تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه نگهداری از کیوی برای زمان طولانی

image بهترین راه نگهداری از کیوی برای زمان طولانی

هنگام خرید کیوی، اگر می خواهید این میوه را در همان ابتدا میل کنید؛ یک کیوی رسیده انتخاب کنید؛ اما اگر تمایل دارید کیوی ها را چند روز نگه دارید؛ کیوی سفت تری را انتخاب نمایید.

اگر به دنبال کیوی رسیده هستید، میوه ای را انتخاب کنید که قهوه ای و بدون هیچ گونه لک باشد و بوی شیرینی بدهد. وقتی با انگشتان خود به آرامی روی کیوی های رسیده فشار می آورید، باید اندکی تو رفتگی ایجاد شود

اگر به دنبال کیوی نارس هستید؛ کیویی را انتخاب کنید که بوی شیرینی نداشته و ظاهر بیرونی سفت تری داشته باشد.

چند راه برای نگهداری کیوی وجود دارد و روش نگهداری بستگی به کال یا رسیده بودن کیوی دارد.

تکفارس آی آر

اگر کیوی نارس است، آن را چند روز در بیرون یخچال و جای خنک نگهداری کنید تا برسد.

کیوی را در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید؛ تا فرایندن پخته شدن آن سریع تر شده و فاسد نشود.

اگر کیسه کاغذی دارید، کیوی ها عاشق تاریکی و حفظ رطوبت هستند. اگر نه، یک کاسه میوه هم خوب است؛ با این شرط که همه کیوی ها تنفس و هوای لازم را داشته باشند.

این میوه پاییزی را دور از میوه هایی که گاز اتیلن منتشر می کنند مانند سیب، آووکادو و گوجه فرنگی نگهداری کنید. این گاز باعث می شود که کیوی زودتر برسد و فاسد شود.

بسته به میزان کال یا پخته بودن، کیوی ۵ تا ۷ روز بیرون یخچال می ماند.

www.takfars.ir

نگهداری کیوی رسیده داخل یخچال

اگر یک کیوی کامل رسیده است، اما نمی خواهید آن را بخورید، کیوی را در یخچال نگهداری کنید. این کار روند رسیدن را کندتر می کند؛ با این حال بازهم کیوی را در یخچال و در کنار میوه هایی که گاز اتیلن منتشر می کنند قرار ندهید. اگر کیوی شما کاملاً رسیده است، آن ها را در یک کیسه پلاستیکی سوراخ دار بریزید و در یخچال قرار دهید.

در این حالت کیوی ۵ تا ۱۰ روز تازه می ماند.

روش نگهداری برش های کیوی

اگر مقداری کیوی را برش زده اید؛ می توانید برش های باقی مانده را در یک ظرف مواد غذایی دربسته یا کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کنید. در این حالت برش های کیوی حدود دو روز تازه می مانند.

آیا می توانید کیوی را فریز کنید؟

بله، فریز کردن بهترین روش برای نگهداری طولانی مدت میوه ها است. در اینجا بهترین روش فریز کردن کیوی را به شما آموزش می دهیم

کیوی را پوست گرفته و به صورت ورقه های یکسان برش دهید.

حالا کیوی را روی یک کاغذ روغنی و سینی قرار دهید.

آن را به مدت ۲-۳ ساعت یا بیشتر در فریزر بگذارید تا یخ بزند، سپس آن را به یک ظرف نگهداری دربسته منتقل نمایید.

تک فارس

ظرف را در فریزر قرار دهید. با این روش کیوی تا ۳ ماه سالم می ماند. البته بافت کیوی پس از یخ زدن کمی تغییر می کند و بهتر است از آن تنها برای اسموتی ها استفاده کنید.

خشک کردن کیوی

کیوی ها را به ورقه های نازکی برش داده و آن ها را روی یک آبکش بچینید. به صورت اختیاری روی هر تکه مقداری شکر بپاشید. حالا کیوی ها را در دمای ۵۷ درجه سانتیگراد به مدت ۱۸-۱۰ ساعت در فر قرار دهید تا خشک شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر