تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خوراکی های مضر برای خوردن با آجیل

image خوراکی های مضر برای خوردن با آجیل

آجیل با چای

چای را نباید با آجیل خورد. انواع آجیل سرشار از مواد مغذی از جمله آهن هستند و ترکیبات انواع چای می تواند مانع جذب آهن آجیل شود. این ترکیبات در چای سیاه بیشتر از سایر چای ها یافت می شود. به همین خاطر لازم است بین مصرف چای با انواع آجیل فاصله وجود داشته باشد.

برای مثال فندق یکی از مغزهای بسیار سالم و مغذی است. فندق انواع مختلفی دارد و می توان به مغز فندق با پوست، شور، تازه و غیره اشاره کرد. اگر قصد خرید این محصول را دارید خوب است بدانید قیمت این مغز هم بر اساس کیفیت، حجم و برند تعیین می شود و می توانید با خرید آنلاین از مزیت تخفیف احتمالی آن ها برخوردا شوید. در سال های اخیر به دلیل ایجاد اعتماد بین خریداران و سایت های آنلاین، خرید اینترنتی خوراکی ها هم فراگیر شده است.

آجیل و مواد غذایی شیرین

تکفارس آی آر

انواع میوه خشک معمولا در کنار آجیل سرو می شوند اما مخلوط کردن برخی از این میوه ها ممکن است با آجیل تداخل ایجاد کند و فرد را درگیر عوارض آن کند. این در حالی است که میوه های خشک می توانند قیمت بالایی داشته باشند و با مصرف آن ها با آجیل نه تنها از مزایای میوه خشک بهره مند نمی شوید، بلکه ممکن است سلامتی شما نیز آسیب ببیند. قیمت میوه های خشک بر اساس برند و بر اساس حجم میوه بسته بندی شده یا فله ای تعیین می شود.

علاوه بر این، ترکیب آجیل با مواد غذایی که قند زیادی دارند ممکن است باعث به خطر افتادن سلامت فرد شود. برای مثال میوه های خشک معمولا قند بالاتری نسبت به میوه های تازه دارند که در این میان می توان به ترکیب آجیل و شکلات، آبنبات و شیرینی اشاره کرد. مصرف همزمان ممکن آجیل و خوراکی های شیرین ممکن است باعث بالا رفتن قند خون شود و به صورت کلی برای سلامتی ضرر داشته باشد.

آجیل شور با مواد غذایی صنعتی و پرنمک

غذاهای صنعتی و آماده و برخی دیگر از غذاها، معمولا سدیم زیادی دارند و اگر این غذاها با انواع آجیل شور مصرف شوند ممکن است باعث بروز مشکلات مختلفی مثل فشار خون شود. به همین خاطر لازم است این خوراکی ها را با فاصله زمانی و به اندازه مصرف کرد.

آجیل با غذاهای سرخ شده

www.takfars.ir

آجیل منبع خوبی از چربی های سالم است و غذاهای سرخ شده معمولا منبع چربی های مضر هستند که مصرف همزمان این خوراکی ها می تواند باعث افزایش چربی خون شود و این مسئله می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را بالا می برد. برای مثال می توان به مصرف همزمان سیب زمینی سرخ شده با آجیل اشاره کرد.

آجیل با برخی از سبزیجات

هرگز آجیل را برخی از سبزیجات ترکیب نکنید. بدن انسان به ید احتیاج دارد و جذب نشدن آن می تواند باعث بروز اختلال در عملکرد غده تیروئید شود. برخی از انواع آجیل منبع خوبی از ید هستند و می توانند برای بدن مفید باشند اما اگر این مغزها با برخی از سبزیجات مانند کلم بروکلی مصرف شود ید آن ها جذب نمی شود و در نهایت مصرف همزمان این مواد غذایی ممکن است منجر به کم کاری شدید تیروئید یا حتی گواتر شود. همچنین اگر مشکل تیروئید دارید بهتر است مصرف این نوع سبزیجات را محدود کنید.

آجیل و لبنیات

ترکیب آجیل و لبنیات می تواند مضر باشد. برای نمونه، آجیل منبع خوبی از آهن است و شیر منبع غنی از کلسیم است و این ماده مغذی می تواند جذب روده ای آهن را کاهش دهد. بنابرین لازم است این دو ماده غذایی بسیار سالم و مقوی را در زمان های مختلف و با فاصله مصرف کرد.

آجیل و غذاهای غنی از کلسیم

آجیل را با به همراه غذاهای غنی از کلسیم میل نکنید. انواع آجیل منبع خوبی از مواد مغذی هستند اما این خوراکی های خوشمزه و سالم معایبی هم دارند. برای مثال اغلب مغزها حاوی اسید فیتیک هستند. این ماده می تواند جذب آهن، روی و کلسیم را کاهش دهد.

بادام در میان مغزها اسید فیتیک بیشتری دارد و پس از این مغز، آجیل برزیلی و سایر انواع آجیل حاوی این ماده هستند .همچنین نزدیک بودن زمان مصرف آجیل با وعده های غذایی دیگر می تواند باعث کم شدن اثر مثبت مواد غذایی شود.

آجیل و خربزه

هرگز آجیل و خربزه را با هم مصرف نکنید. خربزه میوه خوش طعمی است و ارزش غذایی خوبی دارد اما با خوراکی های زیادی از جمله انواع آجیل ناسازگار است. اگر این میوه با آجیل مصرف شود ممکن است منجر به بروز مشکلات زیادی شود. برای مشاهده بیشتر ترکیب های مضر آجیل اینجا کلیک کنید.

تک فارس

در پایان، مواد غذایی سالم برای بدن ضروری است اما صرفا سالم بودن مواد غذایی کافی نیست و اگر آن ها با هم ترکیب می شوند لازم است به سازگاری این ترکیبات با بدن هم توجه کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر