تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ماست چطور بدن را لاغر میکند

image ماست چطور بدن را لاغر میکند

افرادی که در برنامه غذایی خود، جایی برای مصرف ماست نگذاشته‌اند و یا به طور روزانه ماست مصرف نمی‌کنند، ۸۱ درصد بیشتر دچار اضافه وزن و چاقی شده‌اند. در واقع ماست ماده غذایی مغذی است که سرشار از کلسیم است و چربی‌سوزی موثر به حساب می‌آید.

ماست علاوه بر فواید بی‌شماری که دارد می‌تواند در چربی‌سوزی و کاهش وزن بسیار مفید و موثر عمل کند.

خوردن ۲ فنجان ماست در طول روز در کنار پیروی از برنامه غذایی مناسب و کم‌کالری می‌تواند چربی‌ها و وزن بدن شما را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده است افرادی که از این شیوه پیروی کرده‌اند، توانسته بعد از مدتی نه چندان طولانی ۲۲ درصد بیشتر کاهش وزن داشته باشند.

گفتنی است که ماست به علت حاوی بودن باکتری‌های مفیدی به نام پروبیوتیک باعث تقویت سیستم گوارش بدن می‌شود و هضم بهتر غذا کمک می‌کند و همچنین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

تکفارس آی آر

علاوه بر این، نشان داده شده است که باکتری‌های موجود در ماست سلول‌های سفید مبارزه‌کننده با عفونت را در جریان خون تقویت می‌کند و عملکرد سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد.

اگر ماست به طور منظم و روزانه مصرف شود، می‌تواند عفونت‌های قارچی موجود در قسمت‌های مختلف بدن را به شکلی موثر کاهش دهد. ماست علاوه بر کلسیم سرشار از پروتئین و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی همچون پتاسیم، فسفر، ید، روی و ویتامنی B5 است.

علاوه بر این در ماست ویتامین B12 نیز وجود دارد که باعث عملکرد مناسب سیستم عصبی بدن و حفظ سلول‌های قرمز خون می‌شود.

علاوه بر این، ماست چربی بد خون و کاسترل را افزایش و چربی خوب خون را افزایش می‌دهد. عضم ماست نسبت به شیر راحت‌تر است. برخی افراد بعد از خوردن شیر دچار نفخ یا اسهال می‌شود. از طرف دیگر، برخی افراد به دلیل حساسیت به پروتئین و عدم تحمل لاکتوز، نمی‌توانند به طور منظم از شیر استفاده کنند در صورتی که ماست این طور نیست.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر