تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راهکار برای خلاصی از چربی شکم

image بهترین راهکار برای خلاصی از چربی شکم

یکی از سریع ترین و مؤثر ترین روش های از دست دادن چربی های بدن انجام یک دوره کوتاه ورزشی با شدت زیاد است که معمولاً از ۳۰ دقیقه بیشتر نمی شود.

این کار یک نوع برنامه دشوار است. بنابراین برای انجام یک برنامه ثابت به انگیزه بالایی نیاز دارید.

تمرینات قدرتی

انجام تمریناتی که به توانایی بالایی نیاز دارند باعث افزایش چربی سوزی می شوند و این روند چربی سوزی حتی پس از تمرین نیز ادامه خواهد داشت. تمرینات قدرتی شامل وزنه برداری می شود که باعث سوزاندن چربی و ایجاد عضله خواهد شد.

تکفارس آی آر

تمرینات ورزشی برای سوزاندن چربی شکم

انجام تمرینات ورزشی علاوه بر تقویت عضلات، میزان چربی های جمع شده را کاهش می دهند و به تدریج به سوزاندن چربی های شکم کمک می کنند. بهترین تمرینات برای از بین بردن چربی های موضعی، ورزش هایی است که در یک ساعت فعالیت بیشترین کالری را می سوزانند. تمرینات هوازی نمونه این ورزش ها است.

دویدن

دویدن بهترین راه برای سوزاندن سریع چربی های شکم است. زیرا با دویدن در مدت زمان کوتاهی مقدار زیادی کالری خواهید سوزاند. در ۲۵ دقیقه دویدن حدود ۳۰۰ کالری می توانید بسوزانید.

اگر به تازگی شروع به انجام تمرینات ورزشی کرده اید باید آرام آرام و به تدریج مدت و شدت تمرینات را افزایش دهید. همچنین می توانید چند تمرین شکمی را برای سوزاندن سریع چربی شکم در برنامه روزانه خود قرار دهید.

www.takfars.ir

دویدن، یک فعالیت هوازی است که برای کاهش وزن و چربی سوزی بسیار مؤثر است. زیرا علاوه بر فعالسازی چندین عضله، بهبود وضعیت جسمی، تقویت مقاومت عضلانی، متابولیسم را سریع تر می کند.

متابولیسم فرآیندی است که طی آن هر چیزی که می خورید و می نوشید به انرژی تبدیل می کند. طی این فرآیند کالری موجود در غذا و نوشیدنی با اکسیژن ترکیب شده و انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

ورزش های هوازی

ورزش های هوازی مانند پرش و رقص زومبا گزینه های خوبی برای از دست دادن چربی شکم هستند، زیرا با شدت بالا انجام می شوند.

طناب زدن

طناب زدن، یک ورزش کامل به حساب می آید. زیرا باعث تحریک عضلات و بهبود سیستم قلبی-عروقی و تسریع سوزاندن کالری و چربی ها خواهد شد.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یکی دیگر از روش های عالی برای کاهش وزن و چربی سوزی شکم است. زیرا باعث افزایش عضلات و افزایش قدرت آن ها می شود و هرچه تعداد عضلات بیشتر باشد، ظرفیت بدن برای چربی سوزی بیشتر است.

پیاده روی سریع

هنگامی که پیاده روی به سرعت و به صورت مداوم انجام می شود، سرعت متابولیسم و کاهش چربی بیشتر می شود. برای انجام این ورزش باید حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید. همچنین مهم است که در کنار این فعالیت رژیم غذایی درستی داشته باشید.

تک فارس

شنا کردن

شنا نیز یک ورزش عالی برای سوزاندن چربی است. زیرا باعث بهبود وضعیت جسمی و تقویت عضلات خواهد شد که به سوزاندن سریع چربی ها کمک می کند.

پیچش روسی

در این ورزش شما باید روی زمین بنشینید و پاها را صاف نگه دارید یا زانوها را خم کنید. کمی به عقب خم شوید و یک شکل v ایجاد کنید در این حالت باید بدون چرخاندن پاها بالاتنه را از یک طرف به طرف دیگر بچرخانید، دست ها را نیز می توانید در جلوی سینه به هم متصل کنید.

پیچ های روسی را می توان با دمبل در جلوی سینه و افزایش تدریجی وزن آن نیز انجام داد. این افزایش مقاومت باعث تقویت عضلات و چربی سوزی بیشتری می شود. انجام پنج ست با ۳۰ تکرار برای این تمرین مفید است.

کرانچ معکوس

انجام این تمرین باعث چربی سوزی پایین شکم می شود. شما باید به پشت بخوابید و زانوها را جمع کنید. پاها را تا ۹۰ درجه خم کرده و روی زمین محکم نگه دارید، کف دست ها را روی زمین قرار دهید و در حالی که زانوها را به سمت قفسه سینه می کشید، سعی کنید باسن خود را از روی زمین بلند کنید. این وضعیت را به مدت یک ثانیه حفظ کنید.

رژیم غذایی برای سوزاندن چربی های شکم

با رعایت یک رژیم غذایی درست و فعالیت ورزشی منظم و اصلاح سبک زندگی می توان به سرعت چربی های شکم را از بین برد. برنامه های کاهش وزن و چربی سوزی شامل فعالیت بدنی منظم و تغییر در رژیم غذایی می شوند. شما می توانید برای از بین بردن چربی ها مایعات اضافی مصرف کنید.

همچنین برای سفت شدن پوست تان پس از لاغری درمان های زیبایی مانند ماساژ تخلیه لنفاوی را انجام دهید.

T A K F A R S

زمانی که رژیم غذایی خود را برای کاهش وزن و از دست دادن چربی تغییر می دهید لازم است که به چند نکته توجه داشته باشید تا حداکثر مواد مغذی با کالری مناسب، چربی و قند مورد نیاز بدن شما تأمین شود.

خوردن شش وعده در روز، هر سه ساعت یک بار

نوشیدن حداقل دو لیتر آب یا چای سبز در روز

در طول روز سالاد به همراه یک تکه گوشت، ماهی یا مرغ به اندازه یک کف دست مصرف کنید.

دو تکه میوه کم قند در روز مانند توت، کیوی، پرتقال بخورید.

استفاده کمتر از نمک در غذا

درک مواد مغذی موجود در انواع مواد غذایی و کمیت های موجود در هر وعده برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، کمک کننده است. گروه های اصلی غذایی شامل مواردی مانند سبزیجات، پروتئین، غلات، میوه و لبنیات می شود.

سبزیجات باید در حدود ۴۰ درصد بزرگترین قسمت وعده غذایی باشند و به دنبال آن غلات حدود ۳۰ درصد، میوه ها ۱۰ درصد و پروتئین ۲۰ درصد از آن را تشکیل دهند. همچنین میوه ها و سبزیجات باید نیمی از وعده غذایی و پروتئین و غلات نیز نیم دیگر آن را تشکیل دهند. همچنین باید مقدار کمی از لبنیات مانند یک لیوان شیر یا یک کاسه ماست در رژیم غذایی گنجانده می شود.

نکاتی مفید برای جلوگیری از اضافه وزن و افزایش چربی

مقدار زیادی فیبر محلول بخورید

تک فارس www.takfars.ir

فیبرهای محلول، با کمک به احساس سیری در فرد باعث کاهش وزن می شوند. بنابراین شما غذای کمتری می خورید، همچنین کالری کمتری دریافت می کنید و در نتیجه سریع تر چربی های خود را از دست خواهید داد. سعی کنید هر روز غذاهای غنی از فیبر بخورید مانند دانه کتان، آووکادو، حبوبات، تمشک.

مصرف غذاهای حاوی چربی ترانس ممنوع است

چربی های ترانس با پمپاژ هیدروژن به چربی های غیر اشباع تبدیل می شوند. مصرف این چربی ها با افزایش چربی های شکم مرتبط است. طبق یک مطالعه ۶ ساله میمون هایی که مواد غذایی پر چربی مصرف می کنند ۳۳ درصد چربی های بیشتری نسبت به بقیه میمون ها دارند.

استرس خود را کاهش دهید

استرس می تواند با تحریک غدد فوق کلیه که به عنوان هورمون استرس شناخته می شوند، باعث افزایش چربی شکم شود. طبق تحقیقات سطح بالای استرس باعث پرخوری و افزایش چربی می شود.

برای کمک به کاهش استرس و به دنبال آن چربی شکم فعالیت های لذت بخشی مانند یوگا و مدیتیشن را انجام دهید. پس یکی دیگر از راه های درمان درمان چربی شکم کاهش استرس است.

از غذاهای شیرین زیاد استفاده نکنید

شکر حاوی فروکتوز است که با مصرف بیش از حد آن دچار بیماری های مزمن از جمله افزایش وزن خواهید شد. مطالعات ارتباط مستقیم بین مصرف زیاد قند و افزایش چربی های شکم را نشان می دهد. در این روش حتی مصرف قندهای سالم مانند عسل نیز باید به حداقل برسد.

خواب کافی داشته باشید

افرادی که خواب کافی ندارند بیشتر در معرض چاقی و افزایش چربی شکم قرار می گیرند. کسانی که کمتر از ۵ ساعت در شب می خوابند به طور قابل توجهی بیشتر از افرادی که ۷ یا ۸ ساعت می خوابند دچار چاقی می شوند.

تکفارس

مصرف نوشیدنی آب میوه را متوقف کنید

اگر چه آب میوه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند اما به اندازه نوشابه و نوشیدنی های شیرین سرشار از قند هستند. برای کمک به کاهش چربی شکم، آب میوه را با آب، چای و نوشیدنی های شیرین نشده دیگر جایگزین کنید.

سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

نوشیدن سرکه سیب دارای فواید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش وزن است. این ماده حاوی اسید استیک است که چربی های شکم را کاهش می دهد. کسانی که روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب می خورند حدود ۱.۴ سانتی متر از چربی شکم خود را از دست می دهند.

مصرف یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز ضرری ندارد. با این حال سرکه سیب را قبل از مصرف با آب رقیق کنید. زیرا سرکه رقیق نشده باعث آسیب به مینای دندان خواهد شد.

می توانید روزه داری متناوب را امتحان کنید

روزه داری متناوب اخیراً به عنوان یک روش کاهش وزن بسیار محبوب شده است. یک روش مورد پسند شامل روزه یک روزه، یک یا دوبار در هفته است. افرادی که روزانه روزه می گیرند طی ۶ تا ۲۴ هفته حدود ۴ تا ۷ درصد کاهش وزن خواهند داشت.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر