تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای انتخاب کود مناسب برای گیاه آپارتمانی

image راهنمای انتخاب کود مناسب برای گیاه آپارتمانی

چوب کبریت، یک کود معدنی است که حاوی آهن است و به عنوان یک منبع اصلی آهن برای گیاهان استفاده می شود.

اگر قصد دارید از چوب کبریت به عنوان کود برای گیاهان استفاده کنید، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید. برای مثال با توجه به مقادیر زیادی آهن که در چوب کبریت وجود دارد، استفاده از آن به میزان زیاد می تواند باعث اضافه شدن مقادیر زیاد آهن به خاک شود و در جذب عناصر دیگر اختلال به وجود آید.

دومین نکته که باید هنگام انتخاب کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی به آن توجه داشت، ترکیبات خاک است؛ بنابراین قبل از استفاده از چوب کبریت باید میزان pH خاک را بررسی کنید؛ چرا که چوب کبریت به خاطر خاصیت اسیدی خود می تواند pH خاک را افزایش دهد. در نتیجه با توجه به ساختار گیاهان، چوب کبریت بهترین کود برای گیاه آلوئه ورا، اکالیپتوس و بنفشه است.

استفاده از کمپوست های خانگی مانند پوست موز و تخم مرغ

تکفارس آی آر

استفاده از پوست موز و تخم مرغ به عنوان کود خانگی برای گلدان، می تواند یک روش مفید برای کوددهی گیاهان باشد. این نوع کمپوست ها از مواد طبیعی و قابل تجزیه و تحلیل تشکیل شده اند و می توانند تغذیه گیاهان را بهبود بخشند. از مزایای استفاده از کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی می توان به چند مورد اشاره کرد

غنی سازی خاک: پوست موز و تخم مرغ حاوی مقادیر قابل توجهی از عناصر غذایی مورد نیاز گیاهان مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند. با افزودن این کمپوست ها به خاک، میزان تغذیه گیاهان افزایش می یابد و خاک را غنی تر و مفیدتر می کند.

افزایش تهویه خاک: افزودن کمپوست های خانگی به خاک باعث بهبود تهویه خاک می شود. این کمپوست ها قابلیت حفظ رطوبت خاک را بهبود می بخشند و اجازه می دهند تا آب بهتر در خاک نفوذ کند و گیاهان به راحتی به آب و مواد غذایی دسترسی پیدا کنند.

روش استفاده از چوب کبریت برای کوددهی

نحوه استفاده از این کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی، به این صورت است که چند کبریت را در آب قرار دهید تا قسمت گوگرددار آن در آب حل شود؛ برای سرعت بخشیدن به حل شدن گوگرد هم می توانید سر کبریت ها را تراشیده و در آب بریزید و حل کنید. از این ترکیب می توانید بعد از هر بار آبیاری استفاده کنید تا گوگرد موجود در آن به خوبی جذب گیاه شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر