی خاص و چشمگیری که دارد، بیشتر در محیط های رسمی و تشریفاتی استفاده می شوند.

پارچه رومبلی با الیاف مصنوعی مصنوعی

تک فارس

دومین نوع پارچه پر کاربرد، پارچه تولید شده از الیاف مصنوعی است. برای این نوع الیاف می توان به ابریشم مصنوعی، نایلون، آکرولیک و… اشاره کرد.

آکرولیک

این پارچه ظاهری شبیه به پشم دارد و همانند پشم در برابر ساییدگی، چروک، تغییر رنگ، لک و… مقاوم است. این پارچه جذب رطوبت پایینی داشته، بسیار نرم و سبک است. تنها نکته ای که باید در خرید این پارچه به آن توجه داشت این است که اگر کیفیت آن بالا نباشد، ممکن است به مرور زمان پرز بیاندازد.

پلی استر

یکی از پر مصرف ترین پارچه ها با الیاف مصنوعی پلی استر است. پارچه پلی استر به دلیل مقاومت در برابر ساییدگی، چروک و حرارت و همچنین شستسشو آسان و مقاومت در برابر نخ کش شدن از محبوبیت بالایی برخوردار است. تنها عیبی که می توان از این پارچه گرفت این است که این الیاف دوده و گرد و خاک بیشتری را نسبت به دیگر پارچه ها جذب می کند، اما به دلیل شستشو آسان آن این عیب مشکل بزرگی نیست.

ابریشم مصنوعی

پارچه مبلی ابریشم شباهت زیادی به ابریشم طبیعی دارد، مقاومت آن نیز خوب است و تنها مشکلی که دارد چروک شدن آن است.

پارچه رومبلی ترکیبی

به پارچه هایی که از ترکیب دو نوع الیاف طبیعی و مصنوعی باشند، پارچه ترکیبی گفته می شود.

پارچه مبلی ایرانی یا خارجی؟

T A K F A R S

برای خریداران اغلب این سوال پیش می آید که پارچه مبلی ایرانی انتخاب کنند یا خارجی. پارچه مبلی های خارجی معمولا از کشور های چین، ترکیه و… وارد ایران می شوند. پارچه مبلی ترک از کیفیت مناسبی برخوردار بوده، ولی پارچه هایی که از چین وارد می شوند دارای درجه بندی کیفی مختلفی بوده و نمی توان نظر کلی درباره آن ها داد. اما پارچه مبلی های ایرانی در کنار قیمت معقولی که دارند، از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند.

پارچه مبل راحتی

پارچه مبل راحتی را می توان از الیاف طبیعی و یا مصنوعی انتخاب کرد که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. بنابراین خریداران باید با شناخت انواع پارچه مبلی و همچنین با توجه به سبک زندگی خود، پارچه ی مبل راحتی خود را انتخاب کنند.

مبلمان راحتی به دلیل استفاده از فضایی مانند نشیمن که استفاده زیادی در روز از آن ها می شود، انتخاب پارچه آن از اهمیت بالایی برخوردار است. پارچه ی مبل راحتی در درجه اول باید از مقاومت بالایی در برابر ساییدگی و پارگی برخوردار باشد و در درجه دوم مقاومت بالایی در برابر لکه و آب داشته باشد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر