تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

انشای آماده با موضوع روز تربیت بدنی و ورزش برای مدرسه

image انشای آماده با موضوع روز تربیت بدنی و ورزش برای مدرسه

ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.

هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود.

ورزش، بر جنبه های گوناگون فرد اثرمی گذارد. حرکات ورزشی، از یکسو قدرت و توانایی جسمانی ورزشکار را افزایش می دهد و از سوی دیگر، باعث سلامت بدن انسان می شود؛ نعمتی که به تعبیر امام علی علیه السلام از زیادی مال بهتر است. ورزش همچنین به تعادل جسم و جان آدمی می انجامد. با ورزش، انسان از روحی با نشاط برخوردار می شود و روح با نشاط، بدن را سرشار از طراوت و شادابی می سازد و البته بدن سالم هم، روح و جان را در دست یابی به کمال یاری می رساند.

ورزش، همان طور که بر جسم آدمی تأثیر می گذارد، بر روح و روان او هم تأثیر دارد. یکی از نتایج مفید ورزش بر روی شخصیت افراد، افزایش اعتماد به نفس است. ورزشکاران موفق، خود ساخته بوده و در برابر مشکلات، مقاوم تر هستند. از دیگر نتایج روانی ورزش، افزایش شور و نشاط ورزشکار و امید به آینده اوست.

تکفارس آی آر

ورزش به عنوان یکی از مهمترین ارکان تأمین شادابی و سلامتی جسم و روح در زندگی امروز نقشی اساسی و بنیادی دارد و برهمین اساس نه تنها یک روز، بلکه تمام روزها و ساعات زندگی را تحت الشعاع قرار میدهد.

فرهنگ‌سازی ورزش بایستی در خانواده و از طریق والدین در سنین کودکی انجام گردد. می‌توان گفت والدین نقش بسزایی در ایجاد انگیزه ورزش کردن در فرزندان دارند و اگر فرهنگ ورزش در یک خانواده نهادینه و تقویت شود، می‌تواند سلامت جمعی را به همراه داشته باشد.

همچنین دین اسلام برای تندرستی و سلامتی ارزش زیادی قائل است. همانطور که حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند تندرستی و سلامتی از برترین نعمت ‌هاست.

محصولات معتبر
محصولات معتبر