تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

حرفهایی که هرگز نباید به همسر خود بگویید

همه‌ مسئولیت‌ها روی دوش من است

درست است که سرتان شلوغ است و کارهای خانه هم تمامی ندارد اما این حقیقت ندارد که شما مسئول انجام همه‌ی کارها هستید. این اشتباهی است که خیلی از خانمها مرتکبش می‌شوند و به جای اینکه به زبانی خوش از همسرشان کمک بخواهند مدام گله و شکایت می‌کنند و کارهای همسرشان را نادیده می‌گیرند. اگر قدردانی‌تان را نسبت به همسرتان نشان دهید او نیز متقابلا دوست دارد شما را خوشحال و راضی کند و بیشتر تلاش خواهد کرد تا کمک حال‌تان باشد.من یادت می‌دهم چطور انجامش بدهی

حتما می‌دانید که وقتی مردها احساس کنند می‌توانند مشکلات زندگی را حل کنند، احساس خوبی در مورد خودشان پیدا می‌کنند، هرچند که کار کوچکی باشد. وقتی شما مداخله می‌کنید و به شوهرتان دستور می‌دهید چه بکند و چه نکند، مخصوصا اگر از شما کمک نخواسته باشد، مستقیما به او می‌گویید که باکفایت و توانا نیست. اگر پیشنهادی دارید می‌توانید اینطور مطرح کنید: اگر مایل باشی پیشنهادی دارم. با این روش اینگونه به نظر می‌رسد که سعی دارید کمک کنید و قصدتان تحقیر و تمسخر نیست.

تو هیچوقت به من گوش نمی‌دهی

متهم کردن شوهرتان به اینکه هرگز به شما گوش نمی‌دهد اشتباهی است که نباید مرتکب شوید. علاوه بر اینکه چنین چیزی واقعیت ندارد، منصافانه هم نیست. بیشتر خانمها وقتی که عصبانی و دلخور هستند این حرف را می‌زنند. به جای اینکه کلام و لحن‌تان اتهام آمیز باشد با آرامی به او بفهمانید که رفتارش شما را آزرده می‌کند و انتظار دارید بیشتر به شما گوش بدهد، درست همانطور که شما به او گوش می‌دهید.

تکفارس آی آر

به من نزدیک نشو

همانطور که می‌دانید ما اغلب در گرماگرم مشاجره‌ها حرفهایی می‌زنیم که بعدا از گفتن‌شان پشیمان می‌شویم. گفتن این جمله به احساسات همسرتان لطمه می‌زند و این پیام را می‌رساند که او را از خود می‌رانید و این چیزی است که هیچکس دوست ندارد. ممکن است در آن لحظه گفتن این جمله شما را راضی کند اما بعدا پشیمان خواهید شد.همه‌اش تقصیر توست

چه کسی کامل است؟ طبیعی است که شوهر شما هم اشتباهاتی داشته باشد. اگر کاری از همسرتان خواستید و او نتوانست انجامش دهد شاید تقصیر شماست که خواسته‌تان را دقیق و شفاف نگفته‌اید. کاملا برایش توضیح دهید از او چه می‌خواهید و از او تشکر کنید که کمک‌تان می‌کند.

تو واقعا ترحم برانگیزی

این چیزی است که هرگز و هرگز نباید به همسرتان بگویید و فرقی هم نمی‌کند هدف‌تان چیست و چقدر از دستش عصبانی هستید. به او بگویید که اگر عصبانی یا خسته و دلزده است باید با شما حرف بزند و از کلمات زننده برای خطاب کردنش استفاده نکنید.

www.takfars.ir

امروز بچه‌ها را تو نگه دار اما همه چیز را بهم نریز

مطمئنا شوهر شما نمی‌تواند مانند شما از بچه‌ها نگهداری کند یا به امور خانه رسیدگی کند اما این دلیل نمی‌شود از کمکی که به شما می‌کند ایراد بگیرید. او هم به هر حال شیوه‌ی خودش را در مراقبت از بچه‌ها دارد و شما هم باید به او احترام بگذارید.

چرا تو نمی‌توانی مثل فلانی باشی؟

هیچکس مقایسه شدن را دوست ندارد. مقایسه کردن همسر با دیگری واقعا ناخوشایند است. شاید کمبودهایی در همسرتان ببینید اما اینکه بخواهید او مثل یک نفر دیگر باشد کاملا نادرست است. این حرف شما نه تنها این پیام را می‌رساند که دوستش ندارید بلکه دیگری را بیشتر از شوهرتان قبول دارید.

اگر دوستم داشتی درکم می‌کردی

نه خانوم عزیز. بهتر است اینطور بگوییم: اگر حرف دلت را می‌زدی شوهرت بهتر تو را درک می‌کرد. شوهر شما دوست‌تان دارد و مراقب شماست و به همین دلیل است که تمام تلاشش را می‌کند که اندوهگین نباشید. پس با این حرفهای ناخوشایند، تلاش‌هایش را بی‌اهمیت نکنید.

خانواده‌ی تو خوب نیستند

همه‌ی ما روی خانواده‌های‌مان حساسیم و هرگز نمی‌توانیم بشنویم کسی در موردشان بد بگوید. ما علاوه بر پیوند خونی با خانواده‌مان، احساسات و خصوصیات مشترکی نیز با هم داریم. شاید نسبت به رفتاری که عضوی از خانواده‌ی همسرتان انجام داده حس بدی داشته باشید اما به جای اینکه توهین کنید، به شوهرتان بگویید چه چیزی را دوست ندارید و باعث رنجش‌تان می‌شود. با این کار به او کمک می‌کنید بحران را قبل از اینکه از کنترل خارج شود، در کنار شما برطرف کند.

از دوستان تو خوشم نمی‌آید

همه‌ی ما دوستانی داریم. اگر شما دوستان همسرتان را نمی‌پسندید احتمالا به دلیل ویژگی خاصی است که او دارد اما اینکه کلا دوستان همسرتان را بد بنامید بی‌ادبی و توهین است. برای رد کردن خصوصیتی در یکی از دوستان همسرتان باید دلیل محکمی بیاورید.

تک فارس

کاش هرگز با تو ازدواج نکرده بودم

این حرف نه فقط دل همسرتان را می‌شکند بلکه او را متلاشی می‌کند. تصور کنید کسی را ناگهان از درون تهی کنید، چه خواهد شد؟ گفتن جلمه‌ای با این بار منفی تنها پیامی که می‌رساند این است: شما برای رابطه‌تان احترامی قائل نیستید. همسرتان مجبور می‌شود فکر کند شما می‌توانید بدون او هم زندگی کنید و ممکن است اصلا هرگز عشقی وجود نداشته.

چیزهای زیاد است که باید به همسرتان بگویید یا نگویید، چه حین بحث و مشاجره باشد و یا بعد از آن. به هر حال باید مراقب حرفهایی که بهم می‌زنید باشید، به همدیگر احترام بگذارید و همیشه بهترین کلام و لحن را داشته باشید. بیشتر ما آنقدر کار و مشغله داریم که دیگر به این فکر نمی‌کنیم با همسرمان چگونه صحبت کنیم. اما اگر عادت کنیم که کلام‌مان همسرمان را دل آزرده نکند، خشم‌مان را کنترل کنیم و حد و مرزها را رعایت کنیم، کلام درست و مناسب هم به جای خودش خواهد نشست و زندگی زناشویی کمتر دچار تلاطم خواهد شد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر